Citat:
Man har redan varnat för detta under en tid nu och troligen kommer varslen att dugga tätt inom alla branscher under den närmaste tiden. I prognosen har man ju redan sagt att denna lågkonjunktur kommer att bli den värsta, jämförbar med 1930-talets depression så jag begriper inte varför de säger att de är tagna på sängen.
På mitt jobb har det också talats om nedskärningar av personal och verksamhet för att stävja underskott och möta marknades behov.
Klimat-Greta kommer att bli stolt över att allt färre datorer kommer att användas och att energibehovet i Sverige och Europa kommer att minska till följd av alla uppsägningar ute på företagen i lågkonjunkturens spår. Man kommer att kunna stänga massor av kolkraftverk inom den närmaste framtiden i takt med att fabrikerna stänger ner. Lev klimatsmart hälsar hon på sociala medier.
På mitt jobb har det också talats om nedskärningar av personal och verksamhet för att stävja underskott och möta marknades behov.
Klimat-Greta kommer att bli stolt över att allt färre datorer kommer att användas och att energibehovet i Sverige och Europa kommer att minska till följd av alla uppsägningar ute på företagen i lågkonjunkturens spår. Man kommer att kunna stänga massor av kolkraftverk inom den närmaste framtiden i takt med att fabrikerna stänger ner. Lev klimatsmart hälsar hon på sociala medier.
Mm. Miljöpartister gör vågen.
Fast vad Greta med anhang borde agitera för är att inga fler bidrageberoende välfärdsturister erbjuds uppehälle i kalla Sverige. Det blir avsevärt mindre energikrävande att ge dom tak över huvudet i varma länder.
Men det löser sig med lågkonjunkturen. Bara att hitta på fler arbetstillfällen i den skattefinansierade sektorn. Och sjukvården och tandvården behöver mkt personal. Skolan och äldreomsorgen. Och vi måste börja bygga mycket mer i kommunal regi för att alla som kommer ska få takt över huvudet.
Allt kan finansieras med höjda skatter. Fråga regeringen. (En viss sarkasm i detta stycke).