2019-11-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag förstår inte ditt svar. Är man skör efter ett förhållande som sprack söker man sig väl inte till en anabolpumpad man som utstrålar våldsbenägenhet genom varje por? Alla har vi väl spruckna förhållanden bakom oss? Det leder väl inte till att man vill umgås med folk med fängelsestraff i cv:t?
Menar du att det är ödmjukt av henne att göra så? Ödmjukt på vilket sätt?

Jag förstår inte vad du menar.

Nej, du förstår inte. "Alla förtjänar en andra chans." "Vi är alla lika mycket värda." "Man ska inte bedöma någon enl hens utseende."

Ungefär så. Plus att man förstår "inte kan rå över sina känslor" - och naturligtvis inte heller handlingar..
Utan man träffar någon, pratar en kvart på fejan och vips är man kär så in i hel..te. Så kär att man inte kan göra slut ens då när man har fått stryk första gången (efter bara några veckors bekantskap) plus att killen visar sig vara återfallskriminell - om man nu inte har förstått det innan, när man har deltagit i diverse muckarfester..

Givetvis frågar man inte så personliga frågor som "vad sysslar du med?" eller "vilken utbildning har du?" eller "vad har du gjort de senaste 10åren" utan man hoppar isäng med vederbörande och vill ha barn.

Sen heter det att man har "råkat illa ut"..

Sorgligt att du inte förstår. Men du är inte ensam ;-)

P.S. Om du har det i åtanke att hon uppskattade "häftig sex" med odjuret samt delade hans intresse för det vita pulvret så kanske även du fattar "varför"..
Senast redigerad av sno 2019-11-01 kl. 00:42.
Citera
2019-11-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tro mej när jag säger att när man lever dygnet runt med en psykopat så är det inte bara att packa kläderna och flytta ut eller för den del avsluta ett förhållande med en psykopat,Det är inte den fysiska misshandeln som är värst,sår läker och benbrott gror,nej det är den psykologiska misshandeln är värst att leva med,Du blir väckt mitt i natten med en kniv mot din strupe och en röst som väser i ditt öra att om du lämnar mej så kommer jag att hitta dej och det finns ingen kvinnojour i hela världen som kan gömma dej och om jag inte hittar dej så tar jag din familj och sen får man ordagrant veta vad han ska göra med din mor,far,syskon,syskonbarn och det här upprepas varje natt/dag efter det så vågar du inte gå på toaletten utan att be om lov,jo just ja,mellan allt det här så förklarar han med nöje att om du anmäler honom så får han max två månader på en öppen anstalt och dom två månaderna får du betala med ditt liv när jag kommer ut,Flytta/anmäla finns inte på kartan för dessa misshandlande kvinnor,jo och mellan alla slag och sparkar kan det hända att psykopaten är riktig go och älskvärd men det finns alltid en undermening i allt det goda vad som komma skall om du inte lyder och är en tacksam liten hora som ska vara glad att någon överhuvudtaget vill knulla en sån jävla ful och fet subba som du,och till slut så intalar du dej själv att han har nog rätt ,naturligtvis så är det så,det är mitt fel att han sparkar,slår och våldtar mej men imorgon ska jag bli världens bästa sambo men icke sa nicke,han hittar bara nya fel på mej som ursäktar hans misshandel,och det är då man önskar att han dödar dej

Fast nu bodde ju Lotta inte ”dygnet runt” med psykopaten. Lotta hade sitt egna hem och han bodde hos kompisar. Lotta behövde inte packa eller flytta. Det enda hon behövde göra var att låta bli att träffa psykopaten. Inte heller ringa eller SMS:a.

T.o.m. natten hon blev dödad skulle hon ha kunnat ringa till polisen istället för att släppa in honom när han klev ur taxin.

Ni som försöker förvara den här sortens galenskap drar till storysar som inte macthar med verkligheten – för att hennes beteende skulle bli mer ”logiskt”. Men just i detta fall var det INTE så att Lotta skulle ha varit ekonomiskt beroende av gärningsmannen ELLER orolig barnen (som inte existerade) eller .. allt det vanliga som gör det ”omöjligt” för en kvinna att lämna en våldsman – i dagens Sverige där det finns skyddade boenden och socialbidrag etc.
Citera
2019-11-01, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Absolut är det så, men hade han inte varit fullständigt galen och gränslös hade hon inte behövt dö på kuppen!

Men varför väljer en till synes normal kvinna en fullständigt galen man till älskare och pojkvän?

LR hade facit i hand gällande MJ:s brottshistorik gällande dödsmisshandel och massvis med annan skit men ändå så rullar hon ut röda mattan och bjuder in honom i sitt hem?

Hur fullständigt galet är inte det?
Citera
2019-11-01, 02:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag är mer än vuxen och jag förstår inte ditt resonemang.

Skör efter ett sprucket förhållande...

Hon var 40 år, då kan man vara skör men man vet också skillnaden mellan rätt och fel.
Han var till och med rent synligt kriminell, han hade misshandlat och dödsmisshandlat människor. Suttit inne för det. Hur kan en 40-årig kvinna acceptera sådant?

Ja det är en högst intressant fråga eftersom hon visste att den blivande pojkvännen hade skakat galler för våldsbrott i många år.

LR:s älskare hade redan 2004 gjort sig skyldig till dödsmisshandel men av någon underlig anledning så föll inte polletten ner hos henne att hon kunde kanske råka lika illa ut pga våldsmannens utbrott?

Man kan också fråga sig varför just det här fallet har blivit så uppblåst i media, vad är skillnaden mellan dödsmisshandeln 2004 och den som ägde rum 2016? Båda offren dog pga MJ:s slag och sparkar och båda hade inte mycket att sätta emot den långe och kraftigt byggda MJ. Skillnaden är dock att LR visste att MJ hade pucklat på en kille 2004 och att han senare avled pga sina skador.

https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Det moraliska ansvar som LR ej uppvisade när hon bjöd in MJ till sitt hem med hans våldshistorik är ju rätt uppenbart och sen är det helt plötsligt synd om henne när hon blir ihjälslagen i ett destruktivt kärleksförhållande med galningen MJ? Vart fanns empatin för Niklas som blev ihjälslagen 2004?
Citera
2019-11-01, 02:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det är en högst intressant fråga eftersom hon visste att den blivande pojkvännen hade skakat galler för våldsbrott i många år.

LR:s älskare hade redan 2004 gjort sig skyldig till dödsmisshandel men av någon underlig anledning så föll inte polletten ner hos henne att hon kunde kanske råka lika illa ut pga våldsmannens utbrott?

Man kan också fråga sig varför just det här fallet har blivit så uppblåst i media, vad är skillnaden mellan dödsmisshandeln 2004 och den som ägde rum 2016? Båda offren dog pga MJ:s slag och sparkar och båda hade inte mycket att sätta emot den långe och kraftigt byggda MJ. Skillnaden är dock att LR visste att MJ hade pucklat på en kille 2004 och att han senare avled pga sina skador.

https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Det moraliska ansvar som LR ej uppvisade när hon bjöd in MJ till sitt hem med hans våldshistorik är ju rätt uppenbart och sen är det helt plötsligt synd om henne när hon blir ihjälslagen i ett destruktivt kärleksförhållande med galningen MJ? Vart fanns empatin för Niklas som blev ihjälslagen 2004?

Om vi ska acceptera mord pga moral och etik så skulle inte många människor i detta jävla jantelags landet överleva
Citera
2019-11-01, 02:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
hon träffade inavlet första gången på gymmet och han hjälpte henne med träningen och som hon själv har sagt till sina vänner och systrar så var han charmig och gullig från början och med lite charm och smicker kan man beveka den mest hårdhudade kvinna och han började inte misshandla henne i början
och det står ju inte tatuerat på pannan att han är psykopat,och jag tror inte heller att hans raggningsreplik var, Hej vad vacker du är,jo du,jag har suttit i fängelse 12 år för en dödsmisshandel och en sak till,Jag brukar slå mina flickvänner sönder och samman men du följer med mej hem ändå?
Nej jag tror att det tog ett bra tag innan han visade sina sämre sidor,och då är det oftast för sent att komma undan

Du har läst på din läxa väldigt dåligt. LR visste redan på ett tidigt stadium vad han gjort sig skyldig till men hon ignorerade detta. Dom hade också gemensamma bekanta, tror du på fullt allvar att hon inte visste vad han var kapabel till? I normala fall så skvallrar folk nåt så in i helvete, du kan vara övertygad om att LR och hennes vänner&bekanta gjorde exakt samma sak.

LR var också med på MJ:s muckarfest, redan där borde hon ha dragit öronen åt sig och smygit ut och försvunnit för gott. MJ:s sämre sidor var väl kända för henne men hon envisades tyvärr likt andra kvinnor som har någon sorts bisarr fascination för våldsmän som skakat fängelsegaller i åratal.

LR hade alltså möjligheten att "komma undan" redan i inledningsskedet men hon tog inte till vara på denna chans med välkänt slutresultat.
Citera
2019-11-01, 05:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ta din psykosmedicin. LRs tidigare pojkvän var väl en HA hangaround, hon gillade bad boys. LR är på ett ut lik de kvinnor du förfasar dig över som förälskar sig i sådana som Peter Lundin.

Samhället vet att MJ var en livsfara, LR visste det också. Samhället måste släppa ut efter avtjänat straff men LR måste inte inleda ett förhållande med honom. LR var undersköterska, viss psykologi hade hon väl i bagaget om än bara på gymnasienivå.

Det fetade: kan du vänligen hålla dig till det aktuella fallet. Du drar upp en standardmall om hur det ofta är men i detta fall var det snarare LR som stalkade och stod för krokodiltårarna.
Lotta stalkade Martin?
Undrar vem som borde inta medicin...
Han har ett sjukligt kontrollbehov och hänger på mobilen, utövar makt via att ha hennes login på FB etc.

Hon kan ha gillat bad boys. För övrigt går kärleken dit den vill och inte dit den bör och har inte ett skit med utbildning att göra.

Oavsett så är han psykopat och det går hur bra som helst att se via en standardmodell. Det är nämligen samma störda personlighetsdrag och beteende som kriterier för att matcha den grava störningen:
Samma sätt att snärja kvinnor eller offer, samma jakt, manipulation, maktutövande osv.
Samma samvetslösa, empatistörda och patologisk lögnaktiga beteende.

Hon visste högst troligt inte att han var psykopat och hon vore inte den första som inleder en relation i tron att det vore äkta ånger och vilja till bot och bättring.
Han ljög henne full - förmåga till ånger besitter han inte. Han har inget samvete.

Problemet med dig när du leker bror Duktig är väl att du själv har föga att slå dig på bröstet för.
Du har en bakgrund värre än Lotta som knarkare och kriminell enligt egen utsago och ägnar dig konstant åt att hon kan skylla sig själv, du sparkar på en som blivit ihjälsparkad. Antar du känner dig förmer och du har väl nån störd narcissist och nån avdankad kvinnohatare du kan alliera dig med i tråden och frossa.

Vad det beträffar Lundins kvinnor är du ute och cyklar. Jag har snarare skrivit att det är blind förälskelse, överempatiska och övertro på att de ska rädda det vilsekomna fåret.
Nåt som passar en psykopat perfekt och vilket de kan lukta sig till.
Är kvinnan i en sårbar position är det en fullträff. Han beskrivs vara mycket kompetent att föra sig vilket du och ett par sillhjärnor till gärna ignorerar. Finns flera som ger den beskrivningen om den charmige kocken.

Hot och Lottas rädsla:

Citat:
"Hon var kär i honom men hon ville ta sig ur förhållandet eftersom hon var rädd för honom."

"Jag sa till henne att hon inte kunde ha en sådan kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur på ett snyggt sätt. Lotta sa att hon inte bara kunde kapa eftersom han var så aggressiv."

"Hon var rädd att berätta för mig för det fanns en hotbild mot mig som Martin hade uttryckt eftersom han visste att Lotta och jag var bästa vänner."

"Martin har sagt att han ska döda hennes hund."

"Martin hotat med att om hon kommer till Härnösand så ska han ta sig hit upp med.
Han har sagt att han ska mörda hennes familj och att Lotta inte vågade ta sig upp."

"Hon sa till P att han inte fick komma hem till henne för då kommer han även slå ihjäl honom."

"Martin skriker att hon är en hora samt att "han och hans kompisar ska våldta AnnCharlott och gräva ner henne i skogen."

Martins hot, återgivet via målsägandebiträdet:
"Hon sa att han har en bror som har slagit ihjäl en person och Martin har sagt att om jag går till polisen så slår han ihjäl mig.
Han sa också att om jag döms så kommer han att slå ihjäl henne när han blir släppt och om han inte fick tag i henne så skulle han istället ge sig på hennes anhöriga."

"Hon verkade väldigt rädd."
"Hon såg lugn och sansad ut men när hon tog fram mobilen så skakade hon och såg kuvad ut. Hon var väldigt fåordig.
Jag sa: förstår du inte att han kommer bli fälld för det här. Hon sa att han ändå kommer ut och slår ihjäl mig efter två tredjedelar av straffet."
"Jag sa han kommer bli anhållen och häktad, men då sa hon att han är med i nåt ganstergäng och de skulle slå ihjäl mig istället."
Dr Jekyll & Mr Hyde:
Citat:
Flickvän A.
]"Men när han var sig själv då kände jag mig jättetrygg med honom. Man hoppades på att den där andra personen inte skulle komma fram."

"När han var lugn och snäll och mådde bra då var han världens snällaste och hade världens tålamod"

"Han var jättetrevlig mot folk och skulle alltid ge pengar tlll uteliggare. Han skulle alltid bjuda när man var ute och betala för andra."

"Han uppvaktade mig väldigt mycket och köpte blommor till mig, Han kunde lyfta upp sina svagheter så man kände sig lite speciell. Han kunde vara väldigt snäll och göra allt för en ena sekunden."
Martins polare.
Citat:
AL.
"Han har ett stort hjärta som vän."
MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

Han frågar ofta hur det är med personen, han är omtänksam, väldigt snäll, en väldig känslomänniska - när han är snäll är han väldigt snäll och när han är arg är han väldigt arg. Han är social och trevlig, men han tänder väldigt snabbt och får aggressivt humör.
Ex från 2012 (Expressen).
Citat:
– Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.
– I dag förstår jag att hon pratade sanning."

"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. Men sedan vände det rätt fort."

"– Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel.
Övriga (Expressen).
Citat:
"Flera personer beskriver bröderna på samma sätt, som att de har två sidor:
Charmiga, roliga och bjussiga på krogen. "Duktig i köket", konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör."

"Samtidigt som han målade upp sig själv som en slagskämpe var han lika mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon.

Hur skulle du beskriva hans kvinnosyn?
– Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något.
Senast redigerad av develi 2019-11-01 kl. 06:16.
Citera
2019-11-01, 07:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om vi ska acceptera mord pga moral och etik så skulle inte många människor i detta jävla jantelags landet överleva

Det är inte att "acceptera mord" för att man inte accepterar att samhället skulle vara ansvarig för vad som hände LR.

Vi vill inte att folk ska dö på väg till en bergstopp i Nepal men kräver inte att Nepal ska spränga berget i bitar.
Citera
2019-11-01, 08:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du spelar mig rätt i händerna. Några väl valda citat som du frekvent rapar år ut och år in - och ignorerar helt en sammantagen bild som beskriver Lotta och hennes situation med en psykopat.
Aldrig hört talas om att spela med pga rädsla i försök att ta sig ur en relation?
Av rädsla för att han hotat ge sig på hennes närmaste?

För övrigt är det din agenda som stinker när det kommer till en kvinna som blivit brutalt ihjälslagen.
Din moral är väldigt selektiv. Ska man använda din logik så får personer skylla sig själva.
Varför inte göra en spegling?
Du har ju gjort barnamördaren Hanna till ett stackars offer. Hon kan skylla sig själv som var ihop med Oskar (Bjärredärendet).
Höglund som skrev boken beskriver sig som mobbingoffer som yngre. Hon kan skylla sig själv för att hon var fet.

Det här säger mer om dig än om Lotta. Det är så genomskinligt och jävla äckligt nedvärderande att klockorna stannar.
Din unkna människosyn är under all kritik.
För övrigt testade hon kokain. Vilket hon erkände för väninnan och insåg det felaktiga.
Varför Martin bjöd på detta? För att ha en hållhake vilket han sen utnyttjar då han stalkar henne på arbetsplatsen. Han misskrediterar henne i förhör och överdriver:

På samma sätt som dig.

2016:

2017:

2019:

Fast allt Solglittret säger är ju sant. För övrigt fanns det en noggrann beskrivning av hennes utseende och framtoning (silikontuttar, jättetatuering, navelpiercing, rakat underliv, blonderat hår, konstgjord solbränna) i obduktionsrapporten, som är en offentlig handling. Det är alltså inga uppgifter som Solglittret, jag eller någon annan har hittat på. Varför försöker du försköna Lotta? Det här var ingen helylletjej, som systrarna försöker få det till och hela Media-Sverige också. Media använder ju alltid samma bild, en bild där hon ser vanlig, normal, söt och snäll ut. Men det finns fullt av bilder på nätet som visar en helt annan person...

Det är som med President Trump fast tvärtom - när det gäller honom väljer svenska tidningar nästan alltid bilder där han ser tokig och/eller gammal ut, inte någon av alla de bilder som också finns, där han ser ut som en klok, välvårdad, stilig, ungdomlig, ansvarsfull och framgångsrik business man turned president...

Att man väljer att inte försköna ett brottsoffer, betyder ju inte att man hyllar gärningsmannen eller försöker förminska hans gärning. Det är olika saker! Inget blir bättre av lögner, någonsin!
Citera
2019-11-01, 08:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lotta stalkade Martin?
Undrar vem som borde inta medicin...
Han har ett sjukligt kontrollbehov och hänger på mobilen, utövar makt via att ha hennes login på FB etc.

Hon kan ha gillat bad boys. För övrigt går kärleken dit den vill och inte dit den bör och har inte ett skit med utbildning att göra.

Oavsett så är han psykopat och det går hur bra som helst att se via en standardmodell. Det är nämligen samma störda personlighetsdrag och beteende som kriterier för att matcha den grava störningen:
Samma sätt att snärja kvinnor eller offer, samma jakt, manipulation, maktutövande osv.
Samma samvetslösa, empatistörda och patologisk lögnaktiga beteende.

Hon visste högst troligt inte att han var psykopat och hon vore inte den första som inleder en relation i tron att det vore äkta ånger och vilja till bot och bättring.
Han ljög henne full - förmåga till ånger besitter han inte. Han har inget samvete.

Problemet med dig när du leker bror Duktig är väl att du själv har föga att slå dig på bröstet för.
Du har en bakgrund värre än Lotta som knarkare och kriminell enligt egen utsago och ägnar dig konstant åt att hon kan skylla sig själv, du sparkar på en som blivit ihjälsparkad. Antar du känner dig förmer och du har väl nån störd narcissist och nån avdankad kvinnohatare du kan alliera dig med i tråden och frossa.

Vad det beträffar Lundins kvinnor är du ute och cyklar. Jag har snarare skrivit att det är blind förälskelse, överempatiska och övertro på att de ska rädda det vilsekomna fåret.
Nåt som passar en psykopat perfekt och vilket de kan lukta sig till.
Är kvinnan i en sårbar position är det en fullträff. Han beskrivs vara mycket kompetent att föra sig vilket du och ett par sillhjärnor till gärna ignorerar. Finns flera som ger den beskrivningen om den charmige kocken.

Hot och Lottas rädsla:

Dr Jekyll & Mr Hyde:

Martins polare.

Ex från 2012 (Expressen).

Övriga (Expressen).

Ja det var du som menade att vem som helst som har någon insikt i vad psykopati är vet vad det handlar om. Men du kanske menar att just Lotta var begåvningshandikappad eftersom hon hade en hyfsat relevant utbildning för att veta vad psykopati är långt innan hon började umgås med dem?

Lol, du förnekar dig inte. Jo jag har knarkat och varit kriminell, redan knarkandet i sig var redan på min tid kriminaliserat precis som det fortfarande är. Ergo, när LR snortade kokain med MJ så knarkade hon och begick kriminella handlingar.

I övrigt var jag nog mindre "asocial" än LR jag var inte sjukskriven och inte heller umgicks jag med notoriska våldsbrottslingar (detta var ett aktivt val för att jag tyckte de var störiga och irriterande och drar till sig polisens uppmärksamhet i onödan. Jag gillade att knarka, jag blev väldigt illamående av alkohol om man gick ut på krogen, klubbar etc).
Jag blev ju tvångsomhändertagen, hämtad utanför min arbetsplats på ortopedkirurgen i Danderyd. Och orsaken till att jag inte längre ägnar mig åt det självdestruktiva beteendet är ju att samhället krävde att jag skulle ändra på det. Hade min farsa tänkt som du och ROKS och krävt att alla langare ska buras in istället för att polisanmäla mig (för att jag knarkade) så hade jag väl letat på en ny langare antagligen. Ska man lyckas förändra något må man utgå från verklighetens parametrar.

Och jag skulle aldrig drömma om att skylla heller inte samhället för de som dör av överdoser, skärmflygning och liknande.

Men snälla, sluta sprida skit. Lotta kände gott och väl till Martins bakgrund och borde lätt uppfattat vem och vad han är. Hon hade väl vänner som menade att han inte precis var något att hänga i julgranen men hon verkade väl snarare förtjusas över deras avsmak när hon berättade om det fantastiska sexet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-01 kl. 09:01.
Citera
2019-11-01, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast allt Solglittret säger är ju sant. För övrigt fanns det en noggrann beskrivning av hennes utseende och framtoning (silikontuttar, jättetatuering, navelpiercing, rakat underliv, blonderat hår, konstgjord solbränna) i obduktionsrapporten, som är en offentlig handling. Det är alltså inga uppgifter som Solglittret, jag eller någon annan har hittat på. Varför försöker du försköna Lotta? Det här var ingen helylletjej, som systrarna försöker få det till och hela Media-Sverige också. Media använder ju alltid samma bild, en bild där hon ser vanlig, normal, söt och snäll ut. Men det finns fullt av bilder på nätet som visar en helt annan person...

Det är som med President Trump fast tvärtom - när det gäller honom väljer svenska tidningar nästan alltid bilder där han ser tokig och/eller gammal ut, inte någon av alla de bilder som också finns, där han ser ut som en klok, välvårdad, stilig, ungdomlig, ansvarsfull och framgångsrik business man turned president...

Att man väljer att inte försköna ett brottsoffer, betyder ju inte att man hyllar gärningsmannen eller försöker förminska hans gärning. Det är olika saker! Inget blir bättre av lögner, någonsin!
Tack men nej tack. DU är det minst sannolika att lyssna på gällande relationer och offer din hater.
Du har gjort tillräckligt på den fronten när det kommer till kränkning.
Trump. Omg... gå och lägg dig.
Citera
2019-11-01, 10:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det var du som menade att vem som helst som har någon insikt i vad psykopati är vet vad det handlar om. Men du kanske menar att just Lotta var begåvningshandikappad eftersom hon hade en hyfsat relevant utbildning för att veta vad psykopati är långt innan hon började umgås med dem?

Lol, du förnekar dig inte. Jo jag har knarkat och varit kriminell, redan knarkandet i sig var redan på min tid kriminaliserat precis som det fortfarande är. Ergo, när LR snortade kokain med MJ så knarkade hon och begick kriminella handlingar.

I övrigt var jag nog mindre "asocial" än LR jag var inte sjukskriven och inte heller umgicks jag med notoriska våldsbrottslingar (detta var ett aktivt val för att jag tyckte de var störiga och irriterande och drar till sig polisens uppmärksamhet i onödan. Jag gillade att knarka, jag blev väldigt illamående av alkohol om man gick ut på krogen, klubbar etc).
Jag blev ju tvångsomhändertagen, hämtad utanför min arbetsplats på ortopedkirurgen i Danderyd. Och orsaken till att jag inte längre ägnar mig åt det självdestruktiva beteendet är ju att samhället krävde att jag skulle ändra på det. Hade min farsa tänkt som du och ROKS och krävt att alla langare ska buras in istället för att polisanmäla mig (för att jag knarkade) så hade jag väl letat på en ny langare antagligen. Ska man lyckas förändra något må man utgå från verklighetens parametrar.

Och jag skulle aldrig drömma om att skylla heller inte samhället för de som dör av överdoser, skärmflygning och liknande.

Men snälla, sluta sprida skit. Lotta kände gott och väl till Martins bakgrund och borde lätt uppfattat vem och vad han är. Hon hade väl vänner som menade att han inte precis var något att hänga i julgranen men hon verkade väl snarare förtjusas över deras avsmak när hon berättade om det fantastiska sexet.
Begåvningshandikappad?
Ge dig för i helvete och inse att han är psykopat.
Hoppas du råkar ur för en sån, du verkar behöva direktkontakt för att inse vidden av vad det innebär.

Kan du inte ens läsa hur fan han manipulerar alla andra så är du helt rökt.

Du förmår tydligen inte ta till dig fakta.

Du vill hata Lotta, skuldbelägga henne för hennes död.

Ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in