2019-10-31, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Är detta det samma som nordfront?
Nordisk styrka syftar jag på.
Citera
2019-10-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
NMR är väl upplöst numera, nu kallar de sig för Nordisk Styrka om jag förstått rätt.

Det bevisar vilket jävla pucko PK är. Hur trovärdig är han om det han skrivit till/om PU?Uppenbarligen bra på att dupera och köra med folk iaf. Har han verkligen ett vattentätt alibi?
Citera
2019-10-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det bevisar vilket jävla pucko PK är. Hur trovärdig är han om det han skrivit till/om PU?Uppenbarligen bra på att dupera och köra med folk iaf. Har han verkligen ett vattentätt alibi?

Motsäger sej systrarna Andersson om PKs ev inblandning?

Hans dåvarande sambo kan kanske verifiera PUs morgonbesök samt när PK själv var hemma?

Om det stämmer med nämnda vännine relationen mellan syster UA ock PKs dåvarande sambo, då blir det svårt att glömma den natten och morgonen.

Skulle PK vid tiden må dåligt över en kompis eller ångest pga vad han själv gjort?

(skulle han lätt ange PU om han visste denne var skyldig, eller var det mer hans stil att knipa käft, och skulle han må dåligt över det isfl? Eller krävdes det hans egen inblandning för tystnad?)
Citera
2019-10-31, 13:50
Medlem
PK, sambo o BW. Kanske därför som HA hoppa in i bilen.
Citera
2019-10-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Hans dåvarande sambo kan kanske verifiera PUs morgonbesök samt när PK själv var hemma?

Om det stämmer med nämnda vännine relationen mellan syster UA ock PKs dåvarande sambo, då blir det svårt att glömma den natten och morgonen.

Skulle PK vid tiden må dåligt över en kompis eller ångest pga vad han själv gjort?

(skulle han lätt ange PU om han visste denne var skyldig, eller var det mer hans stil att knipa käft, och skulle han må dåligt över det isfl? Eller krävdes det hans egen inblandning för tystnad?)

Enligt min uppfattning om PK så skulle han utan tvekan kunna ange en vän om han själv skulle ha något att vinna på det. Eller beskylla en vän för något han själv gjort för att rädda sitt eget skinn och jag tror inte att han skulle drabbas av dåligt samvete för det. Jag menar inte att det är så det ligger till i det här specifika fallet utan mer hur PK är som person.
Citera
2019-10-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
PK, sambo o BW. Kanske därför som HA hoppa in i bilen.

Den konstellationen känns inte trolig. Kan inte tänka mig att H hoppat in i samma bil som Krämer en lördagnatt. Inte frivilligt i varje fall.
Citera
2019-10-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
[/b]
Enligt min uppfattning om PK så skulle han utan tvekan kunna ange en vän om han själv skulle ha något att vinna på det. Eller beskylla en vän för något han själv gjort för att rädda sitt eget skinn och jag tror inte att han skulle drabbas av dåligt samvete för det. Jag menar inte att det är så det ligger till i det här specifika fallet utan mer hur PK är som person.

Kan vara så men det måste ju finnas något mellan PK och PU som dom döljer ordentligt. Om det nu är dessa nissar (nassar) som skriver här och PU är oskyldig och ovetandes om allt, så är det riktigt grova påhopp och förtal från PK. MEN PU verkar ganska obrydd om det.... han hoppar ju faktiskt in här i tråden emellanåt men har ALDRIG gett ett ordentligt svar på något som frågats.
Citera
2019-10-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Den konstellationen känns inte trolig. Kan inte tänka mig att H hoppat in i samma bil som Krämer en lördagnatt. Inte frivilligt i varje fall.

Helena har sedan försvinnandet framhållit som en skötsam "fin flicka" .
Faktum är att flera i hennes bekantskapskrets var småknarkare, dessutom var det ett antal som umgicks med mer kriminella, däribland PK.
Knark hittades i hemmet,var det verkligen vanligt hos skötsamma "fina flickor"?
Jag påstår NEJ

Att Helena inte skulle vetat vem PK var ser jag som uteslutet.
BW, HM (HJ) med flera umgicks ju med både Helena och PK
HM kraschade ju bla PKS MC och bröt benet.

kanske dags att omvärdera Helena som person?
Senast redigerad av Badboy rider 2019-10-31 kl. 22:14.
Citera
2019-10-31, 22:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Om vi ska försöka att leta sannolikheter och/eller möjligheter här, är det ju fullt rimligt att ha funderingar om BW i Helenas försvinnande. Han befinner sig på torget, han har enligt uppgift i tråden kört bil ner till stan från festen i Radbyn, han har druckit en del öl och strulat med en tjej. Där står han på torget med en ljusfärgad bil nära till hands, lite "dragen" och smått grinig. Han är en av de kanske två, tre sista personerna som ser Helena och pratar med henne. Han får "till och med en kram" av henne. Han är en nära vän till Helena. Han vet var hon bor, han vet att hon ska gå hem, han vet vilken väg som hon kommer att ta. Det är svårt att bortse från denne person i sammanhanget. Och av någon märklig anledning ( ) vill PU inte kännas vid denne BW. Jag är säker på att i vart fall en del av svaret på vad som hände den där natten finns just här. Och vilket alibi skulle BW möjligen kunna ha som "håller"? Vi måste betänka att om BW skiljs från Helena vid kanske 02:05 är det bara futtiga 10 till 15 minuter kvar tills tumultet sker i Kohagen. Det enda alibit som han kan ha är ju i så fall från någon på torget eller i dess omedelbara närhet. Går det att räkna med ens någon som ett seriöst alibi?

PU var på Stadt men han kan inte redogöra för vad han gjorde på lördagseftermiddagen/den tidiga lördagskvällen. Han påstår att han bara morsade på Helena på Stadt - han, som enligt PK hade dreglat över Helena när de såg henne. Han nöjde sig inte med att bara morsa på Helena inne på Stadt. Sannolikheten verkar vara stor att även han hade en bil ner till stan - sannolikt parkerad på Trädgårdsskolans parkering.

Och mitt i allt detta har KM bakats in i händelseförloppet. Ärligt utpekad eller planterad?

Och PK … Kan vi lita på att hans story om hemskjutsen av polisen stämmer? Och om det stämmer, vet vi verkligen vilket beslut han tog när PU - enligt PK:s uppgift - hade varit uppe i hans lägenhet på morgonen? Kanske är de där fem årens tystnad för preskribering av brott mot griftefriden trots allt en parameter att räkna med?
Citera
2019-10-31, 22:31
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Helena har sedan försvinnandet framhållit som en skötsam "fin flicka" .
Faktum är att flera i hennes bekantskapskrets var småknarkare, dessutom var det ett antal som umgicks med mer kriminella, däribland PK.
Knark hittades i hemmet,var det verkligen vanligt hos skötsamma "fina flickor"?
Jag påstår NEJ

Att Helena inte skulle vetat vem PK var ser jag som uteslutet.
BW, HM (HJ) med flera umgicks ju med både Helena och PK
HM kraschade ju bla PKS MC och bröt benet.

kanske dags att omvärdera Helena som person?
Jag har iaf i nuläget kommit till den uppfattningen att det i första hand var syster U som hade en del s.k halvfigurer i sin umgängeskrets vilket naturligtvis "spillde över" på H då systrarna var tighta. Hur H i själva verket förhöll sig till dessa halvfigurer har jag dålig koll på men hon var nog inte överförtjust i att ha ett intensivare utbyte med dessa typer.

Det här förhållandet att en av UA's bästa vänner var sambo med PK är ju faktiskt en riktigt delikat grej. Oavsett PK's eventuella roll i försvinnandet, det måste rimligen ha förts en del intressanta samtal om vad som kan ha skett o.s.v. Har i nuläget svårt att tro att PK skulle varit med vid själva dådet men på nåt sätt i efterspelet känns inte osannolikt.
Citera
2019-10-31, 22:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Jag har svårt att se att dåvarande sambon skulle ha kunnat hålla tyst om PU:s påstådda besök och tillstånd inför väninnan UA, om de var väninnor i någon egentligen mening, med mindre än att PK beordrat henne och att hon var villig att lyda honom. Är det rimligt att tro?

D.v.s. är 1. Order 2. Bestående lydnad, rimliga?

Normalmänskligt skulle hon nämligen både ha velat hjälpa väninnan och lätta sitt hjärta. Eller bara skvallrat.

PU:s blotta önskemål, om vi antar ett sådant, om alibi, skulle ha vägt lätt.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-10-31 kl. 22:50.
Citera
2019-10-31, 23:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag har svårt att se att dåvarande sambon skulle ha kunnat hålla tyst om PU:s påstådda besök och tillstånd inför väninnan UA, om de var väninnor i någon egentligen mening, med mindre än att PK beordrat henne och att hon var villig att lyda honom. Är det rimligt att tro?

D.v.s. är 1. Order 2. Bestående lydnad, rimliga?

Normalmänskligt skulle hon nämligen både ha velat hjälpa väninnan och lätta sitt hjärta. Eller bara skvallrat.

PU:s blotta önskemål, om vi antar ett sådant, om alibi, skulle ha vägt lätt.

Det är intressanta tankar, men PK:s sambo - om hon nu verkligen bevittnade PU:s besök (!) - kan mycket väl ha hotats till livet om hon sa något. Jag misstänker att det kan finnas fler personer som har hotats till att "hålla käften".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in