2019-11-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
På et vis elsker jeg din vakre og velordnede verden..
men i dette søte eventyret har en eldre dame blitt utsatt for grov vold, kanskje bortført.. men hun er mest sannsynlig ikke blant oss lenger.
Dette er sen virkeligheten resten av oss her inne forholder oss til.
Hun kommet ikke tilbake, og "everything is not going to ve ok"...
Du har rett. Jeg forstår at en eller flere GM mest sannsynlig kan ha gjort svært grusomme ting mot henne. Det er vanskelig å forestille seg hvordan dette kan ha blitt opplevd for AE. Jeg vet ikke om kanskje flere prøver å ikke tenke på hvordan det opplevdes for AE, fordi det blir for vondt å tenke på? Jeg håper at hun slapp å oppleve mye lidelser. Jeg håper at politiet greier å løse denne saken.

Jeg prøver å forstå detaljer i saken (som f.eks om hun var på tur og når hun ev var på tur), men det betyr ingen ting hva jeg forstår eller ikke forstår. Politiet har sikkert i lang tid hatt kjennskap til om hun var på tur og ev når hun var på tur denne morgenen.

Jeg hadde en forestilling om at AE gikk på sine daglige(?) morgenturer etter at mannen hadde dratt til jobb, fordi jeg tenkte at de kanskje ønsket å tilbringe mest mulig tid sammen på morgenene og at de spiste frokost sammen m.m. Jeg satt meg litt fast i de tankene. Havhest åpnet øynene mine ved å skrive AE ev kan ha vært på tur allerede før kl 9:14 (og at AE ved 9:14-samtalen ev kan ha vært nært huset utendørs, på vei hjem fra morgenturen) og at GM kan ha observert at hun var på vei hjem fra tur, og at GM deretter ankom Hagens hus og at GM deretter angrep AE og tok henne med seg.
Jeg tror at AE og TH var et lykkelig ektepar, og jeg tror at TH og andre familiemedlemmer og slektninger og venner av de har det veldig vondt nå. Og jeg skulle ønske for AE og TH og familien og slektninger og deres venner at AE ikke hadde blitt utsatt for slike grusomme forbrytelser.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-04 kl. 02:47.
Citera
2019-11-04, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så det kan vara!
Att hon hade planerat att ta morgonpromenaden senare den morgonen, men att hon attackerades innan hon hann ut genom dörren.

Kanske var hon redan klädd, allt som återstod var att ta med hunden, och sedan ta med en påse med sopor, som låg på stolen vid ytterdörren.
Det kan jo ha vært slik. Men jeg har mest tro på din teori om at hun hadde vært ute og at hun ev hadde lagt fra seg sine duggete briller på stolen i gangen rett innenfor ytterdøren (var det du som skrev det om brillene?).
Citera
2019-11-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Du har rett. Jeg forstår at en eller flere GM mest sannsynlig kan ha gjort svært grusomme ting mot henne. Det er vanskelig å forestille seg hvordan dette kan ha blitt opplevd for AE. Jeg vet ikke om kanskje flere prøver å ikke tenke på hvordan det opplevdes for AE, fordi det blir for vondt å tenke på? Jeg håper at hun slapp å oppleve mye lidelser. Jeg håper at politiet greier å løse denne saken.

Jeg prøver å forstå detaljer i saken (som f.eks om hun var på tur og når hun ev var på tur), men det betyr ingen ting hva jeg forstår eller ikke forstår. Politiet har sikkert i lang tid hatt kjennskap til om hun var på tur og ev når hun var på tur denne morgenen.

Jeg hadde en forestilling om at AE gikk på sine daglige(?) morgenturer etter at mannen hadde dratt til jobb, fordi jeg tenkte at de kanskje ønsket å tilbringe mest mulig tid sammen på morgenene og at de spiste frokost sammen m.m. Jeg satt meg litt fast i de tankene. Havhest åpnet øynene mine ved å skrive AE ev kan ha vært på tur allerede før kl 9:14 (og at AE ved 9:14-samtalen ev kan ha vært nært huset utendørs, på vei hjem fra morgenturen) og at GM kan ha observert at hun var på vei hjem fra tur, og at GM deretter ankom Hagens hus og at GM deretter angrep AE og tok henne med seg.
Jeg tror at AE og TH var et lykkelig ektepar, og jeg tror at TH og andre familiemedlemmer og slektninger og venner av de har det veldig vondt nå. Og jeg skulle ønske for AE og TH og familien og slektninger og deres venner at AE ikke hadde blitt utsatt for slike grusomme forbrytelser.

Jeg skjønner ikke denne overdrevne bruken av ordet «lykkelig». Jeg kjenner ingen som er lykkelige. De kan oppleve øyeblikk av lykke, men i hverdagen har de det greit, eller ok om du vil. Lykke er et urealistisk mål; ha det helt greit mesteparten av tiden er mer enn bra nok. Når folk sier at de tror AE og TH var lykkelige, så lurer jeg på hvem de tror de lurer.
Citera
2019-11-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det kan jo ha vært slik. Men jeg har mest tro på din teori om at hun hadde vært ute og at hun ev hadde lagt fra seg sine duggete briller på stolen i gangen rett innenfor ytterdøren (var det du som skrev det om brillene?).

Godt forslag men dere glemmer hva Brøske sa:

- "De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet.

- "Like innenfor døren gjør han svært urovekkende funn. På en stol i gangen ligger flere av konas eiendeler.

- "det er funnet personlige eiendeler til AEH på det politiet mener er det sentrale åstedet i huset. Politiet mener det er spesielt at eiendelene ligger akkurat på dette stedet og at det forteller noe om hva som har skjedd"

Briller er kanskje ikke interessant å se i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet? Det kan så klart være både briller og andre ting som medisiner, astmainhalator, blodsukkermåler evt noe alla den posen med ringer, smykker, briller osv nevnt i går.
Citera
2019-11-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37

- "De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet.

- "Like innenfor døren gjør han svært urovekkende funn. På en stol i gangen ligger flere av konas eiendeler.

- "det er funnet personlige eiendeler til AEH på det politiet mener er det sentrale åstedet i huset. Politiet mener det er spesielt at eiendelene ligger akkurat på dette stedet og at det forteller noe om hva som har skjedd"

Briller er kanskje ikke interessant å se i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet? Det kan så klart være både briller og andre ting som medisiner, astmainhalator, blodsukkermåler evt noe alla den posen med ringer, smykker, briller osv nevnt i går.

Jeg synes Brøskes uttalelse ville passe godt om det blant de personlige eiendelene som lå på stolen, skulle finnes klær som AEH hadde på seg da hun ble drept.

Det er ikke sikkert klærne bar synlige spor av at hun hadde de på da hun ble drept, men at rettsmedisinske undersøkelser har avslørt dette.

Det samme vil jo gjelde om klærne hun hadde på da hun ble drept, er blitt funnet andre steder i huset. Det vil jo være svært avslørende, om antrekket hun hadde på teateret, og som kanskje ble hengt tilbake i skapet, skulle ha rettsmedisinske spor av at hun er blitt drept.

Politiet har snakket om et draps-åsted i huset. Også det kan være knyttet til klærne hennes. Vi vet at blodet hennes er blitt funnet, men det skal være snakk om små mengder og blodsporene var ikke ferdig analyserte da Brøske nevnte de sist.

Det er mye som er uklart for oss, men politiet kjenner de faktiske sporene, og har kanskje ikke fått satt de inn i sin rette sammenheng ennå.
Citera
2019-11-04, 08:31
Medlem
Citat:

Takk for påminnelsene!
Hvis dette var eiendeler som hun var avhengig av å bruke daglig eller ofte (eller som hun var avhengig av å ha med seg over alt i tilfelle hun får bruk for de) både hjemme og ute, er det kanskje naturlig å oppbevare de fleste av disse eiendelene i en veske el.l. Og hvis disse eiendelene lå i en pose på stolen eller hvis de lå spredt utover stolen, ville jeg kanskje tenke at det var unaturlig at hun selv hadde lagt eiendelene der på en slik måte. Men hvis hun nylig var kommet hjem (fra morgentur f.eks) og hun ikke hadde hatt med seg veske på turen og hun hadde hatt disse eiendelene i jakkelommene mens hun var på tur, kan hun jo ev ha plukket eiendelene ut fra jakkelommene og deretter ev lagt eiendelene på stolen etter at hun ev kom hjem, og at det ev var meningen å ta disse eiendelene med lengre inn i huset (slik at hun skulle ha de eiendelene tilgjengelig der hun skulle oppholde seg hjemme). Hvis det var slik, så kan det ev hende at eiendelene lå på stolen fordi GM ev kom inn i huset før hun rakk å ta med eiendelene lengre inn i huset.
Citera
2019-11-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg skjønner ikke denne overdrevne bruken av ordet «lykkelig». Jeg kjenner ingen som er lykkelige. De kan oppleve øyeblikk av lykke, men i hverdagen har de det greit, eller ok om du vil. Lykke er et urealistisk mål; ha det helt greit mesteparten av tiden er mer enn bra nok. Når folk sier at de tror AE og TH var lykkelige, så lurer jeg på hvem de tror de lurer.
Takk for tilbakemelding!
Jeg burde skrevet at jeg trodde at de hadde det bra sammen.
Citera
2019-11-04, 08:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kan det ha vært R*****K************ og kone?
En presang i anledning 49-års bryllupsdag var det nok ikke, men julebord?
I Norge starter julebordsesongen for fullt i oktober.
Valpen kan ikke ha vært alene. Sønnen har hatt et bilde av valpen på sin Facebook-profil, men husker ikke når det var lagt ut, mulig måneden etter. Men han kan ha vært hundepasseren. Det var vel noen som nevnte at han har adresse ikke så langt unna. Og eldste datteren bor vel enda nærmere.

Tenker du på RK og SS? Ikke dem, de var på lenge opphold i utlandet da. Skulle gjerne likt å vite hvem de var på teater med, og om de kjørte sammen!
Citera
2019-11-04, 08:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Det är ju bara vad TH sagt till polisen. Är han skyldig så har han ju arrangerat sakerna.
Citera
2019-11-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tenker du på RK og SS? Ikke dem, de var på lenge opphold i utlandet da. Skulle gjerne likt å vite hvem de var på teater med, og om de kjørte sammen!

Ja, jeg tenker på denne tidligere fylkesordføreren og kone. På facebook-profilen fremgikk det at de har feriert sammen, og det virker som de tidligere omgikkes sosialt.
Senast redigerad av agvvv 2019-11-04 kl. 09:04.
Citera
2019-11-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är ju bara vad TH sagt till polisen. Är han skyldig så har han ju arrangerat sakerna.

Dette var tre sitater fra Brøske. Politiet hadde disse tankene rundt funnet av eiendelene ikke TH. At en GM kan ha arrangert dem derimot ser jeg som sannsynlig for å villede. Hvem som er GM derimot avhenger av hvilken hypotese man snakker om.

Siden vi har såpass mangelfulle opplysninger om åstedet blir det en god del antagelser og spekulasjoner som betyr at man naturlig ser for seg 2-3 plausible hypoteser. Når politiet slipper nye detaljer kan man da enten justere hypotesene evt stryke noen av dem som ikke lenger er plausible og kanskje opprette nye.
Citera
2019-11-04, 13:22
Avslutad
Citat:

Om AE var beroende av viktiga läkemedel, är det mycket troligt att hon hade en reserv i sin handväska.

Kanske tömdes handväskan på golvet, och vidare att alla nödvändiga mediciner ect sorterades och placerades på stolen.

Om GM lämnade dessa viktiga saker/inkl. mediciner på stolen, kan det indikera att AE dog redan innan GM lämnade Sloraveien 4, och att den ursprungliga planen var att bortföra AE levande.

Rummet där polisen tror att AE attackerades var rörigt, det kan vara så att de citerade beskrivningarna, beskriver mer än bara innehållet på stolen.

Edit:
Jag kan tänka mig att det fanns fler GM, och att en konflikt uppstod när AE dog. Denna konflikt kan ha lett till att man har glömt de "livsnödvändiga sakerna" på stolen. Dessa saker var viktiga att ta med sig, för att det fortfarande skulle framstå som en kidnappning.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-04 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in