2019-11-02, 20:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även LWs logg är ju något ögonbrynshöjande. Hon beskriver i glättiga ordalag om att hon beter sig som ett asshole de luxe. Hon verkar tycka närmast det är lustigt att han blir lite vilse. Skulle tippa att Thea gick och mötte för att LW var demonstrativt likgiltig för sitt sällskap. Och lite överlägset påpekar hon att han fick påminnas om att han skulle vara "färdtjänst" med en "liten vink".

Det var inte mörkt, det var inte långt det var nära villor och öppen betesmark.
Cajjoo var ingalunda någon oerfaren geoacachare.

Har fick också vara med på en FTF, så han blev inte utan belöning. Det var också LW som hade knåpat ihop pusslet innan, den fick han som belöning kan man kanske säga.

Kanske blev han lite paff att LW kunde pinna på med de nyläkta benen.

Läs Tries kommentarer här:

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Cachen hittades 18:52 - 18:58 (vännens notering) och solnedgången borde ha varit ca 20:10 den dagen enligt en kalender (sunrise-sunset.org). Cachen låg i nära anslutning till en öppen betesmark och kanske 50-75 meter från den plats de förmodligen parkerade bilarna på och cirka 30 meter från närmaste villatomt. Det är snarare lite konstigt att de tappade bort varandra. Men geocachare tycker också om att berätta om sina äventyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det här är nog snarast ett missförstånd, men geocachare jagar nyutlagda plastburkar i skogar bara för att kunna skriva in sig på en FTF - oavsett om denna FTF delas med andra cachare. Det gäller bara att få sitt nick på remsan innan någon drar strecket och återplacerar burken, allt annat kommer i andra hand.

Är man då på efterhand så ansluter man bara till sökgruppen, frågar om någon sett burken, var de andra har letat och om någon har några idéer. Sedan skriver man in sig tillsammans oavsett vem som hittar burken.

Sedan är frågan vem som utnyttjar vem, men den äldre mannen har tagit en hel FTF:er och det här var nummer 65 i hans lista. LW löste mysten (dvs la pusslet med de betande kossorna), mannen stod för bilturen och LW sprang ikapp gruppen som redan var på väg för att säkerställa att både LW och mannen skulle vara med på listan som de som hittade burken först.

Dessutom tycker cachare också om spänningen (att vara lite lagom rädda) det är därför vi klättrar upp i träd, kryper ner i grottor eller för den delen genar genom kohagar. Tanken att man i den här situationen skulle avstå en FTF för att man är rädd för sina vänner blir närmast lite främmande för hur en cachare tänker.
Citera
2019-11-02, 20:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var inte mörkt, det var inte långt det var nära villor och öppen betesmark.
Cajjoo var ingalunda någon oerfaren geoacachare.

Har fick också vara med på en FTF, så han blev inte utan belöning. Det var också LW som hade knåpat ihop pusslet innan, den fick han som belöning kan man kanske säga.

Kanske blev han lite paff att LW kunde pinna på med de nyläkta benen.

Läs Tries kommentarer här:

Vad har Tries kommentarer med vad som hände att göra? Det är väl vad cajjoo och Lena gemensamt skriver som gäller eller påstår du att de ljugit i sina loggar. Trie vet alltså vad som hänt och inte de?
Citera
2019-11-02, 20:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja så får du sammanställa och analysera hans logg tillsammans med Lenas så får du se vad du får fram. Om du gör en objektiv analys vill säga men kanske blir svårt för dig.

Han verkar ingalunda vara helt borta, utan han kan ju lista ut att det inte handlade om skogen. Han hade telefon och LW svarade, men de skickade ändå ut en av flickorna att möta upp honom.

Det var ju inte ute i obygden, 50-75 meter från cachen, 30 m till en villa. Öppen betesmark i dagsljus.
Citera
2019-11-02, 20:43
Medlem
Jag har en liten teori....
LW retade gallfeber på SD på flera sätt, tummetottkommentar, FTF-jakter m.m som den egotrippade SD till slut inte kunde hantera. HD:s roll i sammanhanget tror jag möjligen sträcker sig till skyddande av brottsling. Jag kan inte tänka mig att hon deltog i det besinningslösa våldet.
Snillet spekulerar....
Citera
2019-11-02, 20:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han verkar ingalunda vara helt borta, utan han kan ju lista ut att det inte handlade om skogen. Han hade telefon och LW svarade, men de skickade ändå ut en av flickorna att möta upp honom.

Det var ju inte ute i obygden, 50-75 meter från cachen, 30 m till en villa. Öppen betesmark i dagsljus.

Om han inte varit borta hade han inte skrivit att han behövde kordinater för att hitta de andra och inte ens det hjälpte för barnet kom också. Menar du att Lena och cajjoo ljuger när de skriver exakt detta?

Menar du att cajjoo ljuger om det fetade? Vågar du påstå att en äldre levande man som ställt upp till 100 för Lena ljuger bara för att du ska få skönmåla henne?

"Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället. Utan jag satte kurs mot ett ställe jag hade för mig att sådana fanns i närheten. Där fick jag snart se, att ett gäng gick omkring och såg lite villrådiga ut på en plats man tydligen koncentrerade sig p..."
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-02 kl. 20:50.
Citera
2019-11-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ja hade det varit SD som betett sig som Lena i en sådan här situation hade ingen misstolkat loggarna. Han hade kallats både psykopat och narcissist och en del andra personangrepp.

Men Lena gjorde inget fel även när hon uppenbarligen gjorde fel, t.o.m. enligt hennes egna loggar.

Vad skribenter som konstant vill skönmåla Lena inte förstår är att det bara ökar behovet för andra att skriva hur verkligeten såg ut.

Det bästa vore om man bara slutade denna skönmålning utan accepterade henne med alla styrkor och brister så kunde vi slippa denna eviga kamp mellan skönmålning vs verklighet.

Ja, skönmålningen av LW har hela tiden kompenserats med att försöka balansera bilden av SD. Därav alla dragkamper. Men sörjan saknar vinnare, sanningen på ett djupare plan kanske inte ens återfinns i Fup. Vittnesbördet kanske saknar överensstämmelse utan är motstridiga även där? En gigantisk umgängeskrets med olika delar, och perspektiv, från olika tider? De enda tu som vet: en är död, ännu en annan kanske inte säger sanningen?
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-02 kl. 20:53.
Citera
2019-11-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ja så får du sammanställa och analysera hans logg tillsammans med Lenas så får du se vad du får fram. Om du gör en objektiv analys vill säga men kanske blir svårt för dig.

Nej det är inte alls svårt för mig! Jag har ingen relation till varken SD, HD eller LW. Loggar skrivs som en liten historia till CO så det ska bli kul att läsa dem istället för att bara skriva TFTC.
Citera
2019-11-02, 20:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Usch, nu får du ett mastigt svar - men ska försöka spoilra en del.
/../

En notering apropå SDs hela loggserie som han verkar vilja få framstå att han och HD gjorde tillsammans 170626: Om de nu verkligen var ute tillsammans på en så bekymmersfri burkletartur den dagen, varför beslutar HD sig då för att bryta sig ur deras gemensamma geocachekonto veckan efter, dvs 170705?

Mest troligt är att SD i efterhand har velat ge sken av att paret fortfarande var lyckliga tillsammans 2017, trots att verkligheten förmodligen såg väldigt annorlunda ut då.

Alternativt att han sommaren 2018 (när paret, efter LW's död, till mångas förvåning umgicks väldigt flitigt igen) ville tona ner uppmärksamheten kring deras många gemensamma utflykter. Så han bakdaterade därför både loggar och bilder från Stjernsundsturen med exakt ett år i syfte att de skulle "försvinna" långt bak i hans galleri- och loggflöde och därmed minska risken för kommentarer - både från andra geocachare men kanske även från uppmärksamma flashbackare. På så sätt kunde han ganska obemärkt fortsätta öka på sin loggstatistik, utan att vid första anblicken riskera att "outa" sina whereabouts med exfrun mitt under pågående mordutredning.
Citera
2019-11-02, 20:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, skönmålningen av LW har hela tiden kompenserats med att försöka balansera bilden av SD. Därav alla dragkamper. Men sörjan saknar vinnare, sanningen på ett djupare plan kanske inte ens återfinns i Fup. Vittnesbördet kanske saknar överensstämmelse utan är motstridiga även där? En gigantisk umgängeskrets med olika delar, och perspektiv, från olika tider? De enda tu som vet: en är död, ännu en annan kanske inte säger sanningen?

Det går dock alldeles för långt med skönmålningen av Lena när man påstår att cajjoo ljuger!
Citera
2019-11-02, 20:57
Medlem
Citat:
Det går dock alldeles för långt med skönmålningen när man påstår att cajjoo ljuger!

Det är väl ingen som har påstått det eller?
Citera
2019-11-02, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om han inte varit borta hade han inte skrivit att han behövde kordinater för att hitta de andra och inte ens det hjälpte för barnet kom också. Menar du att Lena och cajjoo ljuger när de skriver exakt detta?

Menar du att cajjoo ljuger om det fetade? Vågar du påstå att en äldre levande man som ställt upp till 100 för Lena ljuger bara för att du ska få skönmåla henne?

"Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället. Utan jag satte kurs mot ett ställe jag hade för mig att sådana fanns i närheten. Där fick jag snart se, att ett gäng gick omkring och såg lite villrådiga ut på en plats man tydligen koncentrerade sig p..."

Jag har aldrig sagt att någon ljuger eller ens insinuerat det?
Jag säger bara att L*ena inte lämnade mannen ute övergiven i vildmarken.
Han var aldrig i fara. Han var dessutom van geocachare, och Lena hade redan ordnat pusslet. Om hon inte hade skyndat sig hade inte cajjoo heller fått en FTF.

Det var en KORT sträcka till cahen, det var inte mörkt, det fanns villor 30 meter därifrån och det var öppen mark.
Han hade telefon, han fick hjälp av lilltjejen.

Vad du tar i.
Citera
2019-11-02, 20:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Det är väl ingen som har påstått det eller?

Har du inte? Du har påstått att han inte var vilse? Varför bad han om kordinater då? Och skrev att han insåg att han var i fel omgivning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in