2019-11-02, 21:48
Bannlyst
Minns att det var nån äcklig batikhäxa från RFSU som var på besök i högstadieklassen på 90talet.
Petting avhandlades bland annat.
Men man hör aldrig nåt om petting längre.
Hur fan kommer detta sig?
Citera
2019-11-02, 21:53
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetporr
Minns att det var nån äcklig batikhäxa från RFSU som var på besök i högstadieklassen på 90talet.

Blev inbakat i uttrycket "hångla" tror jag.

När jag gick påbhögstadiet var hångla = tungkyss.
Petting = pull, smek, kel.

Nya tider, gamla ord.
Citera
2019-11-02, 21:56
Medlem
Det är samma sak som förspel.
Citera
2019-11-02, 21:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Petting kan vara kul. Det är att man smeker med hennes hand över din kuk. Alternativt du kör in din näve i hennes fitta. Ja kul så länge bägge är med på noterna och har åldern inne.
Citera
2019-11-02, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Petting kan vara kul. Det är att man smeker med hennes hand över din kuk. Alternativt du kör in din näve i hennes fitta. Ja kul så länge bägge är med på noterna och har åldern inne.

Va är det petting?? trodde det var mycket mer fokus på det kvinnliga könsorganet...

Men jag är ju enbart en vit etnisk svensk man som mest ser det hela som ett spel.
Citera
2019-11-02, 22:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopAtNothing666
Va är det petting?? trodde det var mycket mer fokus på det kvinnliga könsorganet...

Men jag är ju enbart en vit etnisk svensk man som mest ser det hela som ett spel.

Nej det är förspel du pettar henne hon pettar dig. Kul! Gör att man blir upphetsad inför det som ska komma ska. Spel är det ju. Allt är ett spel.
Citera
2019-11-02, 22:07
Medlem
Petting är när man har sex utan penetrering, dvs gnider könen mot varandra. Det var populärt sätt att ha sex utan kondom ända till HIV kom. Innan HIV kom var det värsta som kunde hända att man kissade lite eld men av HIV kunde man dö så då dog pettingen ut å.
Citera
2019-11-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetporr

Det är förspel. Praktiseras inte längre.
Citera
2019-11-02, 22:42
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Petting är när man har sex utan penetrering, …
Just så, och det kan nog ligga något i resten du skriver.

Men mer generellt bygger ju förekomsten av petting på att det finns flickor som inte vill gå med på penetration, men som ändå vill uppleva sexuell njutning (mellan benen) och de har nog helt enkelt minskat i antal med åren. Då det knappt finns något kyskhetsideal idag, som förr, går det inte längre någon tydlig gräns mellan openetrerad och penetrerad, så en flicka på dejt eller i ung relation kan lika gärna gå med på penetration om hon går med på fingrande där nere. Det är ungefär lika skamligt – eller inte.

Det är därför någon skriver ovan att det är detsamma som förspel idag, då det finns få eller inga kvinnor som efter "petting" inte går hela vägen.
Citera
2019-11-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Just så, och det kan nog ligga något i resten du skriver.

Men mer generellt bygger ju förekomsten av petting på att det finns flickor som inte vill gå med på penetration, men som ändå vill uppleva sexuell njutning (mellan benen) och de har nog helt enkelt minskat i antal med åren. Då det knappt finns något kyskhetsideal idag, som förr, går det inte längre någon tydlig gräns mellan openetrerad och penetrerad, så en flicka på dejt eller i ung relation kan lika gärna gå med på penetration om hon går med på fingrande där nere. Det är ungefär lika skamligt – eller inte.

Det är därför någon skriver ovan att det är detsamma som förspel idag, då det finns få eller inga kvinnor som efter "petting" inte går hela vägen.

Vi hade lite mer respekt för tjejer och deras kroppar för - säg - 30 år sen, då feminismen var rätt stark. Ofta blev man lämnad efter lite petting med ståfräs. Vi var mer försiktiga och respektfulla i vår framtoning, inte lika sexuellt burdusa och egoistiska som unga män är idag. Jodå, jag har minsann hört skräckhistorier från unga tjejer som fick alla mina gubbhakor att ramla i golvet.
Citera
2019-11-02, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Vi hade lite mer respekt för tjejer och deras kroppar för - säg - 30 år sen, då feminismen var rätt stark. Ofta blev man lämnad efter lite petting med ståfräs. Vi var mer försiktiga och respektfulla i vår framtoning, inte lika sexuellt burdusa och egoistiska som unga män är idag. Jodå, jag har minsann hört skräckhistorier från unga tjejer som fick alla mina gubbhakor att ramla i golvet.

Vi sena sjuttiotalister hade morsor som aldrig riktigt kom ut på arbetsmarknaden förutom nåt litet kort vikariat som barnskötare. whatever. Vi hade full fucking service hela barnaåren.

Tror vi är den mest kompetenta generation som funnits, vi fick både old-school o den nya tidens läror,

Håller helt med dig om synen på kvinnor..vi är mycket mer trevliga än den hetsiga gym-mid-nittiotalsgenerationen.

Haft jävulskt mycket med kvinnor själv, men inte alls velat slicka och sånt....no no
Citera
2019-11-02, 23:09
Medlem
Petting kan man väl beskriva som förspel utan samlag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in