2019-10-25, 13:06
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Det blev visst nedlagt, men han greps för vapenbrott.

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p69106303

Ok, är han ledare för gambianerna i Stcokholm eller det nya gänget Black Ax?
Citera
2019-10-25, 13:25
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, är han ledare för gambianerna i Stcokholm eller det nya gänget Black Ax?

Ingen aning, men black axe kan du nog glömma. Jag trodde det var något internbråk typ.
Citera
2019-10-30, 22:52
Medlem
knors avatar
Bild på Lamin någonstans?

Ndella verkar ha varit en fin tjej. Stor förlust att hon gick bort.
Citera
2019-10-30, 23:37
Medlem
Han kanske menar att skytten i Råcksta fick smaka?
Citat:
Ursprungligen postat av Donjonez
Killen menar att Lamin blev klippt vilket visade sig inte stämma
Citera
2019-10-31, 20:08
Medlem
Polisen om möjlighet att lösa detta

https://www.aftonbladet.se/a/b56Xvv
Citera
2019-10-31, 21:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Polisen om möjlighet att lösa detta

https://www.aftonbladet.se/a/b56Xvv
Haha, en slarvigt uppbränd Adidashoodie med byxor (surprise), och de skriver 'Polisen efterlyser upplysningar kring fyndet. Den som känner igen kläderna eller väskan, eller den som sett något misstänkt i området, uppmanas ringa ”Efterlysts” tipslinje'
Skulle man ringa varje gång man såg en blatte i Adidas skulle väl växeln braka samman

Min gissning; det blir nog inte tips som gör att detta mordförsök blir löst, om det nu blir det. Vem bryr sig om interna blattestrider, jag hoppas att de klipper honom istället, då blir det lugnt (eller lugnare).
Citera
2019-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Haha, en slarvigt uppbränd Adidashoodie med byxor (surprise), och de skriver 'Polisen efterlyser upplysningar kring fyndet. Den som känner igen kläderna eller väskan, eller den som sett något misstänkt i området, uppmanas ringa ”Efterlysts” tipslinje'
Skulle man ringa varje gång man såg en blatte i Adidas skulle väl växeln braka samman

Min gissning; det blir nog inte tips som gör att detta mordförsök blir löst, om det nu blir det. Vem bryr sig om interna blattestrider, jag hoppas att de klipper honom istället, då blir det lugnt (eller lugnare).

Det är nog en del som tipsar men oklart vad det ger. Det som däremot är intressant med kläderna och att de är relativt intakta det är ju om det finns tändsatspartiklar på dessa och även DNA.

Jag tror nästan att det är av andra skäl än att de vill ha tips som de slänger ut kläderna i tv. De är nog inte helt obekanta med vilka personer som kan vara aktuella och i detta fall kan de nog göra det för att stressa upp dem.
Citera
2019-11-01, 13:43
Medlem
LarzZvenzzon82s avatar
Låg som vanligt igår och tittade på Efterlyst, shit vilket bra program det är,

Det grips många "bad guys" efter tips till Efterlyst, skönt att gamle gode Hasse Aro är tbx...

Det som igår fångade min uppmärksamhet lite extra var det tragiska mordet på Ndella.... horribelt "I say"
Av programmet så verkar polisen har rätt bra info som är värt att nysta vidare i,

En svart Honda CRZ -10,
&
En sportbag och en hoody tröja som man försökt elda vid Henriksdalsringen, tyker det borde finnas DNA som kan analyseras...
Klantigt att inte elda upp allt, men man hade kanske bråttom...

Någon som vet nått som är värt att veta..???
Citera
2019-11-03, 22:32
Medlem
johnthedickholmess avatar
är detta samma Gambian som Gibbo?
Citera
2019-11-03, 22:54
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarzZvenzzon82
Låg som vanligt igår och tittade på Efterlyst, shit vilket bra program det är,

Det grips många "bad guys" efter tips till Efterlyst, skönt att gamle gode Hasse Aro är tbx...

Det som igår fångade min uppmärksamhet lite extra var det tragiska mordet på Ndella.... horribelt "I say"
Av programmet så verkar polisen har rätt bra info som är värt att nysta vidare i,

En svart Honda CRZ -10,
&
En sportbag och en hoody tröja som man försökt elda vid Henriksdalsringen, tyker det borde finnas DNA som kan analyseras...
Klantigt att inte elda upp allt, men man hade kanske bråttom...
Hondan hade dessutom chromade backspeglar vilket tydligen var ovanligt för den modellen. Borde ju minska omfånget på möjliga bilägare om något.

Dom nämnde även att dom misstänkte att GM troligtvis kunde komma från området (antar att dom menar Nacka) pga att de lurade Lamin till Alphyddan och senare brände sina kläder i en skogsdunge i Henriksdal. Är området där dom halvt uppbrunna kläderna hittades verkligen så gömt att bara en bofast person kan tänkas känna till stället?

Sedan tänkte jag på det att Ndela, var inte hon uppvuxen i Fisksätra? Tillhör inte även det området Nacka? Kan ju vara någon GM som har ett agg mot Lamin via hans nu döda fru Ndela i sådana fall?

Extremt spekulativt inlägg, jag vet. Men vad har man annars Flashback till?
Citera
2019-11-06, 14:21
Medlem
FreeOJs avatar
Någon är häktad. 29 åring!
Citera
2019-11-06, 14:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Någon är häktad. 29 åring!
Källa? Redan häktad så anhållen för 3 dagar sedan då eller?

https://www.expressen.se/nyheter/kri...della-jack-18/
Citat:
Nu har tre misstänkta personer gripits – två misstänks för mordet på 18-åringen.
En av de två misstänks även för försök till mord på maken vid ett senare tillfälle, i Nacka.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-11-06 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in