2019-10-30, 18:13
Medlem
Saknar en del trådisar och glömmer ibland att deras synliga frånvaro kan bero på Isdrottningen går fri men som fortsatt misstänkt för delaktighet i mord.
Citera
2019-10-30, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan du skriva någonting som gör att du
inte tycker att hon var perfekt?

Jag tror som sagt att det inte var hennes icke perfekta sidor som gjorde att hon blev mördad. Vad mördaren däremot tyckte, det är det viktiga.

Jag tror att mördaren är den nu på sannolika skäl misstänkte, och han kanske störde sig på att hon inte "lydde" honom. Att han inte klarade av att kontrollera henne.

Att hon visade upp en som du sa perfekt yta på sociala medier, eller att hon inte kunde sitta still, det är inget som man kan misstänka ha med mordet att göra. Det finns åtskilliga människor som har dessa sidor och som är mycket uppskattade. Vi alla tycker om olika saker, vissa tycker att sådant är positivt, medan andra tycker att det är stressande.

Du fokuserar otroligt ensidigt på allt det som retar dig med L*ena, men inget på mördaren.
Alla fel som du uppfattar att L*ena har blir som viktiga att dra upp.

Det finns ju mördare som mördar sina partners fast de inte har gjort något alls. Men i mördarens ögon kanske de har det. Tänker du att alla de som blivit mördade i en relation har blivit mördade för sin sk brister?

Den som har ett allvarligt fel är ju den som mördade L*ena.
Ett mycket allvarligt fel.

Citat:
Hon hade ett intimt förhållande med en gift man
i 6 år! Har du inte fattat det än?
Om inte det är att göra hans fru och barn och
framför allt sig själv illa så vet jag inte vad som
är det!

En gång i tiden var jag som du;
förstående och trodde gott om alla
men jag har sett för mycket skit sedan dess
så nu tänker jag tvärtom; det värsta om alla.
Då slipper jag bli lurad och besviken och för
det mesta så har jag rätt, tyvärr.

Det har väl inte undgått någon att de hade en relation i många år?
Vet du vad han har sagt till L*ena? Vet du något alls om hur det gick till?
Kanske han sa att äktenskapet var dött redan? Att de inte hade sex och att han ville skiljas?

Jag tänker inte alls gott om alla.
Lustigt, nyss kallades jag Krösa Maja av en postare

Att du tänker det värsta om alla, det förklarar en del varför allt är nattsvart ur din synvinkel runt L*ena.Det förklarar dock inte din fokusering på bara L*enas eventuella brister. SDs eventuella brister då?

Du vet att om någon annan skulle tala om vilka brister de skulle tycka att L*ena hade, tror du inte att det skulle kunna vara helt andra saker? Det är ju så vi funkar. Det du ogillar, gillar någon annan.

Om du nu väljer att tro det värsta om alla, varför är ditt fokus enbart på L*ena???
Citera
2019-10-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läs första meningen i mitt inlägg flera gånger så kanske du förstår vad jag skriver.

Jag utgår inte från JM:s utsagor.
Jag ser det mer som ett av flera exempel på vad som kan ha hänt.
Vi vet inte varför LW satt kvar i bilen.
Det kan ha funnits en rimlig anledning.

Att vilja ha tillbaka sin nyckel är i alla fall för mig en mycket rimlig anledning till att sitta kvar i bilen.
Det finns säkert många andra lika rimliga anledningar.
Ingen av oss vet och därför är det så fel att skylla på LW:

Ja, det har inte undgått mig vad du skriver, jag behöver inte läsa det upprepade gånger för att förstå att du talar mot dig själv eftersom du hycklar. Din dubbelstandard är övertydlig för alla och envar,, behöver inga glasögon för att det ska smälta in. Så som du tjatat om Jockermannen som ett troll, och nu utgår du plötsligt från hans utsaga som en tänkbar teori, istället för Lws egna uppgifter om fikat. Typiskt genomskådat exempel på en partisk agenda.
Citera
2019-10-30, 18:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
/ .. /
EGT! Vet du om SD hade en nyckel till LW och som han inte ville lämna tillbaka?
Här skrev EGT om låsbytet

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

"Angånde lås så kan det var SD som installerade låset (alternativ hjälpte till att ställa om det). Låsbytet skall ha med att barnen hade tappat/fått nyckeln stulen."
Citera
2019-10-30, 19:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag tror inte att de ville förhindra en FTF.
Jag tror att de kan ha blivit störda i koncentrationen
för att LW kontaktade dem och ville vara med och leka
som om ingenting hade hänt.
Nej, hon körde ett självständigt FTF-race.

Hänvisar här till två inlägg av Trie som sakligt och utförligt kommenterar aktuell cacheslinga:
Citat:
Varför skulle det vara så omöjligt att HD blev ledsen och att SD fick trösta henne eller att de blev osams och bråkade?
Ingenting är omöjligt - men är det relevant..?

Varför skulle det vara så omöjligt att SD klådde upp HD när de kom hem, eller att HD försökte strypa SD med ett firningsrep..?
Citera
2019-10-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såna kvinnor du beskriver i 1a stycket har jag kanske mött 2-3 ggr i mitt mycket långa liv. Inte heller har jag själv varit intresserad av andras karlar. Så jag fattar inte vad du har rört dig i för märkliga kretsar....var det inte inom kyrkan? Kanske är det så där ;-)? Kanske misstänker du andra för att dölja sin tvivelaktiga moral för att du själv gör det?

Att Lena W var intresserad av idrott och träning betyder inte att hon tränade för att ha större framgång hos män?

Ge dej!
Zilvereko, utgår från att vi är jämngamla eftersom du brukar dra paralleller ochh referenser till saker som vår årgång känner till, så nu undrar jag: Har du legat gömd under en sten på landsbygden under alla dessa år, då du endast träffat 2-3 kvinnor i hela ditt liv som är av det slaget som Glorian nämnde? Narras du, eller är du uppriktig?
Citera
2019-10-30, 19:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
När jag säger grova så är det inte baserat på misstankegrad utan på vad ordet i sig betyder. Det är nog svårt att hota och trakassera någon värre för sig självt än vad SD gjort med tanke på vad som hände LW om man vill framstå som oskyldig.

Vad jag tycker ditt resonemang faller lite på är att det framställer det hela som att LW fortsatt skulle vara ute och jaga SD. Jag finner inget stöd för detta. Absolut tror jag på Medinsyn som påstår att de haft kontakt hela vägen in i slutet. Jag tror dock inte att LW var särskilt intresserad utav SD och hans tomma löften längre. Exakt hur långt bak i tiden det varit så är svårt att avgöra även om jag vet om en del omständigheter som skulle kunna peka på vissa saker.

Enligt uppgift bestämde sig LW ganska sent och spontant att åka iväg till Norge. Mig veterligen finns det absolut inget som pekar på någon slags inblandning ifrån SD:s sida där. Hur det verkar ligga till med USA-resan egentligen verkar vara svårt att få något grepp om. Många uppgifter som spretar lite. Tror inte LW var påtänkt för den resan liksom SD inte var påtänkt att få åka med henne till Norge.

LW hade redan berättat för sina närmaste om affären. Det var SD som förnekat den och ljög in i det sista. För mig är det rätt talande.

Jag håller med dig om att det är sorgligt. Viktigast att få ett korrekt avslut på mordet. Det är det enda vi kan begära nu.

Insisterar på att SD i tidigt skede hade häktats på sannolika skäl för mordet på Lena W om grova (olaga) hot med fängelse 9- 24 mån på straffskalan framlagts rätten som avstyrkte Åkl äskande. Det hade räckt mer ån väl med "bara" olaga hot.

Olaga hot är ett brott i svensk rätt enligt 4 kap 5 § Brottsbalken:[1]
Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot.[2]
Det krävs, enligt lagens ordalydelse, inte att den hotade faktiskt känner fruktan. Det räcker att hotet är av sådan art att man normalt skulle känna fruktan. Den hotande kan dömas för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt kan förövaren dömas till fängelse i lägst nio månader och högst fyra år.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olaga_hot_enligt_svensk_lag

Nej tror inte hon jagade SD. Anledingen till det är att inte heller jag finner stöd för det. Vad har du fått det ifrån?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-30 kl. 19:53.
Citera
2019-10-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Insisterar på att SD i tidigt skede hade häktats på sannolika skäl för mordet på Lena W om grova (olaga) hot med fängelse 9- 24 mån på straffskalan framlagts rätten som avstyrkte Åkl äskande. Det hade räckt mer ån väl med "bara" olaga hot.

Olaga hot är ett brott i svensk rätt enligt 4 kap 5 § Brottsbalken:[1]
Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot.[2]
Det krävs, enligt lagens ordalydelse, inte att den hotade faktiskt känner fruktan. Det räcker att hotet är av sådan art att man normalt skulle känna fruktan. Den hotande kan dömas för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt kan förövaren dömas till fängelse i lägst nio månader och högst fyra år.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olaga_hot_enligt_svensk_lag

Nej tror inte hon jagade SD. Anledingen till det är att inte heller jag finner stöd för det. Vad har du fått det ifrån?

Grova hot finnes och det var förmodligen därifrån de snabbt fick upp spåret mot SD. Ett spår som kan visa sig vara korrekt hela vägen till fällande dom. I så fall får man säga att rättsväsendet gjort en bra insats på den punkten.

Du skriver att LW inte ville lämna paret ifred. Det tolkar jag som att du anser att hon skulle jaga honom.

Varför skriver du en massa som inte har direkt med mitt inlägg att göra? Svara i stället på frågan hur du tror det har gått till när LW har hotat och trakasserat sig själv i SD:s namn. Det är ju en punkt du driver väldigt hårt och vill framställa som att du sitter på faktan där.
Citera
2019-10-30, 19:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Saknar en del trådisar och glömmer ibland att deras synliga frånvaro kan bero på Isdrottningen går fri men som fortsatt misstänkt för delaktighet i mord.
Snubblade över en logg av HD som talar för att hon redan den 10 jan 2017 var klar över att hon inte längre ville vara en del av TeamD:
https://coord.info/GLW34PN8
(Datumet sammanfaller f.ö. med LW:s anmälan om misshandel.)

Här en annan logg av HD från den 21 jan 2017 (utfärd tillsammans med LW):
https://coord.info/GLVFTFKY
Övriga relevanta loggar i denna del:
170311 LW/SD:s sista gemensamma cacheaktivitet:
FTF Sverige #17 Öland
https://coord.info/GLQC73XC
https://coord.info/GLQC5CK4

HD skapade sedan sitt nya premiumkonto 170705, ungefär i samma veva som Heart of Sweden Geo Tours drogs i gång.
Citera
2019-10-30, 20:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Grova hot finnes och det var förmodligen därifrån de snabbt fick upp spåret mot SD. Ett spår som kan visa sig vara korrekt hela vägen till fällande dom. I så fall får man säga att rättsväsendet gjort en bra insats på den punkten.

Du skriver att LW inte ville lämna paret ifred. Det tolkar jag som att du anser att hon skulle jaga honom.

Varför skriver du en massa som inte har direkt med mitt inlägg att göra? Svara i stället på frågan hur du tror det har gått till när LW har hotat och trakasserat sig själv i SD:s namn. Det är ju en punkt du driver väldigt hårt och vill framställa som att du sitter på faktan där.

Eftersom du inte förstår vad grova hot innebär så kanske du inte ska använda dom orden.Trodde det var viktigt för dig att vara trovärdig i vad du skriver.

Hon jagade inte SD hon stalkade honom för att använde ett mer passande ord. Ordet jagade indikerar hon var kär eller kände åtrå till SD vilket jag tror är missvisande. Hon lämnade inte paret Davidsson ifred vilket jag tror är motivet till det oresonliga våld som berövade henne livet.

Driver det hårt för att det mesta talar för det då man fördjupar sig i dom inblandades personligheter.
Att SD var så kärlekskrank att mördade henne av svartsjuka är helt enkelt inte trovärdigt av flera anledningar. Vad som som föranlett detta mord handlar inte ett dugg om kärlek utan om sociala ofärdigheter .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-30 kl. 20:48.
Citera
2019-10-30, 20:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom du inte förstår vad grova hot innebär så kanske du inte ska använda dom orden.Trodde det var viktigt för dig att vara trovärdig i vad du skriver.

Hon jagade inte SD hon stalkade honom för att använde ett mer passande ord. Ordet jagade indikerar hon var kär eller kände åtrå till SD vilket jag tror är missvisande. Hon lämnade inte paret Davidsson ifred vilket jag tror är motivet till det oresonliga våld som berövade henne livet.

Driver det hårt för att det mesta talar för det då man fördjupar sig i dom inblandades personligheter.
Att SD var så kärlekskrank att mördade henne av svartsjuka är helt enkelt inte trovärdigt av flera anledningar. Vad som som föranlett detta mord handlar inte ett dugg om kärlek utan om sociala ofärdigheter .

Ja kan ha varit så ,men det var ju sorgligt att den dag hon inte stalkade SD&HD ,den dagen hon enbart ville messa med Norgeresenärerna och slå in paket till sin yngsta son ,ja DÅ kom det någon/några för att mörda henne !
Så det var oflyt utav de stalkade att ta livet utav L*ena just den dagen hon "skötte sig" ...suck ...
Citera
2019-10-30, 20:50
Medlem
Om vi nu antar, att LW befann sig inom sin bostadsrätt under den då sena Måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och vid klockan 23:30 hade kontakt med en person, då följer frågan, vem var det då som @dalaan's hörde skrika ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in