2019-11-01, 21:38
Bannlyst
Jag har aldrig riktigt förstått varför folk hatar Greta.
Hursomhelst. Ponera att det går riktigt illa ekonomiskt. Kommer då Greta att få en ännu mer framträdande roll där hon hejar på och säger att det är bra med minskad ekonomi och konsumtion osv osv.
Tror hon kan bli enorm.
Eller bortglömd.
Vi får se.
Citera
2019-11-01, 21:41
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggagym
Hursomhelst. Ponera att det går riktigt illa ekonomiskt. Kommer då Greta att få en ännu mer framträdande roll där hon hejar på och säger att det är bra med minskad ekonomi och konsumtion osv osv.
Tror hon kan bli enorm.
Eller bortglömd.
Vi får se.

Jag hatar Greta för att hon försöker att få alla att bli vegetarianer jag äter mer kött tack vare henne.
Citera
2019-11-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggagym
Tror hon kan bli enorm.
Eller bortglömd.
Vi får se.

Folk hatar inte Greta, folk hatar att man använder ett barn som mänsklig sköld i en politisk kampanj. Dock verkar det vara väldigt viktigt för många fundamentalistiska Gretaslimer att framställa det som att kritiker hatar barnet Greta. Vilket givetvis var hela avsikten med att göra Greta till en global mänsklig barn-sköld mot all kritik mot klimatpolitik.
Citera
2019-11-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Jag hatar Greta för att hon försöker att få alla att bli vegetarianer jag äter mer kött tack vare henne.

Jag funderar på att börja tillverka den mest co2-utsläppstyngda återanvändbara bärkassen för matvaror som är möjlig att tillverka. Min avsikt är att så många köper dem att miljöpåverkan av beskattningen på plastkassar blir mer utsläpp. Alla förslag på en bärkässe med maximalt co2-utsläpp är välkomna. Vilket material? Tillverkat på vilket sätt? I vilket land?

Ett mål är att varje bärkasse ska motsvara minst 100000 vanliga ica-plastkassar i co2-utsläpp. Med lite brainstorming går det säkert att dubbla.

Nej, jag skämtar inte. Det finns en marknad.
Citera
2019-11-01, 22:19
Medlem
Tror ej det påverkar. Mer än att folk tänker till innan de köper saker vilket gör att dåliga skitprodukter och mindre företag går i KK.
Citera
2019-11-01, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearWaste
Folk hatar inte Greta, folk hatar att man använder ett barn som mänsklig sköld i en politisk kampanj. Dock verkar det vara väldigt viktigt för många fundamentalistiska Gretaslimer att framställa det som att kritiker hatar barnet Greta. Vilket givetvis var hela avsikten med att göra Greta till en global mänsklig barn-sköld mot all kritik mot klimatpolitik.

Villa intressen står bakom Greta?
Villa tjänar på minskad konsumtion?
Citera
2019-11-01, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck

Greta kommer att få folk att acceptera insektskött.
Citera
2019-11-01, 23:08
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Är inte Greta redan på dekis? Det var ett par veckor sedan hon dök upp i mina flöden och mediaflugornas livslängd tenderar att få vanliga husflugor att framstå som odödliga.
Citera
2019-11-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearWaste
Jag funderar på att börja tillverka den mest co2-utsläppstyngda återanvändbara bärkassen för matvaror som är möjlig att tillverka. Min avsikt är att så många köper dem att miljöpåverkan av beskattningen på plastkassar blir mer utsläpp. Alla förslag på en bärkässe med maximalt co2-utsläpp är välkomna. Vilket material? Tillverkat på vilket sätt? I vilket land?

Ett mål är att varje bärkasse ska motsvara minst 100000 vanliga ica-plastkassar i co2-utsläpp. Med lite brainstorming går det säkert att dubbla.

Nej, jag skämtar inte. Det finns en marknad.

Jag bokar en direkt!

Nej, jag skämtar inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in