2019-10-31, 21:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Den här tråden är verkligen svenskt sm i mytomani.

Ingen av oss vet varför LR hamnade i klorna på denne väldokumenterade psykopat. Min egen teori är att hon inte riktigt var vid sunda vätskor. Det är ju inte ovanligt, att människor fattar förödande beslut när de är lite ur gängorna. Men att HON "stalkade honom"?!

HAHAHAHA!

Fortsätt med sagorna om det roar dig. Vi andra har tagit del av allt material som finns. Hela rättegången är ju för fan länkad i den här tråden. Men varsågod, slå era "kloka" hjärnor ihop. Det här är ju ändå flashback

"Sagorna"?!? Men det var väl hon som jobbade tillbaka honom när han hade brutit och sökt sig till andra kvinnor, det framgår ju av det som är länkat.
Visst, våld mot kvinnor är ett samhällsproblem, nu hade ju inte detta par några barn (tack och lov) men ska man hitta någon bot på det så måste ju problemformuleringen utgå från hur verkligheten ser ut. Skall man hålla kvinnor generellt undan risk för våldsamheter så hjälper det inte att låsa in de våldsamma männen för gott, någon gång är ju första gången de misshandlar, i så fall krävs väl något slags hjärntvätt av en del kvinnor som tyvärr väljer en risktillvaro för att de tycker just den farlige mannen är spännande.
Citera
2019-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men vad är det som gör att inte alla springer åt andra hållet direkt, när de möter en sån som Martin?

Livet är inte så enkelt, skriver du. Nej det är sant, men jag som kvinna har aldrig fått för mig att inleda en relation eller ens en vänskap med en våldsam kille som just kommit ut efter ett fängelsestraff, som har en dom för dödsmisshandel i bagaget, som ser ut som urtypen för anabolpumpad våldsman.

Det räcker att jag ser en sån kille i tunnelbanan så byter jag vagn, liksom. För man ser ju på dem att de kan få utbrott för ingenting.

Så livet är inte enkelt, verkligen inte, men vissa saker borde inte vara så svåra. Så varför är de det?
För att jag står stadigt på jorden och har lyckats navigera genom livet utan att ha "råkat ut" för ett monster som Lotta gjorde, ger det inte mig rätten att fördöma och håna Lotta.

Vill minnas att Lotta vid det tillfället var skör efter ett sprucket förhållande.

Ödmjukhet och empati ser jag inte som svaghet.
Citera
2019-10-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
För att jag står stadigt på jorden och har lyckats navigera genom livet utan att ha "råkat ut" för ett monster som Lotta gjorde, ger det inte mig rätten att fördöma och håna Lotta.

Vill minnas att Lotta vid det tillfället var skör efter ett sprucket förhållande.

Jag förstår inte ditt svar. Är man skör efter ett förhållande som sprack söker man sig väl inte till en anabolpumpad man som utstrålar våldsbenägenhet genom varje por? Alla har vi väl spruckna förhållanden bakom oss? Det leder väl inte till att man vill umgås med folk med fängelsestraff i cv:t?
Menar du att det är ödmjukt av henne att göra så? Ödmjukt på vilket sätt?

Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2019-10-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Tack. Vi vuxna människor får försöka tala tonårspojkarna i tråden till rätta. De har nog sökt sig till tråden av samma fascination som filmer som "Motorsågs-massakern" och liknande väckte hos småkillar i min egen ungdom. När några år gått och de blivit torra bakom öronen har säkert även empati grott i deras små huvuden. Vid läsning av detta kommer säkert några av dem hävda de är mogna män vilket ingen av oss som passerat 25 kommer att tro på.

Precis, skör efter ett sprucket förhållande. Gillade att träna och helt plötsligt dyker ett muskelberg upp på fejjan och överöser henne med smicker. Ibland är ödets nycker obarmhärtiga.
Senast redigerad av Ajara 2019-10-31 kl. 21:27.
Citera
2019-10-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Tack. Vi vuxna människor får försöka tala tonårspojkarna i tråden till rätta. De har nog sökt sig till tråden av samma intresse som filmer som "Motorsågs-massakern" och liknande gjorde i min egen ungdom. När några år gått och de blivit torra bakom öronen har säkert även empati grott i deras små huvuden. Vid läsning av detta kommer säkert några av dem hävda de är mogna män vilket ingen av oss som passerat 25 kommer att tro på.

Precis, skör efter ett sprucket förhållande. Gillade att träna och helt plötsligt dyker ett muskelberg upp på fejjan och överöser henne med smicker. Ibland är ödets nycker obarmhärtiga.

Jag är mer än vuxen och jag förstår inte ditt resonemang.

Skör efter ett sprucket förhållande...

Hon var 40 år, då kan man vara skör men man vet också skillnaden mellan rätt och fel.
Han var till och med rent synligt kriminell, han hade misshandlat och dödsmisshandlat människor. Suttit inne för det. Hur kan en 40-årig kvinna acceptera sådant?
Citera
2019-10-31, 21:33
Medlem
Citat:

Hon var 40 år, då kan man vara skör men man vet också skillnaden mellan rätt och fel.
Han var till och med rent synligt kriminell, han hade misshandlat och dödsmisshandlat människor. Suttit inne för det. Hur kan en 40-årig kvinna acceptera sådant?

Ja det är obegripligt även för mig, säger inte det. Pratar om den inledande fasen. Då verkade det ju som de hade mycket gemensamt och han kanske framställde sig som en nallebjörn. Men sen när det gick upp för henne vem han var borde hon ju satt sig i säkerhet omgående.

Det jag hoppar till över är när det skrivs att HON stalkat honom det är ju fullkomligt skrattretande.
Citera
2019-10-31, 22:17
Medlem
Citat:

Nu kan jag inte så himla mycket om fallet, men är man riktigt förälskad så borde det likställas med psykos. Hon var tilltufsad och mottaglig för charm. Den där första förälskelsefasen är livsfarlig. Och jag tror man överser med mycket under de där första månaderna. De hade ju inte dejtat mer än ett par tre månader om jag förstått rätt.
Citera
2019-10-31, 22:23
Medlem
Saloths avatar
Vad stod det i SMS:en?
Kan nån återberätta?
Citera
2019-10-31, 23:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Så du tror alltså på fullaste allvar att han visade Lotta sitt brottsregister redan på första dejten?
hon träffade inavlet första gången på gymmet och han hjälpte henne med träningen och som hon själv har sagt till sina vänner och systrar så var han charmig och gullig från början och med lite charm och smicker kan man beveka den mest hårdhudade kvinna och han började inte misshandla henne i början
och det står ju inte tatuerat på pannan att han är psykopat,och jag tror inte heller att hans raggningsreplik var, Hej vad vacker du är,jo du,jag har suttit i fängelse 12 år för en dödsmisshandel och en sak till,Jag brukar slå mina flickvänner sönder och samman men du följer med mej hem ändå?
Nej jag tror att det tog ett bra tag innan han visade sina sämre sidor,och då är det oftast för sent att komma undan
Citera
2019-10-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så du tror alltså på fullaste allvar att han visade Lotta sitt brottsregister redan på första dejten?
hon träffade inavlet första gången på gymmet och han hjälpte henne med träningen och som hon själv har sagt till sina vänner och systrar så var han charmig och gullig från början och med lite charm och smicker kan man beveka den mest hårdhudade kvinna och han började inte misshandla henne i början
och det står ju inte tatuerat på pannan att han är psykopat,och jag tror inte heller att hans raggningsreplik var, Hej vad vacker du är,jo du,jag har suttit i fängelse 12 år för en dödsmisshandel och en sak till,Jag brukar slå mina flickvänner sönder och samman men du följer med mej hem ändå?
Nej jag tror att det tog ett bra tag innan han visade sina sämre sidor,och då är det oftast för sent att komma undan

Ja, du verkar förstå hur en psykopat som MJ fungerar. Du har helt rätt.
Han väljer sina "offer" med omsorg - på förhand.
Citera
2019-11-01, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Han ville bli addad på hennes feja och hon accepterade. Redan där och då måste hon senast ha insett vilken sorts galning det handlade om. För en normal medelålderskvinna är inte intresserad av "muckarfester"... Man helt enkelt umgås inte med folk som deltar i sådana tillställningar.
Citera
2019-11-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kan jag inte så himla mycket om fallet, men är man riktigt förälskad så borde det likställas med psykos. Hon var tilltufsad och mottaglig för charm. Den där första förälskelsefasen är livsfarlig. Och jag tror man överser med mycket under de där första månaderna. De hade ju inte dejtat mer än ett par tre månader om jag förstått rätt.

Det gick inte mer än några veckor innan hon fick stryk första gången..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in