2019-11-03, 20:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du Springare skulle missat det?

Han vet ju inte när LW anmäldes försvunnen...
Citera
2019-11-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han vet ju inte när LW anmäldes försvunnen...

Det förstås.
Citera
2019-11-03, 20:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tror du Springare skulle missat det?
Efter att UW(?) pekat ut SD den där tisdagsmorgonen den 15 maj i kombination med den så kallade "misshandelshistoriken", ja då var saken klar, allt ljus på SD.
Jag säger inte att ljuset var felriktat men OM han inte är GM, ja där nånstans försvann möjligheten att lösa fallet.

Förresten, den där tjommen som bärgaren såg och trodde var ett fyllo, var han kanske på väg till boendet eller är det åt fel håll?
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-11-03 kl. 20:53.
Citera
2019-11-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns det någon bra grävare i tråden som kan få fram om SD eller HD överförde en större summa pengar till någon person strax innan eller efter mordet?

Hm, hur tänker du här? Att de anlitat någon torped, eller? Isf borde det sökts efter några andra "hitmen". Deras ekonomiska situation är intressant ändå. Lite obegripligt hur de haft råd med alla georesor land o rike runt, USA, Nederländerna x2, Tyskland, Island, spa-bygge och alla GC-prylar som dyra verktyg, märkeskläder, nya tält, kanoter och gud vet allt.

I Nederländerna kan man köpa billiga produkter och sälja hemma?
Citera
2019-11-03, 20:46
Medlem
Citat:
Osäker men det var ett inlägg tidigt i samband med att dom känt varandra länge och att flyg nämndes. Fanns en bild på en GC-logg från en hangar. Jag vet inget om flyg eller Västerås, så jag kan missuppfattat helt, men det har framgått från många att deras vänskap varat länge.

Ok, du är osäker men skriver som om det vore en sanning.
Citera
2019-11-03, 20:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
OK. Kan du berätta om det? Om du har direkt connection med nåt sånt. Inte vanligt uselt skvaller.
Nej absolut ingen connection, bara fria funderingar uitifrån det lilla som är känt.
Citera
2019-11-03, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Oavsett om man tror på teorin eller ej, så är omständigheterna kring att just det fb-inlägget uppmärksammades i ett forum om utslussningshemmet ganska intressanta. Kanske alldeles särskilt för att ingen i det forumet ifrågasatte teorin, vilket man hade kunnat förvänta sig att de borde ha gjort.

Nu kanske jag inte tänker riktigt klart här, men jag fattar inte riktigt vad av ovanstående skulle göra den teorin mer trolig?

Jag funderar också att kanske ingen intresserade sig särskilt för just mordfallet Wesström?

Oavsett, är det inte troligt att man kollat det spåret?
Jag tvivlar på att man inte har något alls på mgm.
Citera
2019-11-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hm, hur tänker du här? Att de anlitat någon torped, eller? Isf borde det sökts efter några andra "hitmen". Deras ekonomiska situation är intressant ändå. Lite obegripligt hur de haft råd med alla georesor land o rike runt, USA, Nederländerna x2, Tyskland, Island, spa-bygge och alla GC-prylar som dyra verktyg, märkeskläder, nya tält, kanoter och gud vet allt.

I Nederländerna kan man köpa billiga produkter och sälja hemma?

Hmmm. Jag borde kanske inte ha skrivit det jag skrev, men kan ändå inte låta bli att fundera på om så vore fallet. Antar att saken är utredd på längden och tvären redan. Inget jag har läst eller hört, dock. Får jag en vettig hint om att jag har fel i mina funderingar så släpper jag det direkt.

Ja, paret kan iofs ha ärvt pengar så att de kunde spendera hej vilt. Har ingen aning om det.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-03 kl. 21:12.
Citera
2019-11-03, 20:54
Medlem
Citat:
Antingen kan du ju själv bidra med litet grävande.

Eller så bör du inse att detta strider mot banksekretessen som regleras i lagen om bank- och finansieringsrörelse.

Nej det visste jag inte.
Nej jag kan inte sånt.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-03 kl. 21:13.
Citera
2019-11-03, 20:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nä det finns väl inga exempel i historien på att polis och åklagare gjort sådana fel, väl?

Jovisst, jag vet.
Men det är inte vanligt.

Och efter ett och ett halvt år, borde man väl kunnat utesluta den teorin?

Jag tänker att hur ska en av de boende kunna ta reda på var L*ena bor? Spår borde finnas på datorn, mobilen osv.
Jag har som du säkert vet också tilltro till MV.
Enligt honom finns ett vittne som hört en kvinna och en man samtala. Kanske kunde vittnet höra något? Men jag inbillar mig att samtalet med en ensamkommande flykting inte skulle gå helt perfekt till på svenska?
Citera
2019-11-03, 21:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, jag vet.
Men det är inte vanligt.

Jag tänker att hur ska en av de boende kunna ta reda på var L*ena bor? Spår borde finnas på datorn, mobilen osv.
Enligt honom finns ett vittne som hört en kvinna och en man samtala. Kanske kunde vittnet höra något? Men jag inbillar mig att samtalet med en ensamkommande flykting inte skulle gå helt perfekt till på svenska?

Jag tror personligen inte heller på den teorin. MEN det finns i dagsläget ingen anledning att till 100% avfärda alternativa scenarion, då det ännu inte finns någon fällande dom. Och har man läst dåvarande spaningsledarens egenhändigt författade bok som tar upp inledningsskedet av försvinnandet och mordet, så bekräftas dessvärre inte att man hade situationen under kontroll.
Citera
2019-11-03, 21:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, jag vet.
Men det är inte vanligt.

Hon kanske berättade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in