Citat:
Men om motivet kan vara vad som helst, då måste man ändå kartlägga vilka sådana personer LW hade i sin umgängeskrets (om motivet skulle kunna vara i princip vad som helst).
Man har förstås kartlagt LWs liv noggrant. Alla riskfaktorer och alla riskpersoner ingår där.
Men att barnvaktsfrågan skulle ha med mordet att göra ser jag som oerhört långsökt. Tror inte att man har kollat om den frågan skulle kunna vara ett motiv.
Man får väl ändå säga att om en mördare kan se sådana motiv för att döda, då är det nog inte en vanlig svensson, utan det är någon som verkligen måste ha hakat upp sig på LW. Då är det förmodligen inte hennes föräldrar eller UW.
Man har förstås kartlagt LWs liv noggrant. Alla riskfaktorer och alla riskpersoner ingår där.
Men att barnvaktsfrågan skulle ha med mordet att göra ser jag som oerhört långsökt. Tror inte att man har kollat om den frågan skulle kunna vara ett motiv.
Man får väl ändå säga att om en mördare kan se sådana motiv för att döda, då är det nog inte en vanlig svensson, utan det är någon som verkligen måste ha hakat upp sig på LW. Då är det förmodligen inte hennes föräldrar eller UW.
Nej jag tror inte heller det är UW eller hennes föräldrar men vi vet inte vilket sjukt motiv GM har. En riktigt störd hjärna har inte "logiska" motiv för sina mord i de flesta fall.
Vet vi om inte SD (eller vem GM än är) dödade henne dagen innan sonens födelsedag för att han ändå ansåg att hon inte var en bra mor och sonen skulle inte lida en så stor förlust?
En mer "normal" hjärna tänker ju annars att "nej jag ska åtminstone inte döda henne nu när hennes barn fyller år utan vänta med det ett tag". Eller "nej jag måste verkligen lägga band på mitt hat för annars blir tre barn föräldralösa och Lena är ju en så god mor. Barnen kommer aldrig bli bra igen efter att ha förlorat världena bästa mamma". Om man nu ens kan tala om "normalt" tänk när det kommer till mördare men du kanske förstår vad jag menar ändå.