2019-10-30, 14:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag frågade dig och du svarade inte på frågan vad jag kan se.
Men jag kan omformulera frågan.
Anser du att den som blir våldtagen är ett brottsoffer?

Jag lyfte frågan eftersom den är värd att diskutera. Det är långt ifrån självklart att man kan hävda att det finns ett brottsoffer när svenskarna i allmänhet och kvinnorna i synnerhet driver på så att det blir fler våldtäkter. Det är då svårt att hävda att de har särskilt mycket emot det, vad tycker du?
Citera
2019-10-30, 14:22
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ja och i grunden handlar det antagligen om att kvinnan mäter trygghetsgraden hos mannen. En man som håller sig lugn men inte daltar och fjäskar tyder på en självsäker man som står pall när det blåser lite hårdare vindar.
Det är ju viktigt om man ska ha barn och dela sitt liv med någon.

Är du rädd att huset ska blåsa ikull?

Citat:
Hade du velat att våldtäkt skulle vara lagligt?

Det ska vara ett bötesbrott. 2000 kr i böter för våldtäkt. Lite dyrare än sexköp så man inte frestas att våldta istället för för att köpa sex p.g.a av det blir billigare att våldta.

Men det förutsätter ju att sexköp är lagligt förstås.
Citera
2019-10-30, 14:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag lyfte frågan eftersom den är värd att diskutera. Det är långt ifrån självklart att man kan hävda att det finns ett brottsoffer när svenskarna i allmänhet och kvinnorna i synnerhet driver på så att det blir fler våldtäkter. Det är då svårt att hävda att de har särskilt mycket emot det, vad tycker du?

Den argumentationen köper jag inte riktigt. Jag förstår hur du tänker och jag har själv nära till svart och vitt tänkande ibland.
Men vi får komma ihåg att de som blir våldtagna som är under 18 har inte ens röstat.
Och även de som röstat, som är unga, de har ju inte hela bilden. Och av alla som röstar är det oerhört få som blivit våldtagna. Jag tror inte att folk tänker på specifikt våldtäkt som en risk större än andra, men det betyder inte att någon vill bli våldtagen.

Jag har allmänt svårt att förstå det oerhört kortsiktiga tänkande som folk bedriver däremot. Folk står och är förvånade över välfärdens kollaps. Hur i hela fridens namn kan man nånsin ha trott något annat än att det skulle gå åt helvete?

Tänk om du själv skulle bli våldtagen, trots att du aldrig röstat på annat än SD. Är det rimligt att det är lagligt att tvinga till sig sex?
Citera
2019-10-30, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det funkar nog på precis alla om man gör det bra. Alltid kul med kvinnor som menar att "sånt där fungerar minsann inte på mig!" - och sen dejtar de män som är själva stereotypen för den dryga, kaxiga machomannen.

Jag vet inte om du syftar på mig, men när jag var singel raggade jag på de jag blev attraherad av, jag väntade inte på att bli neggad eller något liknande. I övrigt är det inte så många män bland nordeuropéer (utseendet jag tänder på) som är dryga machomän, tack och lov. Det fanns det gott om i till exempel Mexiko när jag var där runt 20. Jag blev så jäkla avtänd och hängde uteslutande med de andra européerna och (nord)amerikanerna.

Sen är jag övertygad om att din tolkning av en dryg kaxig machoman är annorlunda än min. Så det är alltid svårt att diskutera utifrån dessa svepande ganska vaga personlighetstyper.

Citat:
De skulle såklart ha skällt tillbaka. Det var vad jag gjorde - Då blev de snälla.

Men det gjorde de inte eftersom jag hade rätt.

Citat:
Ja, det hjälpte säkert till att jag såg bra ut. Men som sagt, utseende leder ingenstans om man inte också har en dominant machopersonlighet.

Som sagt, vad är en dominant machopersonlighet enligt dig? Hur är en sådan man?

Vet du vem Vincent Cassel är? Det är en fransk skådespelare, som egentligen är ful som stryk, men som utstrålar manlighet. Inte överlägsenhet, inte dryghet, inte mashismo. Han har bara en sexig tilldragande utstrålning som tog honom mycket längre än bara hans utseende någonsin skulle göra. Egentligen är det fel att kalla det specifikt för "manlighet" för jag har sett många kvinnor som också har "det". Jag tror det är intelligens blandat med en stark sex appeal.

Citat:
Nej det här var senare, runt 2014, Julien Blanc heter han.

Varför fick han inreseförbud från fem länder? För att han förespråkade mordförsök som raggningsmetod?

Citat:
Det finns en anledning till varför PUA och The Game är så kontroversiellt, och det är för att det fungerar. Tanken att män som inte föddes attraktiva kan få sex genom att använda tekniker på tjejer är extremt provocerande för många. Lite samma som med sexköp. Att det ska räcka för "odugliga" män att vifta med en femhundring för att få sex av snygga tjejer verkar skava rejält hos "the guardians of sex".

Här kommer det intressanta enligt mig. De här "The Game" killarna jobbade stenhårt på sig själva. De började styrketräna, klä sig annorlunda, började använda linser istället för glasögon. Framförallt jobbade de på sin utstrålning och personlighet, de såg till att skaffa sig "det" som de alldeles riktigt inte föddes med. Jag såg Neil Strauss i en intervju några år efter The Game, han utstrålade självsäkerhet, han pratade med lugn och sansad röst, bjöd på sig själv, såg bra ut. En helt annan människa än den gråa osäkra musen han var från början. De gick all in och han "fick" inte bara sex, han förändrades, hela hans liv förändrades.

Vi kan ta Hitler som exempel. Hade han stått i en hörna och velat hade inte en jäkel lagt märke till honom. Men han var passionerad och jobbade på minsta detalj i sin framtoning. Han blev beskriven som viril och orubblig, han förförde både män och kvinnor.

Klart det fungerar, de flesta människor (män som kvinnor) är följare.

Prostitution är något annat, och det har vi mer eller mindre redan avhandlat. Du vet redan varför människor kan tänkas vara emot det.

Citat:
Själv har jag så svårt för att skådespela och att genomgå den transformation som krävs för att det där ska bli en del av min personlighet är något jag inte orkar med. Det hade absolut varit kul att kunna men känner ingen större desperation längre - jag har redan uppnått sexuell valfrihet på annat sätt så det finns ingen större anledning. Speciellt nu när pengar inte längre är ett problem.

Jag hör vad du säger.

Men var det inte du som skrev för ett tag sen att du var tillsammans med en snygg strippa?
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-30 kl. 14:31.
Citera
2019-10-30, 14:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Är du rädd att huset ska blåsa ikull?

Det ska vara ett bötesbrott. 2000 kr i böter för våldtäkt. Lite dyrare än sexköp så man inte frestas att våldta istället för för att köpa sex p.g.a av det blir billigare att våldta.

Men det förutsätter ju att sexköp är lagligt förstås.

2000 kr är det vad en annan persons liv var värt?
Personen som blir våldtagen kan få oerhörda trauman och sitt liv förstört i princip.
Citera
2019-10-30, 14:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Personen som blir våldtagen kan få oerhörda trauman och sitt liv förstört i princip.

Man får inte sitt liv förstört av att bli våldtagen det är det dummaste jag har hört.
Citera
2019-10-30, 14:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den argumentationen köper jag inte riktigt. Jag förstår hur du tänker och jag har själv nära till svart och vitt tänkande ibland.
Men vi får komma ihåg att de som blir våldtagna som är under 18 har inte ens röstat.
Och även de som röstat, som är unga, de har ju inte hela bilden. Och av alla som röstar är det oerhört få som blivit våldtagna. Jag tror inte att folk tänker på specifikt våldtäkt som en risk större än andra, men det betyder inte att någon vill bli våldtagen.

Jag har allmänt svårt att förstå det oerhört kortsiktiga tänkande som folk bedriver däremot. Folk står och är förvånade över välfärdens kollaps. Hur i hela fridens namn kan man nånsin ha trott något annat än att det skulle gå åt helvete?

Tänk om du själv skulle bli våldtagen, trots att du aldrig röstat på annat än SD. Är det rimligt att det är lagligt att tvinga till sig sex?

Att det finns personer under 18 år som blir våldtagna är inget argument, de blir utsatt för en massa saker som de inte har fått rösta om eftersom våra lagar stiftas av våra makthavare som röstas fram av folket (eller det är i alla fall tänkt så).
Citera
2019-10-30, 14:44
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Jovisst, men det är ingen som bryr sig om våldtagna kvinnor förutom White Knights som ska spänna musklerna i tron att kvinnor ska bli imponerade.

Tjejen på Gotland som blev gruppvåldtagen i rullstol, vem brydde sig om henne? Ingen. Feministerna försvarade våldtäktsmännen i stället.

Så länge vi kollektivt har personer som Martin Timell att avreagera oss på så är det ingen som bryr sig.
Senast redigerad av over-unity 2019-10-30 kl. 14:56.
Citera
2019-10-30, 15:02
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qt118
Det kan se vackert ut på ytan men systemet i Sverige må vara ett av de äckligaste hittills, där syftet är att endast de allra mest belevrade männen ska ha chans på finfitta och möjligheten att bilda familj, då allt annat kommer att bedömmas som "ansvarslöst" och få sociala utfrysningskonsekvenser. Sexköpslagen finns till för att långsamt men säkert strypa alla tillfälliga relationer för att kvinnor inte ska få välja fritt när det är dags att tänka på val av partner.

Ja just det. I Sverige ska inte en kvinna kunna försörja sig på sina gud givna egenskaper utan hon är mer eller mindre tvungen att sälja sig till högstbjudande för att inte missa tåget. Självklart hejar de redan etablerade feministerna på systemet för att själva hålla sig på toppen.
Citera
2019-10-30, 15:10
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Här kommer det intressanta enligt mig. De här "The Game" killarna jobbade stenhårt på sig själva. De började styrketräna, klä sig annorlunda, började använda linser istället för glasögon. Framförallt jobbade de på sin utstrålning och personlighet, de såg till att skaffa sig "det" som de alldeles riktigt inte föddes med. Jag såg Neil Strauss i en intervju några år efter The Game, han utstrålade självsäkerhet, han pratade med lugn och sansad röst, bjöd på sig själv, såg bra ut. En helt annan människa än den gråa osäkra musen han var från början. De gick all in och han "fick" inte bara sex, han förändrades, hela hans liv förändrades.

Jovisst, det finns alltid White Knights som lyckas ställa sig in hos kvinnor med stor framgång. Det finns alltid någon som blir världsmästare. Men de flesta är losers (som du själv) och orkar inte med en massa trams för att få en kvinna i säng.

Dessutom krävs det:

Pengar

Eller andra resurser för att självförtroendet ska vara äkta.

Bordeller kan också ge män självförtroende.
Misslyckas de med raggningen så kan de alltid gå till bordellen.
Citera
2019-10-30, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
På vilket sätt kommer de inte från verkligheten när det är verkliga kvinnor som har berättat det för mig?

För ett par år sen när jag var som mest aktiv på tinder pratade jag med många av mina matchningar i telefon innan jag träffade dem. Vi kom ofta in på sexuella fantasier, och i samtliga fall var det "Jag vill bli dominerad" som gällde. Flera av dem betonade vikten av att det skulle ske 24/7, annars kändes det fake. En ville att jag (eller den man som skulle äga henne) skulle ge henne en lista med regler som hon alltid var tvungen att följa för det skulle ge henne "inre tillfredsställelse".

Jag frågade några av dem om de skulle kunna tänka sig dominera en man sexuellt (för det är något jag länge velat testa) men nope, inget intresse för det. Det var alltid dem som skulle bli dominerade.

Kollade igenom dina länkar. Självklart finns inte behandla dom som barn/hundar på någon sådan lista. Det är inte direkt politiskt korrekt. Det du länkar till är sådana pk-råd killar fått hela livet och som inte fungerat för dem. Det är därför de söker sig till PUA. Visst, klart att flera av sakerna där är bra, eller iaf inte felaktiga, men sällan är de tillräckliga.

Dock intressant att en av artiklarna tipsar om The Game..
Så vad i länkarna misslyckas du med?
Citera
2019-10-30, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Jovisst, det finns alltid White Knights som lyckas ställa sig in hos kvinnor med stor framgång. Det finns alltid någon som blir världsmästare. Men de flesta är losers (som du själv) och orkar inte med en massa trams för att få en kvinna i säng.

Dessutom krävs det:

Pengar

Eller andra resurser för att självförtroendet ska vara äkta.

Bordeller kan också ge män självförtroende.
Misslyckas de med raggningen så kan de alltid gå till bordellen.

Jag orkar inte med ditt raljerande längre.

Fixa dina psykoser och fixa ett ligg och få det ur systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in