2019-10-31, 07:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Verdt å høre:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoX1vR/podkast-verdens-gang?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

”Hør historiene uten at det tar for lang tid.” Javel. 😄
Citera
2019-10-31, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor spør ikke media det åpenbare spørsmålet, hvem passet på valpen ?

Eller de klarer seg vel fint selv et par-tre timer ?

Ja en valp klarer seg fint i 3-4 timer alene. Er ikke ideelt men går bra.
Citera
2019-10-31, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Han sier ganske rett ut hvem han tror står bak. Gode refleksjoner.
Citera
2019-10-31, 07:44
Medlem
I følge kilder TV2 har, så har de en liste over mulige gjerningsmenn:
https://www.tv2.no/nyheter/10955310/

Ettersom jeg forstår er denne listen utarbeidet fra avhør og tips. Tips kan jo hvem som helst komme med, men det som kommer frem i avhør er mer interresant, syns jeg.
Senast redigerad av Kristanna 2019-10-31 kl. 07:45. Anledning: Skrivefeil
Citera
2019-10-31, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
I følge kilder TV2 har, så har de en liste over mulige gjerningsmenn:
https://www.tv2.no/nyheter/10955310/

Ettersom jeg forstår er denne listen utarbeidet fra avhør og tips. Tips kan jo hvem som helst komme med, men det som kommer frem i avhør er mer interresant, syns jeg.

Jeg tror det er to lister. En som er veldig kort, og en som er litt lengre.
Citera
2019-10-31, 08:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Verdt å høre:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoX1vR/podkast-verdens-gang?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Noterer meg at Øystein Milli ikke levner noen tvil om at hva som enn hendte med AEH hendte mellom 9:14-9:48 på 31.okt.

Han mener også at det er 100% planlagt og gjennomført etter detaljert plan. Et teatralsk oppsett som mangler sidestykke i norsk kriminalhistorie.

Noen som er ekstremt god på planlegging, skuespilleri og regi står bak. Sånn sett kan det tenkes at datoen 31. Okt / Halloween ikke er tilfeldig valgt, men ledd i planen om å skape mest mulig dramatikk og frykt.
Citera
2019-10-31, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Noterer meg at Øystein Milli ikke levner noen tvil om at hva som enn hendte med AEH hendte mellom 9:14-9:48 på 31.okt.

Han mener også at det er 100% planlagt og gjennomført etter detaljert plan. Et teatralsk oppsett som mangler sidestykke i norsk kriminalhistorie.

Noen som er ekstremt god på planlegging, skuespilleri og regi står bak. Sånn sett kan det tenkes at datoen 31. Okt / Halloween ikke er tilfeldig valgt, men ledd i planen om å skape mest mulig dramatikk og frykt.

Halloween kan også være valgt fordi det kan peke på nettopp det. Men jeg tror datoen er tilfeldig, at MGM ikke er så opptatt av Halloween, ikke noe han tenker over.
Citera
2019-10-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Her er den også skriftlig.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbX9Xr/et-iskaldt-forsoek-paa-den-perfekte-forbrytelse?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-31, 09:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg tror det er to lister. En som er veldig kort, og en som er litt lengre.

Med tanke på at Brøske har turt å gå i media med forventninger om å løse saken før jul, så må de være veldig nærme et bevismessig gjennombrudd. MYE mer enn strips fra Biltema og papir fra Clas Ohlson som finnes i ethvert hjem. Da driter de seg nok ut.

Normalt sett vil man tenke at saken er veldig kald etter et år, og sjansen for oppklaring liten. Sporene som lekkes i media nå om dagen har politiet sittet på et helt år uten at noen er tatt.

Man kan tenke seg f.eks. at de har fått en match på gjerningsperson i en foreløpig DNA undersøkelse, og venter på verifisering av resultatene og endelig rapport fra lab i utlandet. Såpass nærme bør de være med en så "hårete" ambisjon.
Senast redigerad av Minnimus 2019-10-31 kl. 09:10.
Citera
2019-10-31, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Alternativt, hvalpen var med til Oslo og var innelåst i bilen under forestillingen. Derfor kjørte sikkert venneparene i hver sin bil.

Jeg tror ikke AEH kom hjem den kvelden. De stoppet på en mørk parkeringsplass for å lufte hunden, og der skjedde det, AEH kom ikke inn i bilen igjen. TH og hvalpen kjørte hjem alene, sporene i huset ble arrangert, 09:14-samtalen programmert, og spøkelsesaktige ukjente GM vil aldri bli funnet fordi de rett og slett ikke eksisterer.

Interessant teori. Synes det høres ut som den mest plausible teorien så langt og spesielt nå etter teater infoen ble sluppet og Verisure forsvant. Må nesten tro Verisure var der en time tidligere mellom 18 og 19.
Siden det er mye trafikkamera mellom Oslo sentrum og Lørenskog på E6 gir også denne teorien et godt alibi til GM om de luftet hunden etter siste kamera er passert.

En heldig bi-effekt av å ha en litt traust fransk bil er at denne ikke er avansert nok til å lagre historiske gps data.

Da er man for n'te gang tilbake igjen på 09.14 samtalen dagen etterpå. Veldig spent på hvem mottaker er i denne samtalen.
Citera
2019-10-31, 09:24
Medlem
Fra et intervju med en venninne av AE, som ønsker å være anonym.

" 31.10.19 kl. 05:33. – De siste gangene jeg snakket med henne, virket hun veldig glad. Hun hadde fått en valp på ni uker som hun drev og trente opp, sier den gode venninnen.
– Hun hadde begynt å jobbe for Tom igjen, og det var hun også veldig glad for. Hun er god med regnskap og svært intelligent, sier venninnen."

Det står også i artikkelen om uttalelser fra Brøske og fra en nabo av Hagen.

https://www.nrk.no/norge/venninnens-siste-sms-til-anne-elisabeth_-_vaer-sterk.-kom-hjem_-1.14762551

En (pluss?)-artikkel fra Aftenposten i dag, skrevet av Inge D. Hanssen (rettskommentator).
https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/OpXQ6A/politiet-satser-paa-aa-loese-saken-foer-nyttaarsrakettene-sendes-opp-det-er-et-haarete-maal-inge-d-h anssen
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-31 kl. 09:34.
Citera
2019-10-31, 09:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Interessant teori. Synes det høres ut som den mest plausible teorien så langt og spesielt nå etter teater infoen ble sluppet og Verisure forsvant. Må nesten tro Verisure var der en time tidligere mellom 18 og 19.
Siden det er mye trafikkamera mellom Oslo sentrum og Lørenskog på E6 gir også denne teorien et godt alibi til GM om de luftet hunden etter siste kamera er passert.

En heldig bi-effekt av å ha en litt traust fransk bil er at denne ikke er avansert nok til å lagre historiske gps data.

Da er man for n'te gang tilbake igjen på 09.14 samtalen dagen etterpå. Veldig spent på hvem mottaker er i denne samtalen.

Det høres utrolig usannsynlig ut at erfarne hundeeiere skulle ta med en valp i bil til Oslo mens de er i teater. Det falt snø, og var kaldt den kvelden også. Det naturlige vil være å avtale med noen å se etter hunden eller i verste fall å la den være hjemme i bur i trygge omgivelser. Vi vet heller ikke om de har tatt egen bil, eller buss/tog, eller kjørt med vennene. Det er vanlig å kombinere teaterbesøk med middag eller drinker før/etter, så hele seansen har uansett tatt mange timer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in