Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Nonsens, folk är olika och reagerar olika, känner attraktion för olika typer av personligheter.
Att kvinnor och män kan rationalisera baserat på biologi snarare än förnuft är inte ovanligt.
Jag är bekant med en akademiker inom ett mycket prestigefyllt yrke som valde att skaffa barn med en som hon visste använde droger.
Nu var missbrukaren även han akademiker och respektabel utåt.
Kort efter barnets födelse så stack barnafadern iväg på resor för att varva ned. Kvar satt den rationaliserande kvinnan ( det ordnar sig nog)med allt ansvar.
Hon klarade livhanken men tog i efterhand ett felbeslut erkänner hon själv.
Jag har svårt att tror på att Rudholm hade full koll på galningens historia. Och det hon fick höra var säkerligen kraftigt förskönat.
Skulle vara förnuft och rationalitet styra våra val så skulle många barn aldrig födas och många förhållanden aldrig startas.
Psykopater brukar vara rätt statiska då de lär in vad som faller i god jord dvs kognitiv empati i avsaknad av emotionell sådan.
Ett tomt skal.
Han körde med att kvinnorna ljög om honom, att han snarare var förtalad och ett offer.
Parallellt med att framställa sig som Guds gåva, kvinnor är gudinnor som han beskyddar, tjänar och värnar om.
Sen successivt över tid framträder hans rätta jag och då har han redan fått kvinnan att tro att utbrotten är hennes fel och växlar med att gråta som en liten gosse.
Lite mer romantiska middagar med tända ljus och att han inte kan leva om hon lämnar honom; den enda som han någonsin älskat.
Problemet är att han inte kan älska, har inget samvete och besitter inte nån förmåga till ånger.
Gråter han är det antingen av självömkan eller en strategi för att vinna mark dvs manipulera.
Igen, och igen och igen..