Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du missar en stor del här och det är att den som är hemma ska sköta hemmet och barnen. Detta anser du att mannen inte behöver göra heller. Du vill att män ska bli slackers så att de blir meningslösa i samhället.
1) Om du var ensam skulle du behöva sköta hemmet och barnen själv. Jag tycker inte att det är mäns jobb att göra en massa obetalt arbete.
2) Nej jag tycker att män är till för sällskap och sex. Då får man en bättre relation än om man är en low rent gold-digger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
En man som ligger på soffan utan att göra annat än spela tvspel fyller ingen funktion överhuvudtaget. Jag vet att du har bekymmer med att män har de flesta maktpositioner i samhället, men jag har inte det. Det stör inte precis, jag hade inte själv velat ha dem jobben.
1) Han kan vara snygg att titta på, rolig att umgås med, och bra att ha sex med. Dessutom pappa till barnen. Vad mer vill du ha?
2) Jag tycker att du ska satsa på karriären så att du kan försörja din man och dina barn. En riktig kvinna tar hand om sin familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Den sortens arbetslöshet tror jag inte existerar. Det innebär nämligen att man ska ha varit förtryckt sexuellt sedan 15 års ålder då. Och sedan är det inte så att det finns något sexuellt förtryck i Sverige, utan det förtryck är isåfall varje enskild individs upplevelse. Behöver alltså inte vara likamed sant.
Om någon är arbetslös för att man inte kan jobba av någon anledning så är det sin sak. Om man är arbetslös för att man inte orkar jobba och tycker att andra kan betala ens uppehälle bara för att man själv vill ligga på sofflocket, då är man en vad jag kallar slacker.
Många män (speciellt unga män) saknar motivation för att de inte får sex. Det är kvinnors fel att de här killarna inte gör mer med sina liv.