Citat:
Ursprungligen postat av
Zonca
Jag svär om någon svenskt filmbolag gör en film om dessa killar så kommer det bli top 1 på svensk bio.
Filmen skall heta: Los Suecos
En 100-procentig sann historia hur små invandrarungdomar (födda i Sverige) som växte på invandrartäta stadsdelar i Malmö satte skräck på solkusten i Spanien. Hur de levde i Spanien och mördade dessa knarkbossar. Utförde sprängningar. De begick beväpnade bankrån redan under ungdomen i Sverige. Filmen skall handla om deras uppväxt, familjen, skolan, samhället, knarkhandel och vägen in i gängvärlden. Vad som händer med dem senare i livet. Intressant.
1000 gånger bättre än klassiska svenska filmer som snabba cash och Beck skiten.
Exakt min tanke, jag menar hur trovärdigt/spännande är det med en svensk affärsstudent som lever dubbelliv, låter mer som en amerikansk college-film.
"Vår" film skulle, som du säger, skildra deras uppgång och fall. En svensk Scarface. I början skildras deras uppväxt, hunger och driv, i mitten är de on top of the world, glider omkring, affärerna går bra, pengarna flödar in, de har kontroll. Mot slutet börjar det spåra ur, tilliten dem emellan försvinner sakta men säkert, man börjar ana mörkret, de förlorar mer och mer kontroll, rädsla och paranoia kryper längre och längre in och de går mot sin undergång. Snygga miljöer, asfalt, droger och vapen. Men deras omognad (rör sig trots allt om väldigt unga personer), pojkaktiga skratt och bus skulle också skymta igenom, iallafall i början.
Kanske en film uppdelad på tre delar. Med en talangfull regissör och duktiga skådespelare, the sky is the limit.
Man hejar på Tony Montana, iallafall i början, en underdog-historia i snygga kostymer och pudrade näsor. Men man vill inte vara honom, man förstår redan tidigt att det går mot undergången. Skickligt gjord film.