2019-10-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Zilvereko, utgår från att vi är jämngamla eftersom du brukar dra paralleller ochh referenser till saker som vår årgång känner till, så nu undrar jag: Har du legat gömd under en sten på landsbygden under alla dessa år, då du endast träffat 2-3 kvinnor i hela ditt liv som är av det slaget som Glorian nämnde? Narras du, eller är du uppriktig?

Nej, jag är född i och har hela mitt liv bott mitt i en större stad. Rest runt hela världen. Arbetat med människor i kris gott som hela mitt arbetsliv. Däremot har jag aldrig ansett att, bara för att en annan kvinna varit både vacker och trevlig, varit ute efter min man bara för att hon är trevlig mot honom eller andra män. Sånt som skönhet ligger oftast i betraktarens ögon och ska inte behöva belasta en person som har fötts med ett tilldragande utseende.

Det finns en falsk föreställning hos många både män och kvinnor - att om man är vacker och trevlig så är man automatiskt flörtig. Men om en mindre vacker kvinna beter sig på samma sätt så reagerar man uppenbarligen inte likadant.
Citera
2019-10-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Snubblade över en logg av HD som talar för att hon redan den 10 jan 2017 var klar över att hon inte längre ville vara en del av TeamD:
https://coord.info/GLW34PN8
(Datumet sammanfaller f.ö. med LW:s anmälan om misshandel.)

Här en annan logg av HD från den 21 jan 2017 (utfärd tillsammans med LW):
https://coord.info/GLVFTFKY
Övriga relevanta loggar i denna del:
170311 LW/SD:s sista gemensamma cacheaktivitet:
FTF Sverige #17 Öland
https://coord.info/GLQC73XC
https://coord.info/GLQC5CK4

HD skapade sedan sitt nya premiumkonto 170705, ungefär i samma veva som Heart of Sweden Geo Tours drogs i gång.

Tack för allt du rotar fram. Bilden över vad som faktiskt har hänt klarnar allt mer och mer.
Citera
2019-10-30, 23:32
Medlem
Tittar in i tråden ibland och konstaterar att skuldbeläggandet av offret envist fortsätter från vissa religiösa skribenter. Det verkar som de anser att LW har begått ett förfärligt brott mot religiösa regler och att hennes död skulle vara ett straff hon i princip förtjänade. Ett mycket frånstötande resonemang för många av oss andra, som stärker min övertygelse om vi bör sträva efter ett sekulärt, demokratiskt samhälle utan religiösa villfarelser.
Citera
2019-10-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tittar in i tråden ibland och konstaterar att skuldbeläggandet av offret envist fortsätter från vissa religiösa skribenter. Det verkar som de anser att LW har begått ett förfärligt brott mot religiösa regler och att hennes död skulle vara ett straff hon i princip förtjänade. Ett mycket frånstötande resonemang för många av oss andra, som stärker min övertygelse om vi bör sträva efter ett sekulärt, demokratiskt samhälle utan religiösa villfarelser.

Ja, väldigt tröttsamt. Det blir som en slags förlängning av MH:s blogg i ständig repeat.
Citera
2019-10-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om vi nu antar, att LW befann sig inom sin bostadsrätt under den då sena Måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och vid klockan 23:30 hade kontakt med en person, då följer frågan, vem var det då som @dalaan's hörde skrika ?

Mvh/ @JokerMannen

Kanske någon som ville locka ut LW ur bostaden för att kolla vad som stod på?
Citera
2019-10-30, 23:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Som jag har uppfattat det så handlar det väl snarare om att flera här försöker förstå vem brottsoffret var, för att utifrån detta kanske kunna bilda sig en uppfattning om vad gärningsmannen/gärningsmännen kan ha ansett sig ha för anledning att döda henne (det som kallas motiv). Det här är alltså inte en speciellt religiös företeelse, utan snarare något som även poliser ägnar sig åt.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-31 kl. 00:12.
Citera
2019-10-30, 23:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det är din tolkning. Det är ingen som har
skrivit något sådant. Varför tjatar du om
det hela tiden? Är det för att du inte
tycker om kristna människor?
Den här tråden handlar om en mördad
kristen pastor.
Du, och alla andra, som inte vill höra talas
om någonting som har med LWs tro att
göra får helt enkelt acceptera att det var
hennes val att vara kristen.
När du skriver ”religiösa villfarelser” så
hånar du LWs tro.
Citera
2019-10-30, 23:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske någon som ville locka ut LW ur bostaden för att kolla vad som stod på?

Eh. någon skulle stå och gallskrika på motorvägssidan av planket för att kolla LW i bostaden 161 meter därifrån.

Sluta dricka!
Citera
2019-10-31, 00:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är din tolkning. Det är ingen som har
skrivit något sådant. Varför tjatar du om
det hela tiden? Är det för att du inte
tycker om kristna människor?
Den här tråden handlar om en mördad
kristen pastor.
Du, och alla andra, som inte vill höra talas
om någonting som har med LWs tro att
göra får helt enkelt acceptera att det var
hennes val att vara kristen.
När du skriver ”religiösa villfarelser” så
hånar du LWs tro.

Det här är ett sällsynt fall om inte unikt på grund av att det handlar om en pastor som är dödad. Dessutom troligtvis av en gift man som hon vigt.

Jag har aldrig hört eller läst om något liknande och därför kan det vara ett sällsynt motiv också. Man ska inte utgå att det handlar om det klassiska "våld i nära relation" motivet utan det kan vara klokt att fortsätta vara öppen för andra alternativ.
Citera
2019-10-31, 00:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Snubblade över en logg av HD som talar för att hon redan den 10 jan 2017 var klar över att hon inte längre ville vara en del av TeamD:
https://coord.info/GLW34PN8
(Datumet sammanfaller f.ö. med LW:s anmälan om misshandel.)
Intressant. Kan knappast röra sig om en slump att hon lägger upp det här samma dag som LW anmäler hennes make för misshandel.
Citat:
Här en annan logg av HD från den 21 jan 2017 (utfärd tillsammans med LW):
https://coord.info/GLVFTFKY
Visste HD om anmälan vid den här tidpunkten kan hennes syrliga kommentar i loggen tyda på att hon hade tagit ställning gällande bilincidenten. Att hon ska ha vetat om deras långvariga affär här verkar däremot rätt osannolikt.
"En annorlunda men kul upplevelse att det var jag som åkte iväg på FTF med Soft och HTD fick vara kvar hemma med barnen."

Tack för all information du tar fram! Iakttagelser och analyser som är av stort värde för att kunna förstå något av vad som egentligen hände och dynamiken mellan dessa tre individer.
Citat:
Övriga relevanta loggar i denna del:
170311 LW/SD:s sista gemensamma cacheaktivitet:
FTF Sverige #17 Öland
https://coord.info/GLQC73XC
https://coord.info/GLQC5CK4

HD skapade sedan sitt nya premiumkonto 170705, ungefär i samma veva som Heart of Sweden Geo Tours drogs i gång.
Citera
2019-10-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har uppfattat det så handlar det väl snarare om att flera här försöker förstå vem brottsoffret var, för att utifrån detta kunna bilda sig en uppfattning om vad gärningsmannen/gärningsmännen kan ha ansett sig ha för anledning att döda henne (det som kallas motiv). Det här är alltså inte en speciellt religiös företeelse, utan snarare något som även poliser ägnar sig åt.

En ganska enkelspårig kartläggning enligt mig, polisen lägger inte alls så mycket energi på att nagelfara offret.
Citera
2019-10-31, 00:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
En ganska enkelspårig kartläggning enligt mig, polisen lägger inte alls så mycket energi på att nagelfara offret.

Det kanske är därför som det
fortfarande inte finns någon dömd för
mordet på LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in