2019-11-01, 10:29
Medlem
Verkar som att det är skillnad mellan Nordnet och Avanza på den här punkten eller har jag missförstått?.
Citera
2019-11-01, 10:44
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Verkar som att det är skillnad mellan Nordnet och Avanza på den här punkten eller har jag missförstått?.

Så kan det vara. De flesta mäklare tar inte ut courtage vid köp eller sälj av fonder, men det förekommer.

Däremot kan fonden ha en egen köp/säljavgift, och då påverkar inte mäklaren den avgiften.
Citera
2019-11-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ja, courtage är en avgift för att banken ska sköta affären åt dig. Priset på aktien + courtage fördelat över alla aktier du köper blir ditt köppris.

Köp en bok och läs på lite innan du börjar handla, annars kommer du bli fuckad grovt av hajarna som härjar på börsen just nu, bland annat W.Buffet fuckar jäääävligt många just nu, han är världens rikaste aktiehandlare, nästan världens rikaste man tack vare hans framgång på börsen med b.la. aktier i Coca Cola m.m.

Lycka till, men se upp för HAJARNA!!! De horungarna slaktar dig annars.
Citera
2019-11-01, 10:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Har du något exempel?
Citera
2019-11-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Ja, courtage är en avgift för att banken ska sköta affären åt dig. Priset på aktien + courtage fördelat över alla aktier du köper blir ditt köppris.

Köp en bok och läs på lite innan du börjar handla, annars kommer du bli fuckad grovt av hajarna som härjar på börsen just nu, bland annat W.Buffet fuckar jäääävligt många just nu, han är världens rikaste aktiehandlare, nästan världens rikaste man tack vare hans framgång på börsen med b.la. aktier i Coca Cola m.m.

Lycka till, men se upp för HAJARNA!!! De horungarna slaktar dig annars.

Har du blivit grovt fuckad och slaktad av hajarna?. Berätta egna erfarenheter så att det blir något konkret av det inlägget.
Citera
2019-11-01, 22:19
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Har du blivit grovt fuckad och slaktad av hajarna?. Berätta egna erfarenheter så att det blir något konkret av det inlägget.

Kan du inte istället berätta vilka fonder som Nordnet tar ut courtage på?

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in