2019-11-02, 06:31
Medlem
Hej

Tog sista dosen Md 22.00, när hon ställer sig upp tappar hon medvetandet. Hon säger att hon fortfarande hallucinerar.
Citera
2019-11-02, 06:33
Medlem
Huvudvärk och nackont
Citera
2019-11-02, 06:40
Medlem
tilsammansnus avatar
Låter som syrebrist, är hon typ blå i ansiktet ?
Citera
2019-11-02, 06:43
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Kvinnor är extra utsatta för biverkningar av MDMA. Hur stora doser rör det sig om?
Citera
2019-11-02, 06:45
Medlem
Ungefär 300-350 mig, hon är inte blå
Citera
2019-11-02, 06:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
Hej

Tog sista dosen Md 22.00, när hon ställer sig upp tappar hon medvetandet. Hon säger att hon fortfarande hallucinerar.

Händer vissa tjejer. Ge vatten och lite mat och sov. Ska inte kunna säga att det är ofarligt, men har sett det innan, och tog själv en tjej med såna symp till kardiologisk avdelning, och dom sa det var ofarligt efter dom uteslutat en särskilt typ av hjärtfel.

Tjejer är Dessutom de som dör oftast på mdmaliknande droger.

PS. Är hon din tjej? Kolla upp om hon e gravid och sluta ta massa stimulanter i tid och otid, du kommer ångra dig om några år.
Citera
2019-11-02, 07:03
Medlem
Bra att hon pratar. Försök ha lite småsnack med henne och var uppmärksam ifall hon ser ut att bli sämre. Vatten, gärna resorb för lite salter. Är hon varm, svettig? Lägg en blöt handduk mot pannan, inte iskall. Försök ha henne sittandes låt henne kräkas ifall det behövs. Lägg henne INTE på rygg.
Citera
2019-11-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
Ungefär 300-350 mig, hon är inte blå

På tok för hög dos, vilket du såklart förstått nu. Men i framtiden börja med 150mg, är man sugen på mer efter ett par timmar kör 150mg till. Bevittnat allt för många personer som käkar galet stora doser som startdos, brukar bli en kväll i gräsmattan o spy istället för en trevlig fest.
Citera
2019-11-02, 08:20
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk69
På tok för hög dos, vilket du såklart förstått nu. Men i framtiden börja med 150mg, är man sugen på mer efter ett par timmar kör 150mg till. Bevittnat allt för många personer som käkar galet stora doser som startdos, brukar bli en kväll i gräsmattan o spy istället för en trevlig fest.

Men risk för att låta som en pundare. Men ge henne 2 linor. Tar bort effekten av Molly inom. 3-4 min.
Citera
2019-11-02, 11:16
Medlem
makduis avatar
Är bra att ha l tryptophan och 5 htp till hands..
Citera
2019-11-02, 18:59
Medlem
Vätska, näring, kalldusch om personen är varm och undvik alla dopaminerga substanser (som Amfetamin) då Dopamin återupptas snabbare än Serotonin i receptorerna och får man Dopamin i en Serotoninreceptor så är den körd utan om möjligt undvik att ta något som frigör Dopamin i stora mängder samtidigt som du har tagit något som frigör Serotonin i stora mämgder då dessa skador kan vara irreversibla.
Vill minnas att jag läst att intagandet av 1st Citalopram (kommer ej ihåg styrkan men vill minnas att det var "normalstyrkan" sen om det är 1mg, 10mg eller 100mg som är grundstyrkan på tabletterna det vet jag ej) efter MDMA (uppfattade det som att efter själva effekten klingat av) ska minska neurotoxisciteten något men ta mig inte på orden då jag inte är helt säker utan sök upp det först då det lär vara lätt att hitta baserat på det jag skrev om det annars så låt helt enkelt bli då det sällan är en bra idé att blanda flera substanser)

Annars tycker jag de andra skribenterna har gett bra råd.
Mvh,
LekmannaApotekaren
EDIT: Nu säger jag något emot mig själv när det gäller att blanda dopaminerga och serotonerga substanser men Bensodiazepiner då specifikt Alprazolam (Xanor) brukar kunna hjälpa till att stoppa eller lugna en "tripp" med psykedelika och gör även detta i viss grad med MDMA men låg dosering och gradvis så kan det hjälpa med det värsta.
Senast redigerad av LekmannaApotekaren 2019-11-02 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in