2019-10-30, 19:36
Medlem
https://www.exakt24.se/en-ny-plattform-for-oppositionen/

Citat:
I ett medielandskap dominerat av staten samt några få privata aktörer är behovet av utmanande medier skriande. Häri ligger också förklaringen till så kallad “alternativmedias” framväxt och professionalisering på senare år. Det blåser idag upp till mediekrig i Sverige mellan etablissemangets medier och de nya, “alternativa” och utmanande medierna. Exakt24 kan ses som en truppförstärkning på den senare sidan.

Chefredaktör för Exakt24 är Erik Almqvist, med en politisk bakgrund som presstalesman och senare ekonomiskpolitisk talesman för Sverigedemokraterna. På senare år har han även varit engagerade inom de så kallat alternativa medierna.
– Exakt24 blir nästa steg i alternativmedias evolution. Vi har inte kommit för att konkurrera med andra nya medier – vi är här för att tillsammans med andra uppstickare konkurrera ut etablissemangets megafoner, säger Erik Almqvist.

Vad tror ni om sidan?
Vad är era första intryck?

Jag tycker personligen det är kul med ytterligare en sida med alternativmedia.
Tycker namnet är sisådär.
De öppnar upp med namn som Erik Almqvist, Sanna Hill och Markus Jonsson. Blir spännande att se hur det utvecklar sig och hur den profileras bland de andra stora alternativsidorna.
Citera
2019-10-30, 19:39
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Vilket jävla namn, till och med värre än Samhallsnytt... Allt med tal som "24" och liknande i namnet låter fruktansvärt oseriöst.
Citera
2019-10-30, 19:45
Medlem
Skulle tro att det vore smart om de hade ett swish-konto. Som det är nu ser jag inget sådant och de som vill bidra vill nog gärna kunna göra det enkelt med swish.
Citera
2019-10-30, 19:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Vilket jävla namn, till och med värre än Samhallsnytt... Allt med tal som "24" och liknande i namnet låter fruktansvärt oseriöst.

Och "exakt" för tankarna till Pravda, "exakt så här är det".
Citera
2019-10-30, 19:51
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Och "exakt" för tankarna till Pravda, "exakt så här är det".

Exakt sådär är det.
Citera
2019-10-30, 23:30
Medlem
Sanna Hill är med. Är hon kvar i nya tider och är det här ett samarbete eller har hon lämnar för att satsa på detta nya projekt?

Hur som haver verkar det vara kompetenta människor bakom satsningen så det har potential.
Citera
2019-10-31, 00:37
Medlem
Spousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Vad tror ni om sidan?

De öppnar upp med namn som Erik Almqvist, Sanna Hill och Markus Jonsson. Blir spännande att se hur det utvecklar sig och hur den profileras bland de andra stora alternativsidorna.
Lovvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Och du, på tal om namn, kan ju inte ens stava till Samhällsnytt... Gällande 24 i namn kan jag dock hålla med, det är lite påfrestande. Kanske att det denna gång blir en ordentlig 24-sajt.
Citat:
Ursprungligen postat av crowman
Sanna Hill är med. Är hon kvar i nya tider och är det här ett samarbete eller har hon lämnar för att satsa på detta nya projekt?

Hur som haver verkar det vara kompetenta människor bakom satsningen så det har potential.
Sanna Hill är ett bra namn för Exakt24.
Citera
2019-10-31, 06:37
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spouser
Lovvärt.Och du, på tal om namn, kan ju inte ens stava till Samhällsnytt... Gällande 24 i namn kan jag dock hålla med, det är lite påfrestande. Kanske att det denna gång blir en ordentlig 24-sajt.Sanna Hill är ett bra namn för Exakt24.

Det var ingen felstavning.
Citera
2019-10-31, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Vad tror ni om sidan?

Sidan ser ok ut. Vi får se hur det hela utvecklar sig.

I takt med att gammelmedia ofrånkomligt dör sotdöden skapas det utrymme för fler och fler alternativa medier.
Citera
2019-10-31, 15:44
Medlem
-GGs avatar
Bra initiativ! Jag kommer ha sajten som en av de självklara att kolla in.
Citera
2019-11-05, 19:34
Medlem
Bra kvalitet på Erik Almqvist & Marcus Jonssons nya alternativ media kanal så långt!

Erik & Marcus fungerar direkt avgjort bättre än Kent Ekeroth som TV-profiler..

https://youtu.be/4clrAu7eIfE
Citera
2019-11-05, 21:16
Medlem
Pulitzers avatar
Låna innehåll från andra medier som går att skruva till i rubrik och ingress med SD-fokus på nationalism, etnicitet, invandring, klimat och genus.
Behövs verkligen ytterligare en sådan sajt? Eller skapar man nya vartefter de gamla håller på att dö?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in