2019-10-30, 11:21
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Det brukar väl tidningarna inte skriva? Det lär börja snackas snart. Något är på G!

När Anna Book, som också är mentalt störd, fick husrannsakan i somras skrevs det mycket.
Du kan googla
husrannsakan hos folkkär artist

(Anna Book är varken artist eller folkkär, men det är en annan sak, det är hennes hus det handlar om)

Av någon anledning vill inte min telefon länka just nu.
Senast redigerad av trottwell 2019-10-30 kl. 11:27.
Citera
2019-10-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
När Anna Book, som också är mentalt störd, fick husrannsakan i somras skrevs det mycket.
Du kan googla
husrannsakan hos folkkär artist

(Anna Book är varken artist eller folkkär, men det är en annan sak, det är hennes hus det handlar om)

Av någon anledning vill inte min telefon länka just nu.

Ja ok. Jag tror dock inte IL är häktad utan sitter i förhör.
Citera
2019-10-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Haha! Vadå, är det nån som tror att hon är häktad?! Otroligt, det här forumet slår alla rekord!

Jag vet inte vem som tror det, men varför skulle det vara ett så orimligt antagande? Någon av Hajens offer helt enkelt måste ha anmält honom för bedrägeri eller någon annan typ av ekonomisk brottslighet. Det är rimligt att anta det när det gäller många personer och många miljoner kronor. Om det utreds alls lär ju pengaflödet följas. Om det leder till damen vi talar om lär hon plockas in för förhör. Vad är så orimligt i att tänka sig att ett bedrägligt beteende (ljug om siffror/rekryterande av kunder till Hajens verksamhet etc) inte skulle kunna leda till påföljd? Jag hoppas det inte är så illa, men det ligger inget orimligt i tanken. Om det är något brott som bestraffas hårt i detta land så är det ekobrott.
Citera
2019-10-30, 11:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Ja ok. Jag tror dock inte IL är häktad utan sitter i förhör.
Jag har inte skrivit något om häktad eller förhör.
Jag tror att hon har tagit för mycket Benzo och vin och behöver vila ut.
Citera
2019-10-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag vet inte vem som tror det, men varför skulle det vara ett så orimligt antagande? Någon av Hajens offer helt enkelt måste ha anmält honom för bedrägeri eller någon annan typ av ekonomisk brottslighet. Det är rimligt att anta det när det gäller många personer och många miljoner kronor. Om det utreds alls lär ju pengaflödet följas. Om det leder till damen vi talar om lär hon plockas in för förhör. Vad är så orimligt i att tänka sig att ett bedrägligt beteende (ljug om siffror/rekryterande av kunder till Hajens verksamhet etc) inte skulle kunna leda till påföljd? Jag hoppas det inte är så illa, men det ligger inget orimligt i tanken. Om det är något brott som bestraffas hårt i detta land så är det ekobrott.

Ja Två bra exempel är våra norska polare Runar S och Tone O. Båda hamnade i finkan efter en jäkla massa fifflande hit och dit. Båda trodde stå över lagen och var varken ”med i” momsen eller skatten.
Citera
2019-10-30, 11:40
Medlem
För att komma med lite egna funderingar då:

Jag tror att hon håller på att skifta fokus i sitt liv, helt enkelt. Hon har försökt köra en snyftis i bloggen om "kris" och det har väl inte fallit så där jätteväl ut. Kanske var det sista försöket innan hon insåg att hon kört sig själv så totalt i botten att ingen tror på något hon skriver eller säger men däremot skrattar rakt ut åt henne.

Det bästa hon kan göra är att försvinna från all offentlighet och jag skulle tippa att det är vad hon håller på med. Vill Balder Balle ha henne, åtminstone ett tag, så bör hon vara tacksam för det och acceptera att hennes egen karrär är över och att hon får lov att göra som han vill. Det gör hon ju för övrigt redan, när hon avstår från att uppdatara sina sociala medier då de träffas, har börjat klä ner sig för att anpassa sig till honom....jag skulle kunna ge fler exempel.

Så här är det:

Hon är historia. Glöm henne.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-30 kl. 11:42.
Citera
2019-10-30, 11:50
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Huset kostade inte 30 miljoner.

26,5 mkr kostade det, plus lagfart på 1,5% ger ungefär 0,4 mkr till. Inte längre listat hos Wrede. Bytt mäklare, ägare eller dragit tillbaka uppdraget?
Citera
2019-10-30, 12:11
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hur går det med din analys av kladdet? gått några veckor till nu...
Bra fraga men mycket annat verkar mer relevant just nu
For övrigt så hindrar ingen dig ifrån att bidra lite till tråden
Citera
2019-10-30, 12:21
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Något är på gång. Men självklart inte häktad.
Jag fick skvaller om att hon skulle bli häktad ungefär nu eller nästa vecka
Då hoppade ett 20-tal i Isabellas svårt dyslektiska influencer-arme in och höjde Isabella till skyarna och hoppade och stampade på och hotade mig och några andra bland annat med Isabellas mycket "profsiga sikurity" team och annat
Vart är Isabellas dyslektiska influencer-armen nu
Jag sa åt dom att dom redan då att dom kunde sluta eftersom dom inte skulle få betalt
Citera
2019-10-30, 12:39
Medlem
Hon är på gymet enligt hennes stories
Citera
2019-10-30, 12:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Jag fick skvaller om att hon skulle bli häktad ungefär nu eller nästa vecka
Då hoppade ett 20-tal i Isabellas svårt dyslektiska influencer-arme in och höjde Isabella till skyarna och hoppade och stampade på och hotade mig och några andra bland annat med Isabellas mycket "profsiga sikurity" team och annat
Vart är Isabellas dyslektiska influencer-armen nu
Jag sa åt dom att dom redan då att dom kunde sluta eftersom dom inte skulle få betalt

Skvaller om en framtida häktning är helt värdelöst, tingsrätten beslutar om häktning, inget skvaller kan förutse något om en häktning.
Citera
2019-10-30, 12:47
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto78
Hon är på gymet enligt hennes stories
Hoppas verkligen det
Ska kolla om skvaller-spridaren står fast vid sitt skvaller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera