Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Du glömde att LW gick ut i skogen också.
3. En pastor som inte går att lita på för paret hon bett lovat trohet.
Att inte SD reagerade på LWs megasvek och sade stopp säger en hel del om honom.
Ja det är nog där man tappar hoppet om dessa två individer ,LW ligger med den som hon vigt ,och SD är vigd utav LW och bryr sig inte ett dugg om äktenskapslöftena och tillåter sig att ligga med prästen =LW.
Om nu HD gått med på att vissa speciella företeelser fick ingå trots äktenskapslöftena ,så var det nog ingen ide att gifta sig ,kan man tycka.... men vem vet ,det kanske var SD som ansåg ATT han hade rätt till dessa företeelser utifrån hans uppfattning om hur äktenskapet tedde sig ?
Ja vem vet ? Endast de inblandade ...och om allt blev kaos för alla inblandade så kan det ju gå så här ...
...antar jag ...trots att det är lagstadgat att ingen får ta någons liv ,knappt att man får ta sitt eget ...enligt lagen...
I Nöd och Lust är det lika med : 1.I nöd då ligger man med någon annan 2. I lust då ligger man med frun eller med någon annan ?
När jag gifte mig, läste jag in att: I NÖD och LUST är att man skall måna om varandra både sexuellt och på alla andra sätt både när det känns härligt och när det är mindre bra pga utav sjukdom och annat trubbel ...man skall värna om varandra och bry sig om varandra ,finnas där för varandra ,hur svårt det än är i livet ...Det är så jag känner i vilket fall ...