2019-09-24, 23:03
Medlem
Lowlyfes avatar
Givetvis! Om det vore lagligt att snabla en näsa ur en zip-bag på krogtoan, eller till och med radda upp linor på en medhavd koksspegel mitt på VIP-bordet på krogen hade jag självklart gjort det. Mycket roligare fest när man slipper smyga in på toa och dölja det kraftiga snortljudet när man nycklar från zipen.

Braj hade jag nog också brukat. Personligen hade jag nog, samt flera andra missbrukat mindre om det var lagligt. Sedan att det troligen eskalerar är en annan femma.
Citera
2019-09-30, 15:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Nej all form av knark är för loosers och pussys som inte orkar med verkligheten. Svaga karaktärer helt enkelt. Pundarkaraktärer.

Pundarkaraktären är alltid fast i något form av beroende och tycker alltid synd om sig själv. Denna typ av lågt stående varelse finns det gott om.
Där berättar du att du inget vet om, droger.( deflesta somt ar droger gör det väldigt sällan, och är för sätta guldkant på tillvaron, och inte hjälpa ett dåligt psyke, men blir lätt så om man inget vet om droger.)
Varför exkluderar du det till amfetamin och punda?

Och frågan var om du skulle knarka om det vara lagligt.
Saken är att du knarkar redan idag, säkerligen en hel del pilleknarkare.
Så vad är det du inbillade dig säga mer än påvisa ditt hyckleri?(vilket var ovanligt udda måste vi tillstå och säga).
Citera
2019-10-01, 16:16
Medlem
Man bör snarare knarka just för att det är olagligt, det är roligt! Det är lite av en sån där frigörelse från staten!
Citera
2019-10-01, 18:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arunand
Vad är häftigt bli trög och dum?
Vad är det argument för, undrar då drogen nummer ett och göra en trög och dum är just alkohol.
Så då msåte man ställa sig frågan, vad inbillar du dig säga genom glömma en sådan?
Och sen bara en sådan sak att nästan de allra flesta drogerna funkar exakt så.(men med UPPENBARA skillnader)

Men hur är trög och dum ett argument för det inte ska vara lagligt och nyttja droger, och få en dramatiskt större folkhälsa kring droger?
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Man bör snarare knarka just för att det är olagligt, det är roligt! Det är lite av en sån där frigörelse från staten!
För en extrem majoritet, så är droger bara en tillfällig förströelse.
Som man gör lite då och då på sin höjd.

Dock någon frigörelse från staten kan jag dock inte se nu, tvärtom mer.
Sen att nått är olagligt, gör det bara mer intressant.
man i vissa län slutade ta dit polisen och "informera" om droger.
Då dessa besök ökade intresset för droger markant.
Senast redigerad av klyban 2019-10-01 kl. 18:17.
Citera
2019-10-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

För en extrem majoritet, så är droger bara en tillfällig förströelse.
Som man gör lite då och då på sin höjd.

Dock någon frigörelse från staten kan jag dock inte se nu, tvärtom mer.
Sen att nått är olagligt, gör det bara mer intressant.
man i vissa län slutade ta dit polisen och "informera" om droger.
Då dessa besök ökade intresset för droger markant.

Ja, men det utesluter inte att det även kan vara en skön känsla av att inte vara laglydig och följa en massa dumma överenskommelser.

Jag tycker absolut att det är en frigörelse att göra det jag inte får göra om jag vet att det jag inte får göra är baserat på idioti och maktbegär som förbudet mot droger bygger på. Bara det gör ju att man önskar att man gjorde det oftare.
Men jag förstår vad du menar: det går åt mer totalitära tider, jovisst är det. Och många av dem som själva brukar droger tycks vara bland de första i rad av de tyglade undermänniskorna av idag. Tråkigt, man borde kunna begära mer av självutnämnda hippies och liknande. Idag ska allt tystas åt alla håll istället.
Citera
2019-10-01, 18:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Ja, men det utesluter inte att det även kan vara en skön känsla av att inte vara laglydig och följa en massa dumma överenskommelser.

Jag tycker absolut att det är en frigörelse att göra det jag inte får göra om jag vet att det jag inte får göra är baserat på idioti och maktbegär som förbudet mot droger bygger på. Bara det gör ju att man önskar att man gjorde det oftare.
Men jag förstår vad du menar: det går åt mer totalitära tider, jovisst är det. Och många av dem som själva brukar droger tycks vara bland de första i rad av de tyglade undermänniskorna av idag. Tråkigt, man borde kunna begära mer av självutnämnda hippies och liknande. Idag ska allt tystas åt alla håll istället.
Jo, det är det som gör droger spännande för många.

Det fanns en logik bakom narkotikaförbudet, men nu efter 30 år av kontraproduktivitet.
SÅ inser vi det är fallerat precis som de andra ggr man förbjudit rusgivande substanser.(Det börjar med att konsumtionen går ned, sen växlar den om, och sen accelererar den förbi alla tidigare problem med droger och ökar mångfalt, sen har vi även exempel med Al Capone, som idag är ett stort samtalsämne för politiker och den Svenska befolkningen.)(Och här är vi idag, där vi bevisat hur fel förbudet varit)

Vad vi inte får glömma, det är att vi straffar ut befolkningen mycket folk, på ett offerslöstbrott.
Varför vi inte pratar mer, det är för en sida TOTALVÄGRAR att föra en saklig diskussion, så har det varit i decennier.
Citera
2019-10-16, 23:39
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Nej jag skulle sluta. Sike! Jag skulle köra på som vanligt.
Citera
2019-10-16, 23:42
Medlem
Skulle lätt ta lite uppåttjack då och då. Skönt att runka på.
Citera
2019-10-17, 08:15
Medlem
zajjahs avatar
Om man kunde gå som till systemet och handla skiten. Det hade gått åt helvete för mig.
Citera
2019-10-31, 13:04
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Om man kunde gå som till systemet och handla skiten. Det hade gått åt helvete för mig.

Du kan ju alltid beställa från nätet och du slipper ödsla tid på att gå ner till Systembolaget, bara gå till postlådan ju. Annars kan säkert en langare komma till din dörr på några minuter. Varför är inte redan ditt liv åt helvete?
Citera
2019-10-31, 13:52
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Du kan ju alltid beställa från nätet och du slipper ödsla tid på att gå ner till Systembolaget, bara gå till postlådan ju. Annars kan säkert en langare komma till din dörr på några minuter. Varför är inte redan ditt liv åt helvete?
Jag känner ingen langare. Jag orkar inte lära mig bitcoins. Jag är lat. Därför.
Citera
2019-10-31, 14:49
Medlem
Tvi! Droger är häxkraft och leder dig till satans händer.

1 Petrusbrevet 5:8
"Var nyktra och vakna. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in