2019-10-30, 19:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag belyste att du upplever det som värre att du våldtas än när någon annan våldtas. Så frågan är om vi ska släppa våldtäkt fritt på alla utom på dig?

Män är betydligt mer upprörda över detta än vad kvinnor är, kvinnorna är ju starkt för en politik som leder till många fler våldtäkter. De tar alltså inte speciellt allvarligt på det och då kan man svårligen säga att det finns brottsoffer när kvinnor våldtas.
Citera
2019-10-30, 19:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har alltså ingen aning om vad du pratar om. Att du inte skulle tycka att det var en big deal kanske inte gäller för alla eller vad tror du?

Vad säger din kusin(?) som forskar om PTSD?

1) Jag har haft sex och våldtäkt är bara vanligt sex. Sluta ljuga nu.

2) Självklart gäller det för alla de som säger nåt annat ljuger för att få uppmärksamhet.

3) Jag vet inte jag ska fråga honom.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du vet inte hur du skulle reagera förrän det skett

Jag skulle reagera precis som vid vanligt sex och det skulle ni också göra.
Citera
2019-10-30, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Män är betydligt mer upprörda över detta än vad kvinnor är, kvinnorna är ju starkt för en politik som leder till många fler våldtäkter. De tar alltså inte speciellt allvarligt på det och då kan man svårligen säga att det finns brottsoffer när kvinnor våldtas.
Frågan är om vi ska legalisera våldtäkt på alla utom på dig?
Citera
2019-10-30, 19:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej män i allmänhet visar att de är starkt emot våldtäkter så i de fallen finns det brottsoffer. Så är det däremot inte med kvinnor som är för våldtäkter.
Citera
2019-10-30, 19:53
Avslutad
Citat:
Nej män i allmänhet visar att de är starkt emot våldtäkter så i de fallen finns det brottsoffer. Så är det däremot inte med kvinnor som är för våldtäkter.
Jaha, men du är ju inte starkt emot våldtäkter i o m att du röstar för en legalisering. Dessutom stödjer du uttalandet att MENA-män är föredömen för svenska män.

Alltså är du inget brottsoffer om du blir våldtagen.
Citera
2019-10-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ingen anledning att kriminalisera det då om man inte vet det ens.
Då behöver vi inte kriminalisera misshandel heller eftersom vi inte vet om offret kommer att få psykiska men
Citera
2019-10-30, 19:58
Medlem
WordWarriors avatar
Konservativa tjejen Therese Verdun skriver på Twitter:

Citat:
Kan någon förklara varför @vansterpartiet vill ha strängare straff för sexköpare men motsätter sig det för våldtäktsmän? En hög larver skulle förmodligen ha bättre mentala förutsättningar att utarbeta en rimlig kriminalpolitik än vad V har.

Citera
2019-10-30, 19:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha, men du är ju inte starkt emot våldtäkter i o m att du röstar för en legalisering. Dessutom stödjer du uttalandet att MENA-män är föredömen för svenska män.

Alltså är du inget brottsoffer om du blir våldtagen.

Legalisering av våldtäkter av kvinnor ja men du förde en övertygande argumentation om att inte förespråka legalisering av våldtäkter av män.

Jag stödjer heller inte MENA-mäns sexövergrepp men det är bara ett övergrepp om den de gör det emot är ett brottsoffer.
Citera
2019-10-30, 19:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då behöver vi inte kriminalisera misshandel heller eftersom vi inte vet om offret kommer att få psykiska men

Jag vet att jag ogillar att bli misshandlad men du påstod att man inte vet hur man reagerar av att bli våldtagen.
Citera
2019-10-30, 20:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Ann Heberlein @AnnHHeberlein

Är verkligen kvinnor som frivilligt säljer sex ”samhällets sköraste brottsoffer”? Vad med våldtagna kvinnor, misshandlade män, rånade barn? Hur kom
@lindasnecker
fram till den här udda slutsatsen?

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/1189526732447059968?s=19
Citera
2019-10-30, 20:17
Avslutad
Citat:
Legalisering av våldtäkter av kvinnor ja men du förde en övertygande argumentation om att inte förespråka legalisering av våldtäkter av män.

Jag stödjer heller inte MENA-mäns sexövergrepp men det är bara ett övergrepp om den de gör det emot är ett brottsoffer.
Nej, det räcker väl att det är legalisera våldtäkt på alla utom dig?

Fast nu är ju du inte ett brottsoffer eftersom du uttrycker stöd för åsikten att de är föredömen.
Citera
2019-10-30, 20:23
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Det ska vara ett bötesbrott att våldta en kvinna. Men bötesbeloppet bör vara tillräckligt högt (2000 kr) så man inte frestas att våldta istället för att köpa sex.

Det bör motivera kvinnor att vilja ha bordeller i varje gathörn.

Så, fick du hjälp med tankearbetet nu, ditt förvirrade lilla spektakel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in