2019-11-03, 08:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Åh, det var både en och annan som försökte upplysa henne om detta.

Ja, det har framskymtat. Det dryftades i tråden om triangeldrama med det att hon också var bekant med HD, men har hon dejtat andra i cachingkretsen så är det kanske ett quattro(+)- eller pentadrama (⛧)?
Citera
2019-11-03, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon nämner det i sitt inlägg, att de inte godkänner omvägar (till och från arbete, handling etc) så hon kan inte komma ut med ordinarie färdtjänsten.

Jo, det kan vara att skämma bort om åtagandet att passa barnen är omfattande, att ofta få åka långt och kanske har svårt att orka med. Det är ju inte så att morföräldrarna åkte långt flera gånger i veckan för att de ville umgås med barnbarnen. Utan det var väl så att LW under en tid drev eget hem för ensamkommande och inte fixade familjelogistiken under den tiden.
De åtog sig det för att LW hade behov av det, inte att de behövde umgås med barnbarnen så ofta.
Du skrev i ditt inlägg att LW "beklagade" sig över ordinarie Färdtjänst. Jag tror bara att LW konstaterade att så är det (alltså inget beklagande).

Tror du inte att LW:s föräldrar ville träffa barn/barnbarn? Kunde de dessutom hjälpa till är det väl bara bra att föräldrarna kände sig behövda! Att träffa sina barn/barnbarn varannan vecka tycker jag inte är speciellt ofta... särskilt när det inte är speciellt långt mellan Norrköping/Örebro.

Du skriver att "LW under en tid drev eget hem för ensamkommande"... måste erkänna att det är något som jag missat. Kan du vidareutveckla det påståendet.
Citera
2019-11-03, 09:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
När ska åtal vara väckt?
Citera
2019-11-03, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När ska åtal vara väckt?
Det blir när förundersökningen är klar det.
Nu är det satt till 21/11 har jag för mig och sedan blir det säkert förlängt.
Citera
2019-11-03, 09:14
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ja, det har framskymtat. Det dryftades i tråden om triangeldrama med det att hon också var bekant med HD, men har hon dejtat andra i cachingkretsen så är det kanske ett quattro(+)- eller pentadrama (⛧)?

Ett litet frågetecken där betyder förmodligen att det är en retorisk fråga? Men utifall att det skulle råka vara en faktisk fråga till mig så kan jag inte bekräfta att hon skulle ha haft så många partner samtidigt. Det antyds ofta här i tråden. Så vitt jag kan bedöma handlar det mer om respektive skribents våta drömmar än den anklagades.
Citera
2019-11-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skrev i ditt inlägg att LW "beklagade" sig över ordinarie Färdtjänst. Jag tror bara att LW konstaterade att så är det (alltså inget beklagande).

Tror du inte att LW:s föräldrar ville träffa barn/barnbarn? Kunde de dessutom hjälpa till är det väl bara bra att föräldrarna kände sig behövda! Att träffa sina barn/barnbarn varannan vecka tycker jag inte är speciellt ofta... särskilt när det inte är speciellt långt mellan Norrköping/Örebro.

Du skriver att "LW under en tid drev eget hem för ensamkommande"... måste erkänna att det är något som jag missat. Kan du vidareutveckla det påståendet.

Vadå vidareutveckla? Innan hon tog anställning som behandlingsassistent på kommunens HVB hem drev hon eget. Det var väl en ganska lukrativ verksamhet för många entrepenörer. Fast det tar väl mycket tid såklart. Inte bara uppdraget som sådant utan även det administrativa "råddandet". De boende finns ju dygnet runt så personal må väl finnas tillgängligt och det kanske inte fanns möjlighet för henne att ha värst många anställda (har dock inte koll på hur många anställda hon hade, någon bort det väl vara för att driva det helt själv är väl inte görligt, skulle de ens få placeringar i så fall?).
Citera
2019-11-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ett litet frågetecken där betyder förmodligen att det är en retorisk fråga? Men utifall att det skulle råka vara en faktisk fråga till mig så kan jag inte bekräfta att hon skulle ha haft så många partner samtidigt. Det antyds ofta här i tråden. Så vitt jag kan bedöma handlar det mer om respektive skribents våta drömmar än den anklagades.

Nä hon kanske inte hade dem samtidigt men den hon eventuellt haft en relation som är mer än vänskap skulle väl lätt kunna få intryck av att relationen med SD inte var avslutad.

Frågetecknet är ett frågetecken, inte en retorisk fråga då det i vart fall för mig är okänt om relationen med SD på något sätt var ett problem i en efterföljande relation. Om LW och SD hade fortsatt tät kontakt så är det väl fullt möjligt att LWs förhållande med SD sågs som störande för fler än HD. LW hade ju elektronisk kontakt med SD samma dag hon försvann/dog.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 09:32.
Citera
2019-11-03, 09:31
Medlem
Citat:
Vadå vidareutveckla? Innan hon tog anställning som behandlingsassistent på kommunens HVB hem drev hon eget. Det var väl en ganska lukrativ verksamhet för många entrepenörer. Fast det tar väl mycket tid såklart. Inte bara uppdraget som sådant utan även det administrativa "råddandet". De boende finns ju dygnet runt så personal må väl finnas tillgängligt och det kanske inte fanns möjlighet för henne att ha värst många anställda (har dock inte koll på hur många anställda hon hade, någon bort det väl vara för att driva det helt själv är väl inte görligt, skulle de ens få placeringar i så fall?).
Jag trodde att LW efter att hon slutat som pastor fick anställning hos kommunen och där arbetade med ensamkommande...

Var/när/hur länge drev LW eget någonstans?

Förvånar mig att detta inte framkommit i tråden tidigare om det du skriver är sant.
Citera
2019-11-03, 09:33
Medlem
Citat:
Jag trodde att LW efter att hon slutat som pastor fick anställning hos kommunen och där arbetade med ensamkommande...

Var/när/hur länge drev LW eget någonstans?

Förvånar mig att detta inte framkommit i tråden tidigare om det du skriver är sant.

Det är från tråden jag fått det, i någon redogörelse för hennes bakgrund. Det har väl inte dryftats desto mer då det i sig knappast är direkt relevant för händelseförloppet i ämnet för tråden. Det ska varit lite mer än ett år, vilket kanske stämmer i tid med att LWs föräldrar passade barnen under närmare två års tid.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 09:45.
Citera
2019-11-03, 09:37
Medlem
Citat:
Det är från tråden jag fått det.
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!

Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!

Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?

Ser att du lagt till mer i ditt inlägg.

Det är din trovärdighet i tråden som står på spel när du påstår att LW bedrivit eget innan hon började på kommunen med ensamkommande.
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-03 kl. 09:44.
Citera
2019-11-03, 09:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Det där öppnar ju för fler möjligheter till mordet.
Detta har väl inte nämnts i tråden innan?

Ref: (FB) Ingrid Guldbrandsson (f. 1950) misstänkt mördad i sitt hem, Kil 27/6 -19

Edit:
Du har säkert missuppfattat det. Hon jobbade med utslussning av ensamkommande men som anstäld.

Men fortfarande en möjlighet till mord.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-11-03 kl. 09:44.
Citera
2019-11-03, 09:39
Medlem
Citat:
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!

Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!

Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?

Jag söker men är inte vän med sökfunktionen men länkar om jag hittar inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in