2019-10-30, 19:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Tjock Steffe, Sveriges gudfadern. Tror det finns en tråd på flashback om honom men orkar inte söka.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/maffialedaren-onskar-ibland-jag-dog-i-ferrarin/
Citera
2019-10-30, 19:21
Medlem
JBernards avatar
Fast att inneha en hyresrätt eller ev äga en villa är ju knappast någon fantastisk bedrift för de flesta svenskar, om det är toppen av en kriminell karriären är det inte speciellt imponerande.

Dom där gaphalsarna som figurerar i media är fattiga som kyrkråttor och har förmodligen inte många kronor undanstoppade. Det finns nog några stycken som lyckats, men dom hör man inte talas om av naturliga skäl. Kommer dom undan med pengar efter ett rån eller dyl blir dom ofta osams och skjuter varandra verkar det som.
Citera
2019-10-30, 19:27
Medlem
Roland Bjuhr var ingen bilhandlare utan var Mr X torped.

Tiit Sepp skinnade Uskela o blev sen skinnad av Seth-Roland Arner med dam
(dam dumpade TS för S-RA vilket inkluderade fastighet som alla visst förlorade - Sepp förlorade
bostaden men lyckades komma åt annan)

Kenneth Bidegård var bilhandlare med exklusiva bilar o sen parhäst med Seth-Roland.

KB o S-RA vet gbgarna mer om
Citera
2019-10-30, 21:18
Medlem
kukflashs avatar
Blattarna man ser på instagram som flashar pengar och kör omkring med Audi modell rs är bara posörer. Bilen är köpt på kredit och sedelbunten är till för att köpa ännu mer narkotika, sedan ska alla mellanhänder ha sina pengar. När allt är betalt och klart, ja då har den ”lyckade” gangstern några oskattade tusenlappar och lever loppan innan processen måste upprepas. Att man bor hemma hos morsan och farsan men har en bil för en halv miljon på kredit är inget man skyltar med
Citera
2019-10-30, 23:04
Medlem
akzags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Du har bildat en bra uppfattning av ngt du inte förstår.

Du har delvis rätt o delvis helt ute o cyklar

Jag flyttar 100000 i veckan svarta pengar via Banker utan att myndigheter frågar, för 200.000 är limit för frågor.

Tänk hur många som mig det finns

You've been living in a Dreamworld Neo
Helt rätt, flashback kryllar av sånt här folk.
Lever sina liv, klagar men tar aldrig moden till att förverkliga sina drömmar.
För det första så lever de flesta kriminella människor i storstan, de jobbar inom regeringen och har infiltrerat de flesta sektorer.
De stjäl från dig samtidigt som de ler dig rakt i ansiktet, din blåsta vita får!
De som är smarta har en alternativ källa av all form handel.
Vissa riskerar mer, andra inte.
Citera
2019-10-31, 13:40
Medlem
storpungens avatar
Dom kriminella som har lyckats kommer du inte höra talas om. Aldrig någonsin.

Och att dö i förtid p. g. a kriminell verksamhet anser jag inte är lyckat. Som dom personerna du nämde.
Senast redigerad av storpungen 2019-10-31 kl. 13:49.
Citera
2019-11-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Din trådstart luktar missunsamhet som du maskerar med studier.

Berätta lite om dig själv?

Jag; bostadsrätt x 2 på östermalm,
En som jag hyr ut. En som jag bor i. Massor kapital i andra länder på andra medborgarskap. Totalt 10 millar. (Svenska)

Tid på kåken: 32 mån+16 månader

Kriminellt ackumulerat kapital;
Minst 10 millar

Livstil idag; Hyperkriminell men åker aldrig fast.

Lever inte som en kung för det drar ögon till sig.

Började som 18 åring är 42 idag

Är heltidsanställd mellanchef med gott rykte. Rena Janus egentligen.

Mitt senaste brott sålde av 50 g Mdma snabbt o gick 40 tusen plus på en vecka

Men 50 gram MDMA kostar ca 5000 kr och säljs för ca 200 kr /g (billigare om det är mer än ett par gram) så din matematik stämmer ej.
Citera
2019-11-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Men 50 gram MDMA kostar ca 5000 kr och säljs för ca 200 kr /g (billigare om det är mer än ett par gram) så din matematik stämmer ej.

Nej.
50 g md säljs för 200/g så du har har fel kanaler. Tbx till sandlådan.
Citera
2019-11-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Thomas Möller kan man väl anse ha "lyckats".

Har ju en massa skulder och sjukskriven sedan länge. Vet när han satt på häktet i Malmö var han livrädd för andra malmökriminella av betydligt hårdare virke.
Citera
2019-11-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliMahmoudHansson
Först och främst, vem är Tiit Sepp? Finns ingen flashback tråd om honom såvida jag kan se. Bidegård verkar ha varit bilhandlare, hur framgångsrik var han? Hur bodde han? Hur levde han? Framförallt, hur kriminell var han? Arnér var väl väldigt framgångsrik som ekobrottslig ett tag, men jag menar mer kriminella som i gangsters, typ Mehdi Seyyed eller Denho Acar.

Vet någon om Roland "Gudfadern" Bjuhr har varit en gangster en gång i tiden? Han har ju tjänat en del pengar genom åren på ekobrott verkar det som, men det känns som att media porträtterar honom som en snubbe som en gång varit någon sorts knarkkung och som på senare tid börjat med skalbolagshärvor för att det ger mer pengar.

Bjuhr har inte haft det så skoj på slutet. Sitta i franskt häkte och nu på väg in på kåken i Sverige. Ingen höjdare när man är långt över 70 bast.

Nu är han väl ute igen och bor på Kungsholmen. Är ju i och för sig ett trevligt ställe. Trodde han skulle vara skriven i Tensta eller liknande.
Senast redigerad av Christianbadass 2019-11-01 kl. 20:53.
Citera
2019-11-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Bjuhr har inte haft det så skoj på slutet. Sitta i franskt häkte och nu på väg in på kåken i Sverige. Ingen höjdare när man är långt över 70 bast.

Nu är han väl ute igen och bor på Kungsholmen. Är ju i och för sig ett trevligt ställe. Trodde han skulle vara skriven i Tensta eller liknande.

Hur är det med Bjuhr egentligen - han hade väl strandvägsvåning o tegnerlunden har han bott på
o spöat stadiga damen - har för mig att han haft Bentley o Rolex Daytona i guld.

Hur hamnade han på anstalt i frankrike - trodde han höll sig lugn efter det att han hade tur att komma
ut pga lång utredningstid
Citera
2019-11-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur är det med Bjuhr egentligen - han hade väl strandvägsvåning o tegnerlunden har han bott på
o spöat stadiga damen - har för mig att han haft Bentley o Rolex Daytona i guld.

Hur hamnade han på anstalt i frankrike - trodde han höll sig lugn efter det att han hade tur att komma
ut pga lång utredningstid

Greps i Nice 2010 på en internationell arresteringsorder. Fördes över till Sverige 2012. Sade i Expressen att ångrade att han inte avtjäna straffet direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in