2019-11-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Enligt uppgifter till Veckans brott ska mannen haft en central roll i Malmös kriminella nätverk.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstankt-skottlossning-i-malmo-person-ford-till-sjukhus

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Märkligt. Aldrig(!!) sett hans namn i Malmö trådarna. Aldrig. Märkligt om han nu hade en central roll?

Hans namn finns knappt på Google.

Hsn var kriminell i det dolda?
Media 🤦🏽‍♀️ har man snott en godis pralin för 10 år sedan när man var 5år så beskrivs man som grovt kriminell i media. ..what so ever. Han hade ingen central position blabla.

Judens brosha kidnappades för ett x antal år sedan. Och man ville ha pengar. När broshan sedan släpptes åkte juden och han bror till spanien och bosatte sig där. Juden sitter på mycket pengar från narkotika handel. Pris sattes på kidnapparnas huvud. Zaki var en av dem oxo. Hans mördare har vsrit uppe i rätten alldeles nyligen. Tror han väntar på dom. Torped från gävle.

Nu, stod denna man på tur.

Gällande karolin hak1m.
Juden är kompanjon med hakims make naif.
Sägs att dessa fr lindängen nydala är bskom mordet på hakim
Citera
2019-11-01, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Är det någon som kan bekräfta rykten om att BO i detta fall är en av de som misstänkts ha kidnappad Dan1s lillebror?

Han är inte direkt involverad i kidnappningen och har aldrig ens suttit för det, jag förstår mig inte på dem som utesluter såna rykten, han ingår bara i kretsen med dem som utfört kidnappningen, och det är inte bara 4 som är inblandade. Rättare sagt 30% av Malmös kriminella.
Citera
2019-11-01, 11:35
Medlem
Judrn är bakom detta. Så mkt pengar som han sitter på.
För er som inte hänger med i svängarna

IT all started in Katrinelund 2018.

ung man, 21, var kidnappad. M!o B@nozic

Bodde i furulund förut. Villan var utannonserad då för nästan 14miljoner. Pappan är läkare. Bra inkomst. M1os bror, en 35-årig man, kallas danni jude har det väldigt gott ställt– särskilt i narkotikahandeln.

Danni tog sin bror utomlands och svor på att kidnapparna skulle mördas. Pris låg på deras huvud.
EN efter en föll dem.

0mar kaka (galaxy mordet)
Zakar1ya khayyat1 aka. Zak1 3nsam.
( von rosens väg mordet)
Och nu ashr4f.
Citera
2019-11-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Han är inte direkt involverad i kidnappningen och har aldrig ens suttit för det, jag förstår mig inte på dem som utesluter såna rykten, han ingår bara i kretsen med dem som utfört kidnappningen, och det är inte bara 4 som är inblandade. Rättare sagt 30% av Malmös kriminella.

Mio och Danne Jude är inte släkt.
Citera
2019-11-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Säger sig själv att dessa invandrare och alla andra fattiga söker till en annan värld för att ta sig uppåt. Skall de bara sitta där och ruttna bort och säga "Tack herr direktör af Röfvslickseius på Östermalm, för att jag fick komma hit till ghettot. Jag ska vara en snäll och lydig blatte som skickas runt i olika offentliga projekt så rika svenskar kan göra pengar på mig"?
Ja, det må vara så att de vill ta sig uppåt. Några gör det den gängse vägen, genom att ta vara på chansen till gratis utbildning e t c.

Men alltför många ser inte den vägen som attraktiv, utan de ska ha status i form av märkeskläder, dyra klockor mm, samt snabba cash, redan när de är 15. Sedan ska vi inte glömma att ett högt våldskapital förmodligen slår mycket högre i deras värld än en hög utbildning. Vi ska inte heller glömma den utpräglade machokulturen som förekommer i vissa invandrargrupper, som sannolikt också bidrar till den kriminella livsstilen.

Och vad gäller ointresse för skolan och högre studier ska vi inte heller bortse ifrån att gangstrarna i många fall kommer från hem med mycket låg utbildning. Självklart spelar det in i attityden mot att ta sig uppåt genom att studera. Föräldrars utbildning kontra deras barns val av karriär har sedan länge forskningen visat har ett tydligt samband.

Utöver ovanstående finns det självklart en massa andra faktorer som också spelar in. Men att tycka så synd om dem för att de inte har de bästa lägenheterna i stan eller har råd med lyxprylar (eftersom kanske deras föräldrar inte jobbar) att man tycker att det är naturligt att de är djupt kriminella är bara bullshit.
Citera
2019-11-01, 11:40
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Mio och Danne Jude är inte släkt.

Där vill jag nog säga att du har fel, men du brukar ha koll så frågan är om du kan reda ut detta i mer detalj? Läser man Sydsvenskans artiklar tycker jag att allt pekar på att de är släkt/bröder.

EDIT: Bara så att vi pratar om samma 2 personer:

Mio B*nozic Johansson (*=a)
Daniél Petr*vski Johansson (*=o)
Senast redigerad av Mapping 2019-11-01 kl. 11:44. Anledning: Tillägg av text
Citera
2019-11-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Bodde i furulund förut. Villan var utannonserad då för nästan 14miljoner. Pappan är läkare. Bra inkomst. M1os bror, en 35-årig man, kallas danni jude har det väldigt gott ställt– särskilt i narkotikahandeln.

Danni tog sin bror utomlands och svor på att kidnapparna skulle mördas. Pris låg på deras huvud.
EN efter en föll dem.

( von rosens väg mordet)
Och nu ashr4f.
Finns det bilder på bröderna? M!o och danni
Citera
2019-11-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Där vill jag nog säga att du har fel, men du brukar ha koll så frågan är om du kan reda ut detta i mer detalj? Läser man Sydsvenskans artiklar tycker jag att allt pekar på att de är släkt/bröder.

Nej det är de inte. Danne Jude har enligt uppgifter varit i utkanten av bekantskapskretsen med Mios pappa. Det sägs också att D-J ska vara i kretsar som funnit runt Chin, el vad han nu heter, från M-falangen. Dvs den person som var chaufför till Mekkyygruppen vid galaxyskjutningen Det finns visst en Mio B till, som inte heller han är bror men som är el varit nära kompis till Danny Jude men att vänskapen ska ha varit så nära att de benämnde varann broder.
Citera
2019-11-01, 11:54
Medlem
Citat:

Där var 4 killar som drog iväg Mio på gården på Katrinelund vid kidnappingen och ytterligare en satt i en bil. Jag har för mig att man kunde belägga endast 3 som varit med.
Citera
2019-11-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

EN efter en föll dem.

( von rosens väg mordet)
Och nu ashr4f.

Mios pappa är inte läkare. Han har köpt en läkarvilla och gjort ombyggnader som inte godkänts i den.
Citera
2019-11-01, 12:12
Medlem
Någon son har reg nr på bilen?
Citera
2019-11-01, 12:12
Medlem
Citat:

Han va Am*r Mekk*s springpojke som sprang alla hans ärenden.

Döden den jagar ami*r och alla i hans närhet och de kommer åka en efter en sakta men säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in