Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ta din psykosmedicin. LRs tidigare pojkvän var väl en HA hangaround, hon gillade bad boys. LR är på ett ut lik de kvinnor du förfasar dig över som förälskar sig i sådana som Peter Lundin.
Samhället vet att MJ var en livsfara, LR visste det också. Samhället måste släppa ut efter avtjänat straff men LR måste inte inleda ett förhållande med honom. LR var undersköterska, viss psykologi hade hon väl i bagaget om än bara på gymnasienivå.
Det fetade: kan du vänligen hålla dig till det aktuella fallet. Du drar upp en standardmall om hur det ofta är men i detta fall var det snarare LR som stalkade och stod för krokodiltårarna.
Lotta stalkade Martin?
Undrar vem som borde inta medicin...
Han har ett sjukligt kontrollbehov och hänger på mobilen, utövar makt via att ha hennes login på FB etc.
Hon kan ha gillat bad boys. För övrigt går kärleken dit den vill och inte dit den bör och har inte ett skit med utbildning att göra.
Oavsett så är han psykopat och det går hur bra som helst att se via en standardmodell. Det är nämligen samma störda personlighetsdrag och beteende som kriterier för att matcha den grava störningen:
Samma sätt att snärja kvinnor eller offer, samma jakt, manipulation, maktutövande osv.
Samma samvetslösa, empatistörda och patologisk lögnaktiga beteende.
Hon visste högst troligt inte att han var psykopat och hon vore inte den första som inleder en relation i tron att det vore äkta ånger och vilja till bot och bättring.
Han ljög henne full - förmåga till ånger besitter han inte. Han har inget samvete.
Problemet med dig när du leker bror Duktig är väl att du själv har föga att slå dig på bröstet för.
Du har en bakgrund värre än Lotta som knarkare och kriminell enligt egen utsago och ägnar dig konstant åt att hon kan skylla sig själv, du sparkar på en som blivit ihjälsparkad. Antar du känner dig förmer och du har väl nån störd narcissist och nån avdankad kvinnohatare du kan alliera dig med i tråden och frossa.
Vad det beträffar Lundins kvinnor är du ute och cyklar. Jag har snarare skrivit att det är blind förälskelse, överempatiska och övertro på att de ska rädda det vilsekomna fåret.
Nåt som passar en psykopat perfekt och vilket de kan lukta sig till.
Är kvinnan i en sårbar position är det en fullträff. Han beskrivs vara mycket kompetent att föra sig vilket du och ett par sillhjärnor till gärna ignorerar. Finns flera som ger den beskrivningen om den charmige kocken.
Hot och Lottas rädsla:
Citat:
"Hon var kär i honom men hon ville ta sig ur förhållandet eftersom hon var rädd för honom."
"Jag sa till henne att hon inte kunde ha en sådan kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur på ett snyggt sätt. Lotta sa att hon inte bara kunde kapa eftersom han var så aggressiv."
"Hon var rädd att berätta för mig för det fanns en hotbild mot mig som Martin hade uttryckt eftersom han visste att Lotta och jag var bästa vänner."
"Martin har sagt att han ska döda hennes hund."
"Martin hotat med att om hon kommer till Härnösand så ska han ta sig hit upp med.
Han har sagt att han ska mörda hennes familj och att Lotta inte vågade ta sig upp."
"Hon sa till P att han inte fick komma hem till henne för då kommer han även slå ihjäl honom."
"Martin skriker att hon är en hora samt att "han och hans kompisar ska våldta AnnCharlott och gräva ner henne i skogen."
Martins hot, återgivet via målsägandebiträdet:
"Hon sa att han har en bror som har slagit ihjäl en person och Martin har sagt att om jag går till polisen så slår han ihjäl mig.
Han sa också att om jag döms så kommer han att slå ihjäl henne när han blir släppt och om han inte fick tag i henne så skulle han istället ge sig på hennes anhöriga."
"Hon verkade väldigt rädd."
"Hon såg lugn och sansad ut men när hon tog fram mobilen så skakade hon och såg kuvad ut. Hon var väldigt fåordig.
Jag sa: förstår du inte att han kommer bli fälld för det här. Hon sa att han ändå kommer ut och slår ihjäl mig efter två tredjedelar av straffet."
"Jag sa han kommer bli anhållen och häktad, men då sa hon att han är med i nåt ganstergäng och de skulle slå ihjäl mig istället."
Dr Jekyll & Mr Hyde:
Citat:
Flickvän A.
]"Men när han var sig själv då kände jag mig jättetrygg med honom. Man hoppades på att den där andra personen inte skulle komma fram."
"När han var lugn och snäll och mådde bra då var han världens snällaste och hade världens tålamod"
"Han var jättetrevlig mot folk och skulle alltid ge pengar tlll uteliggare. Han skulle alltid bjuda när man var ute och betala för andra."
"Han uppvaktade mig väldigt mycket och köpte blommor till mig, Han kunde lyfta upp sina svagheter så man kände sig lite speciell. Han kunde vara väldigt snäll och göra allt för en ena sekunden."
Martins polare.
Citat:
AL.
"Han har ett stort hjärta som vän."
MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."
Han frågar ofta hur det är med personen, han är omtänksam, väldigt snäll, en väldig känslomänniska - när han är snäll är han väldigt snäll och när han är arg är han väldigt arg. Han är social och trevlig, men han tänder väldigt snabbt och får aggressivt humör.
Ex från 2012 (Expressen).
Citat:
– Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.
– I dag förstår jag att hon pratade sanning."
"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. Men sedan vände det rätt fort."
"– Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel.
Övriga (Expressen).
Citat:
"Flera personer beskriver bröderna på samma sätt, som att de har två sidor:
Charmiga, roliga och bjussiga på krogen. "Duktig i köket", konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör."
"Samtidigt som han målade upp sig själv som en slagskämpe var han lika mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon.
Hur skulle du beskriva hans kvinnosyn?
– Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något.