2019-11-03, 21:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det blir något konstigt att HD i juni -18 loggar för den cache som togs av SD 180314 (Skomakarhagen)?
Tittar man på coords ser det ut som att SD har loggat i nära anslutning till han tog cachen. Anser HD att loggen även ska tillskrivas henne fast hon egentligen inte hade tid med mer än frukosteventet som även LW var på? HD hade fullt upp med städning och bestyr i nya bostaden skrev hon in på frukostloggningen och på den har hon ingen introtext alls
http://coord.info/GLV7PBPY
Hon verkar under en period ha varierat sina introtexter: Från att vilja starta på nytt med ett eget konto (utan barlast i form av historiska loggar), till det intro som nu gäller TeamD-loggarna före HAX: 170705.

Betr. Skomakarhagen fick hon med sig hela SD:s loggtext + ett annat intro. Hon verkar själv inte ha besökt denna cache.

Betr. t.ex. Tiveds turistbyrå, Äggledaren 6 resp. Konst-i-Ring, skiljer exakt ett år mellan resp. loggdata. Det borde innebära att man inte lyckats synkronisera sina loggar. Relevanta bilddata är också korrupta.

Hela introt med i följande loggar; belysning av cord info inkl. kodning tidigare år. - ”Avvikelse” kan betyda efterloggning; att man gått in senare och tagit bort eller ändrat i texten. - Ett axplock:
Citera
2019-11-03, 21:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kanske berättade det?

Ska det vara svårt? Det finns ensamkommande som inte kan en skvatt svenska men ändå vet hur man ska söka information om personer på nätet.

Lena nämnde väl något om att hennes uppgifter skulle tas bort från olika söksidor? Eller tänker jag på ett annat BO nu kanske.
Citera
2019-11-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Efter att UW(?) pekat ut SD den där tisdagsmorgonen den 15 maj i kombination med den så kallade "misshandelshistoriken", ja då var saken klar, allt ljus på SD.
Jag säger inte att ljuset var felriktat men OM han inte är GM, ja där nånstans försvann möjligheten att lösa fallet.

Förresten, den där tjommen som bärgaren såg och trodde var ett fyllo, var han kanske på väg till boendet eller är det åt fel håll?

Eller så var det SD. Eller rent av HD?
Eller som du skriver: nån annan. Fyllo eller ej.

Döda LW, hasa nerför branten och sen skynda bort längs motorvägen. Har en känsla av att detta scenario redan har körts ett antal varv, men skriver ändå det jag tänker och har tänkt om mördares flyktväg och bärgarens vittnesmål.
Citera
2019-11-03, 21:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, jag vet.
Men det är inte vanligt.

Och efter ett och ett halvt år, borde man väl kunnat utesluta den teorin?

Jag tänker att hur ska en av de boende kunna ta reda på var L*ena bor? Spår borde finnas på datorn, mobilen osv.
Jag har som du säkert vet också tilltro till MV.
Enligt honom finns ett vittne som hört en kvinna och en man samtala. Kanske kunde vittnet höra något? Men jag inbillar mig att samtalet med en ensamkommande flykting inte skulle gå helt perfekt till på svenska?
Jag tror det var en lätt match för någon på boendet att ta reda på var LW bor, en enkel googling, typ. Jag har inte sett något i tråden om att man skulle gjort någon "razzia" på boendet, någon kanske vet?

Jag tror som sagt inte att man har jobbat speciellt brett med det här.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-11-03 kl. 21:16.
Citera
2019-11-03, 21:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kanske berättade det?

Dessutom fanns väl hennes adressuppgifter i alla de vanligaste sökregistren på internet. Plus att det finns åtminstone ett exempel på en person (anställd) från utslussningsverksamheten som kommenterar hennes instagraminlägg. Så att ta reda på bostadsadressen torde inte ha varit särskilt svårt.
Citera
2019-11-03, 21:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller så var det SD. Eller rent av HD?
Eller som du skriver: nån annan. Fyllo eller ej.

Döda LW, hasa nerför branten och sen skynda bort längs motorvägen. Har en känsla av att detta scenario redan har körts ett antal varv, men skriver ändå det jag tänker och har tänkt om mördares flyktväg och bärgarens vittnesmål.

Har den sk. "bärgaren" avlagt vittnesmål? Har bestämt för mig att denne bärgares existens i dagsläget enbart baseras på en trådpostares inlägg.
Citera
2019-11-03, 21:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har den sk. "bärgaren" avlagt vittnesmål? Har bestämt för mig att denne bärgares existens i dagsläget enbart baseras på en trådpostares inlägg.
Bra fråga, jag letade själv efter det tidigare och det verkar vara här det har kommit in i tråden, åtminstone det första jag hittade

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-11-03 kl. 22:01.
Citera
2019-11-03, 21:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om utredarna av någon anledning fått en stark misstanke om att även HD är inblandad vore det väl tjänstefel om inte åklagaren även inkluderar HD?
/.../
Jo det kan ju tyckas så, men det blir kanske fel hur hon än gör nu. Åklagaren begränsar allltså med sina formella misstankar våra föreställningar till ett mindre antal möjliga gärningsbeskrivningar. Det blir lite av ett sk. överlagrat tillstånd precis som i fallet med Schrödingers katt (den som är död och levande på samma gång), fast kanske ännu konstigare här med tre samtidiga parallella verklighetsbeskrivningar:
1. SD mördade LW själv.
2. HD mördade LW själv.
3. SD och HD mördade LW tillsammans.
HD hade motiv, givet att hon t.ex. hade kommit på SD och LW med att ha fortsatt/återupptagit ett (förmodat?) tidigare avslöjat sexuellt förhållande. SD hade tydligen inget motiv alls, men hade å andra sidan genom bilincidenten visat att han är konstituerad på ett sådant sätt som inte hindrar honom från att ta till våld/tvång i trängda situationer.

Den enda utvägen för en åklagare som nu hade målat in sig i ett hörn blev alltså att skapa den här hybriden av SD (våld) och HD (motiv). På det sättet fick hon elegant ihop så att det sammanlagt räckte för att misstänka dem båda för att ha dödat LW. Men frågan alltså är hur det här går ihop rent logiskt, dvs. om det överhuvudtaget går att utifrån de här premisserna beskriva ett möjligt händelseförlopp utan att det blir "ett omänskligt resonemang":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Senast redigerad av Draifos 2019-11-03 kl. 22:07.
Citera
2019-11-03, 22:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

1. Slutade inte LW att utöva pastorsämbetet i samma veva som hon förälskade sig i SD
? Det var i så fall helt rätt gjort av henne. Kanske brottades hon med motsatta viljor, kanske tyckte hon det var svårt att inte komma loss ur sin förälskelse/sitt maniska behov av SD? Kände att det var moraliskt helt fel?

MEN att hon valde "den breda vägen" istf "den smala" är ändå hennes eget val. Just det att hon med öppna ögon gick in i en älskarinnerelation. Kärlek kan ibland förväxlas med besatthet.

2. Men samtidigt är det i mina ögon SD som har varit den största "skurken" i sammanhanget. Han svek både fru och barn genom sitt agerande.

3. LW svek sig själv och hon gjorde fel...jag försvarar inte älskarinnebeteendet men har förståelse för hur det kan bli så och varför.

4. ...och nu sitter SD på sannolika skäl. Det är förvånande att du och några till i tråden är såna inbitna hatare av en mördad kvinna. Varför skriver du och dessa personer ingenting om SD och hans skuld?

5. Kanske ligger orsaken det uppenbara hatet mot LW i kvinnohat i allmänhet? Eller mot LW i synnerhet?

Ingen människa förtjänar att mördas.
1. Det är väl inte osannolikt det kom en edens orm smygandes upp för LW rygg och att hon förstod det omöjliga att fortsätta sina vigselakter med mera än att alla hon vigde hörde hennes ihåliga ord om hur hon ber paren lova varandra trohet.

2. SD är ännu inte ( dömd) värsta skurken (blir kanske det om han blir dömd om inte HD aspirerar på det epitetet) även om han är en skit och smutsar ner oss som kallar oss män.

3. Kan också ha förståelse att det kan "bli" på det sättet men svårare att förstå upprepandet under så lång tid av en sk, troende. I min bok lider en troende hevetets kval för sådant svek. Sömnlösa nätter och smäll- ångest. Precis som en troende blir fysiskt illamående av att ljuga. Hur LW lyckades med den kullerbyttan är mycket underligt och säger en hel del om hennes karaktär.

4. Har följt Honan6s oändliga djup-resor i SD s inre och där framgår att han är han lika ointressant som en sten. En otrogen skitstövel. Tyvärr alltför vanlig. Vad gäller hans skuld är den under prövning .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-03 kl. 22:36.
Citera
2019-11-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo det kan ju tyckas så, men det blir kanske fel hur hon än gör nu. Åklagaren begränsar allltså med sina formella misstankar våra föreställningar till ett mindre antal möjliga gärningsbeskrivningar. Det blir lite av ett sk. överlagrat tillstånd precis som i fallet med Schrödingers katt (den som är död och levande på samma gång), fast kanske ännu konstigare här med tre parallella verklighetsbeskrivningar:
1. SD mördade LW själv.
2. HD mördade LW själv.
3. SD och HD mördade LW tillsammans.
HD hade motiv, givet att hon t.ex. hade kommit på SD och LW med att ha fortsatt/återupptagit ett (förmodat?) tidigare sexuellt förhållande. SD hade tydligen inget motiv alls, men hade å andra sidan genom bilincidenten visat att han är konstituerad på ett sådant sätt som inte hindrar honom från att ta till våld/tvång i trängda situationer.

Den enda utvägen för en åklagare som nu hade målat in sig i ett hörn blev alltså att skapa den här hybriden av SD (våld) och HD (motiv). På det sättet fick hon elegant ihop så att det tillsammans räckte för att misstänka dem båda för att ha dödat LW. Men frågan alltså är hur det här går ihop rent logiskt, dvs. om det överhuvudtaget går att utifrån de här premisserna beskriva ett handlingsförlopp utan att det blir "ett omänskligt resonemang":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang

Det här handlar endast om en fråga samt ett antagande tills vidare. Låt oss anta att polisen så småningom fann en singel-sko vid det då aktuella tillfället Lördagen den 19 Maj år 2018 i samband med den kriminaltekniska undersökningen kring brottsplatsen. Låt oss vidare anta att denna singel-sko hittades i själva vegetations-området på andra sidan av bullerplanket nära angränsande till Rättarevägen 9 ... så småningom visar det sig att denna upphittade singel-sko tillhör en av de två misstänkta SD eller HD ... då följer frågan, hur, och på vilket sätt skulle du tolka detta?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Efter att UW(?) pekat ut SD den där tisdagsmorgonen den 15 maj i kombination med den så kallade "misshandelshistoriken", ja då var saken klar, allt ljus på SD.
Jag säger inte att ljuset var felriktat men OM han inte är GM, ja där nånstans försvann möjligheten att lösa fallet.

Förresten, den där tjommen som bärgaren såg och trodde var ett fyllo, var han kanske på väg till boendet eller är det åt fel håll?

Polisen plockade in SD på förhör och släppte honom. Det hade dom nog gjort oavsett vilket till och med SD tycker var helt korrekt.

Vems/vilket boende menar du? Var i Örebro kommunen har sina flyktingboende, har jag ingen aning om. Om det var det du menade.
Citera
2019-11-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ok, du är osäker men skriver som om det vore en sanning.

Det var min uppfattning. Hitta gärna det gamla GC-inlägget.
Senast redigerad av Remark 2019-11-03 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in