• 1
  • 2
2019-10-31, 22:24
Medlem
Jag har en kompis som har så länge jag känt henne imiterat seriekaraktärer. Personen tittar på en serie och börjar därefter förknippa sig med en av karaktärerna och förändrar sin personlighet efter denna. Kan vara allt från frisyr, klädstil, hur hon agerar i förhållande till andra m.m. Denna personlighet pågår ofta under längre perioder, ungefär 6 månader till 1 år per personlighet. Tillägg att personen i fråga är en mycket smart, rolig, social individ.

Detta är något jag tänkt på länge då jag följt med ett flertal av hennes olika karaktärstyper, vad jag konstaterat ungefär 5 stycken och undrar om det är någon smart flashbackare som har någon analys på detta eller om hon bara helt enkelt inspirerats av karaktärerna och inte "hittat sig själv" än.
Citera
2019-10-31, 23:00
Medlem
mobeltasss avatar
Haha, vilken skön kompis.
Jag tänker, är man någonstans rädd att fastna i ekorrhjulet, så är ju detta ett smart sett att bryta upp och ge tillvaron en extra dimension av mening.

Vilken karaktärstyp har fallit dig bäst i smaken, om man får fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av hellotherehejsan
Jag har en kompis som har så länge jag känt henne imiterat seriekaraktärer. Personen tittar på en serie och börjar därefter förknippa sig med en av karaktärerna och förändrar sin personlighet efter denna. Kan vara allt från frisyr, klädstil, hur hon agerar i förhållande till andra m.m. Denna personlighet pågår ofta under längre perioder, ungefär 6 månader till 1 år per personlighet. Tillägg att personen i fråga är en mycket smart, rolig, social individ.

Detta är något jag tänkt på länge då jag följt med ett flertal av hennes olika karaktärstyper, vad jag konstaterat ungefär 5 stycken och undrar om det är någon smart flashbackare som har någon analys på detta eller om hon bara helt enkelt inspirerats av karaktärerna och inte "hittat sig själv" än.
Citera
2019-10-31, 23:30
Medlem
elva9tolvs avatar
Pratar hon öppet om att hon gör detta eller tror hon att det inte märks?
Citera
2019-10-31, 23:34
Medlem
Smarta människor tittar inte på serier.
Citera
2019-10-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellotherehejsan

Är du lockad att göra samma sak ungefär? Din kompis kanske borde bli skådespelare.
Citera
2019-11-01, 00:07
Medlem
Vilken konstig underbar jävla människa. Mer sånt.

Hon kanske gör det för att krydda till tillvaron lite. Det kanske är kul helt enkelt.
Citera
2019-11-01, 03:35
Medlem
När jag läste
Citat:
Kompis förändrar personligheten efter seriekaraktärer
så tänkte jag låg självkänsla / självbild / identitet.
Citera
2019-11-01, 03:46
Detta låter från TS att vara en person mellan 16 - 22 års ålder!
Citera
2019-11-01, 03:49
Medlem
trevials avatar
Var det Pablo Escobar i serien Narcos vill jag lära känna henne. Ett av dom färgstarkaste karaktärsporträtt som gjorts på länge.
Citera
2019-11-01, 04:10
Medlem
Pungsvings avatar
Ge henne en prenumeration på Kalle Anka på ett år. Det är det värt.
Citera
2019-11-01, 05:13
Medlem
Haha, känner fan igen mig lite. Fast inte seriekaraktärer, men typ olika ”roller” man sätter sig in i helt enkelt. Jag gör bara detta i olika situationer och samma ”roll” varar inte länge, och det beror lite på vilka som är i min omgivning. Jag ändrar heller inte utseende eller så, bara beteende. Jag har en stark ”identitet” och vet vem jag är, men det blir alltid olika beroende på vad som finns runtom mig Det gör bara livet lite roligare, kan jag tycka. Sen har jag ju mina diagnoser och sånt som gör att jag tror livet är en illusion ändå, varför inte bara ha kul med det typ? Man behöver ju inte vara fast i nåt
Citera
2019-11-01, 05:42
Medlem
jag har kompis som ändrar personligheten i 2 veckor efter kompisen sett en viss typ av film.

ena stunden en surfare
sedan en dansare
sedan ska kompisen bli polis
sedan ska kompisen leka svårflörtad och leka cool

suck säger jag bara. Men men kameleonter finns överallt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto