Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Roligt att du nämner Christer P som exempel på man som avger samma vibbar som MJ: jag hamnade en gång i samma tågvagn som Christer och mycket riktigt var min omedelbara känsla att jag ville avlägsna mig från honom!
Ja, det hände mig också ett par gånger. "Chrille" var en välkänd syn på sta'n. Alla, såväl män som kvinnor, var rädda för honom - och det gottade han sig tydligt i...
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Du får gärna ”känna för Lotta” och alla andra som slår följe med kriminella. Men det kommer inte att ändra på deras situation.
Likaså kan du ”känna för dem som väljer att klättra på Mount Everest klädda i endast bikini” - och sen fryser ihjäl sig. Utan att fatta att det skedde helt i onödan.. Det GÅR att undvika utan att vi måste spränga Mount Everest i småbitar..
Den berömda ”manipulationen” du och några andra framhäver gång efter annan bestod av gratis koka och gratis drinkar. Tjejerna fick även rosor när han ville ligga med dem.
Ska det vara så enkelt att få omkull en tjej? Än värre: blir man ”blixtförälskad” i medelåldern bara man får en bukett?
För MJ kunde ju inte tvätta bort det faktum att han var en återfallsförbrytare med belastningsregister som skulle skrämma bort vilken tuffing som helst – oavsett mängden blommor han skulle skicka till en.
Ska kvinnor – normalbegåvade sådana – jämställas med dessa damer som låter sig köpas för en spottstyver?
Håller med om allt du skriver. Som detta med Mount Everest. Jag har aldrig fått klart för mig, varför man ska få säga att
vissa människor, som gör fattar dåliga beslut (t.ex. att klättra upp för Mount Everest otränad och utan syrgas, eller hoppa ner till krokodilerna på zoo) och därigenom råkar ut för olyckshändelser, får skylla sig själva. Skoja om "Darwin Awards" och så vidare. Men inte just när det handlar om en kvinna som fattar ett dåligt beslut vid val av man - vare sig det gäller en man för livet eller en man för natten. Förutsätts en kvinna inte kunna tänka när hon blir kåt, eller..? Det är kvinnoförnedrande, anser jag, trots att de som skriker mest om detta kallar sig för "feminister*...
Nä, det var ju ingen avancerad "manipulation" direkt. Ingen normal 40-årig kvinna skulle ha gått på det där med överflödet av rosor, t.ex.. Det var sådant som man drömde om när man var tonåring - vid 40 hade det bara verkat fånigt och mycket misstänkt, om en man hade gjort så på riktigt. Och först och främst beror det såklart på, vem mannen är i övrigt som rosorna kommer ifrån. Det är mycket möjligt att Lotta hade stannat i mognaden vid 14 eller så...
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Härligt. Åsyn i en tågvagn...
Antar att han inte raggade på dig och gick all-in?
Det känns så svalkande skönt med relevanta jämförelser och människor som är så bra som dig.
Nä, men det fanns ju ett första ögonblick där Lotta och Martins blickar möttes också. Där borde hon ha sett vad han var för något, för det syntes tydligt - vänt om och gått. Det skulle jag ha gjort. Jag undviker alltid ögonkontakt med sådana personer, så att de inte ska börja säga något till mig.