Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Har för mig att båda lagen tippades i botten på upptaktsträffen. Jag har faktiskt inte sett något alls med Mjällby, någon som vill dra en genomgång på styrkorna laget har?
Varberg har jag glott lite på när jag haft tid.
J Södra(och i viss mån även Örgryte) är väl den enda favoriten som är med uppe i toppen men dom hade som jag kommer ihåg det en rätt risig start på säsongen.
Känns som att det vinnande konceptet i våra två högsta serier i år har varit samma, om man nu får ta ut det lite i förskott... Gediget lagspel utan några direkta svagheter.
Kan inte direkt peka på någon speciell styrka som Mjällby har. Några bra spelare men ingen fantastisk, funkar bra med relativt stabilt försvar och vassa omställningar när det har behövts, funkar bra att hålla bollen och spela offensivt när det har behövts.
Ska man säga nått lite mer generellt så är det väl att motståndarna bör se upp med yttrarna. Kvicka, oberäkneliga och poängfarliga på flera sätt från både höger och vänsterkanten.
Ett innermittfält som är bra på att snabbt vända spelet, båda offensivt/defensivt och ut åt kanterna är kanske ännu mer en nyckel till det fina resultatet.
Tyvärr tappades den kanske bästa och viktigaste spelaren till Tippeligan i sommarfönstret.