2019-10-29, 19:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag ville bara att du skulle vara tydlig med att du inte anser att män som LavezziLrey är önskvärda här.

Jag är demokrat och tycker folkviljan ska råda även när jag personligen inte delar folkviljan. I den här frågan är det tydligt att folkviljan är starkt för att MENA-män kommer hit, speciellt bland kvinnor som sagt så övriga män borde väl också ta efter deras ideal om de vill imponera på svenska kvinnor.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-10-29 kl. 19:13.
Citera
2019-10-29, 19:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Mannen kanske inte trivs med att jobba och vill hellre vara hemma.

2) Det är ett val som kvinnor har haft sen 1960 talet. Nej inte alla kvinnor men många.

3) Till exempel min man känner inte att jobb är något för honom. Men han är trevlig att umgås med och bra i sängen så jag har inget emot att försörja honom.

4) Kvinnor måste sluta objektifiera män och se dem som vandrande plånböcker.

Du missar en stor del här och det är att den som är hemma ska sköta hemmet och barnen. Detta anser du att mannen inte behöver göra heller. Du vill att män ska bli slackers så att de blir meningslösa i samhället.
En man som ligger på soffan utan att göra annat än spela tvspel fyller ingen funktion överhuvudtaget. Jag vet att du har bekymmer med att män har de flesta maktpositioner i samhället, men jag har inte det. Det stör inte precis, jag hade inte själv velat ha dem jobben.
Citera
2019-10-29, 19:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Men tänk om arbetslösheten beror på att man är sexuellt förtryckt och därför tappat motivationen att göra något vettigt av livet.

Vad tänker du om den sortens arbetslöshet?

Den sortens arbetslöshet tror jag inte existerar. Det innebär nämligen att man ska ha varit förtryckt sexuellt sedan 15 års ålder då. Och sedan är det inte så att det finns något sexuellt förtryck i Sverige, utan det förtryck är isåfall varje enskild individs upplevelse. Behöver alltså inte vara likamed sant.

Om någon är arbetslös för att man inte kan jobba av någon anledning så är det sin sak. Om man är arbetslös för att man inte orkar jobba och tycker att andra kan betala ens uppehälle bara för att man själv vill ligga på sofflocket, då är man en vad jag kallar slacker.
Citera
2019-10-29, 19:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du missar en stor del här och det är att den som är hemma ska sköta hemmet och barnen. Detta anser du att mannen inte behöver göra heller. Du vill att män ska bli slackers så att de blir meningslösa i samhället.

1) Om du var ensam skulle du behöva sköta hemmet och barnen själv. Jag tycker inte att det är mäns jobb att göra en massa obetalt arbete.

2) Nej jag tycker att män är till för sällskap och sex. Då får man en bättre relation än om man är en low rent gold-digger.

Citat:
En man som ligger på soffan utan att göra annat än spela tvspel fyller ingen funktion överhuvudtaget. Jag vet att du har bekymmer med att män har de flesta maktpositioner i samhället, men jag har inte det. Det stör inte precis, jag hade inte själv velat ha dem jobben.

1) Han kan vara snygg att titta på, rolig att umgås med, och bra att ha sex med. Dessutom pappa till barnen. Vad mer vill du ha?

2) Jag tycker att du ska satsa på karriären så att du kan försörja din man och dina barn. En riktig kvinna tar hand om sin familj.

Citat:
Den sortens arbetslöshet tror jag inte existerar. Det innebär nämligen att man ska ha varit förtryckt sexuellt sedan 15 års ålder då. Och sedan är det inte så att det finns något sexuellt förtryck i Sverige, utan det förtryck är isåfall varje enskild individs upplevelse. Behöver alltså inte vara likamed sant.

Om någon är arbetslös för att man inte kan jobba av någon anledning så är det sin sak. Om man är arbetslös för att man inte orkar jobba och tycker att andra kan betala ens uppehälle bara för att man själv vill ligga på sofflocket, då är man en vad jag kallar slacker.

Många män (speciellt unga män) saknar motivation för att de inte får sex. Det är kvinnors fel att de här killarna inte gör mer med sina liv.
Citera
2019-10-29, 19:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Du inser att det inte är normalt att tröttna på sex right?

2) Så du håller med om att mannens resurser är viktiga när kvinnor ingår relationer?

Jo om det är en man som man överhuvudtaget inte har några känslor för så är det rätt normalt. Annars ska han vara extremt bra i sängen och det brukar hänga ihop med att kemin finns på plats. Men du vet antagligen ingenting om sånt här.
Citera
2019-10-29, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag är demokrat och tycker folkviljan ska råda även när jag personligen inte delar folkviljan. I den här frågan är det tydligt att folkviljan är starkt för att MENA-män kommer hit, speciellt bland kvinnor som sagt så övriga män borde väl också ta efter deras ideal om de vill imponera på svenska kvinnor.
Och vad skiljer dig från ”folkviljan” när du inte heller säger ifrån? Vad skiljer dig från de andra (kvinnor) som du diffust beskyller för att vilja ha såna män i landet?

Vad tror du att du åstadkommer genom att säga att andra män borde ta efter hans idel?
Citera
2019-10-29, 19:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Och vad skiljer dig från ”folkviljan” när du inte heller säger ifrån? Vad skiljer dig från de andra (kvinnor) som du diffust beskyller från att vilja ha såna män i landet?

Vad tror du att du åstadkommer genom att säga att andra män borde ta efter hans idel?

Jag säger ifrån men jag är inte diktator utan en demokrat.

Och jag säger ingenting diffust, jag är tydlig med att folkviljan är att vi ska ha hög import av MENA-män och speciellt kvinnor uppskattar dem väldigt mycket. Därför är det naturligt att män som är intresserad av svenska kvinnor anpassar sig efter dessa MENA-mäns ideal.
Citera
2019-10-29, 19:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Sluta twittra då.

1) Det ändrar inte att dynamiken i civila relationer är att kvinnor förväntar sig att män ska uppvakta dem och sen dissar dem som en rolig grej.

2) Det gör civil dating till en förnedrande grej för män.

3) Är det då konstigt om män hellre åker till en bordell och köper sex? De behöver inte slösa pengar på dejter som inte leder till sex och de slipper bli dissade och förnedrade.

4) Inse att civila kvinnor bara är riktigt dåliga horor.
Citera
2019-10-29, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag säger ifrån men jag är inte diktator utan en demokrat.

Och jag säger ingenting diffust, jag är tydlig med att folkviljan är att vi ska ha hög import av MENA-män och speciellt kvinnor uppskattar dem väldigt mycket. Därför är det naturligt att män som är intresserad av svenska kvinnor anpassar sig efter dessa MENA-mäns ideal.
Jaha, huvudsaken du är tydlig med om du är enig med mig om att män som han inte är önskvärda i Sverige.

Faktum är att jag tror att de allra flesta tycker att han passar bättre i Mellanöstern.
Citera
2019-10-29, 19:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Och kvinnor som blir våldtagna utomhus kan sluta att gå utomhus 😀👍

Ja vad är det du tror att vi gör?
Det är nog rätt många som inte går hem sent på kvällarna eller nätterna ensamma. Kanske till och med stannar hemma ibland. Undviker områden och vissa gator. Ser till att man har sin hemfärd säkrad.
Citera
2019-10-29, 19:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Är detta ditt sätt att säga att du inte anser att män som han är önskvärda i Sverige?

Jo enligt det svenska folket och speciellt bland kvinnorna är de som sagt mycket önskvärda i Sverige. Jag som demokrat tycker att folkviljan ska råda som jag sagt även om jag har andra preferenser.
Citera
2019-10-29, 19:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så svenska kvinnor ska vara enormt jävla tacksamma för att de, på nåder, "får" tillgång till bättre levnadsvillkor än tex kvinnor i Indien? Svenska kvinnor ska i realiteten vara enormt tacksamma för att de slipper bli våldtagna, mördare, lemlästade, förtryckta, förslavade osv? Är det dig personligen jag som kvinna ska ge kärlek och sex eller räcker det att jag ger min sambo kärlek och sex? Han är man. Ska jag tacka män jag kommer i kontakt med för att de behagade att behandla mig medmänskligt?

Vilka jävla fittor du framställer män som. Är verkligen män sånna fittor?

Jättemånga kvinnor älskar romantiska berättelser som Grease också. Det måste betyda att kvinnor vill ha romantik och kärlek och åka iväg till rymden i en 50-tals bil........

Jag bara konstaterade hur fel Prepper hade i sitt resonemang. Jag har inte sagt att svenska kvinnor ska gå runt och tacka alla män de ser med sex men de kan ju i alla fall låta bli att ge svenska män skit på daglig basis. Kan man ju tycka, men poängen (som du missar i vanlig ordning) var att kvinnor INTE gillar män mer för att män behandlar dem bra. Snarare precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in