2019-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag håller mig borta från scientolog-snacket.
Men i ärlighetens namn så kan jag posta ett gammalt PM jag fick för länge sen.
Personen "outar" jag inte men själva PM:et löd såhär

Hej.
Pratade med en arbetskamrat idag vars fru jobbade/hade jobbat med Hanna på
Skatt. Hon menade på att de var medlemmar i Scientologerna !
Jag återger bara vad han sa när vi pratade om Bjärred.

Personligen så säger jag varken bu eller bä, men för er som gärna diskuterar scientologerna så kanske det är till hjälp.

Tack Avd 9 för ett intressant PM!
Du får ursäkta men efter att jag läst detta så förstår jag inte varför du inte vill diskutera just Sc-pusselbiten?
Du sade förut att du inte tror på det spåret.
Varför då delge ett PM som styrker det spåret? Är det inte en trovärdig postare som du fått det av? Vilket datum ungefär fick du detta PM?
Du får gärna förklara hur du menar.
Citera
2019-10-29, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Förstod nästan det.
Har blivit allergisk mot alla planteringsförsök, insinuanta spekulationer och lögner som härjar av agendadrivna i denna tråd och i EHs bok. Det enda som egentligen håller mig kvar när nu sanningen kommit fram, är de anhöriga och barnen. Ja, precis så storvulet är det! Barnen och de sörjande anhöriga är betydligt viktigare än narcissistiskt exploaterande skribenters behov av att göra sig märkvärdiga och profitera på inbillade "scoop". Det finns inget fint med att skapa en historia på osann grund, bara för att den råkar passa ens egna agenda eller världsbild bättre. Det finns däremot något väldigt unket i det, något jag kommer att fortsätta att hävda, påtala och rätta till när jag upptäcker det. Det hjälper inte ens med tafatta försök till personangrepp för att skrämma bort mig. Snarare tvärtom, det visar bara än mer på behovet av mig och mina gelikars närvaro i tråden. Gudskelov finns det en hel del här!
Tack till er, ni vet vilka ni är.
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-29 kl. 15:51.
Citera
2019-10-29, 15:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Förstod nästan det.

Väldigt många av preparat som ges ex Alvedon, Antiinflammatorisk mm har även en central påverkan med en dövande effekt. Gäller inte minst ex cortison som har en CNS påverkan men ofta med motsatt uppiggande effekt.

Nej Eva-Gun W*stford var väldigt tydlig när hon flera gånger upprepade svaret: -"Presskonferensen ska inte tolkas som att barnen hade andra substanser i sig bara för att orden "inga lugnande mediciner" användes".
-"Barnen hade inga mediciner av någon sort alls i sina kroppar. Med undantag av spår av (= icke verksam) substans i den ena flickan".

Det är fakta!

Har du problem att ta in det är det helt ok! Eller varför inte maila E-G?
Citera
2019-10-29, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Väldigt många av preparat som ges ex Alvedon, Antiinflammatorisk mm har även en central påverkan med en dövande effekt. Gäller inte minst ex cortison som har en CNS påverkan men ofta med motsatt uppiggande effekt.

Nej Eva-Gun W*stford var väldigt tydlig när hon flera gånger upprepade svaret: -"Presskonferensen ska inte tolkas som att barnen hade andra substanser i sig bara för att orden "inga lugnande mediciner" användes".
-"Barnen hade inga mediciner av någon sort alls i sina kroppar. Med undantag av spår av (= icke verksam) substans i den ena flickan".

Det är fakta!

Var EGW lika tydlig med att inget av barnen hade spår av Alvedon som att "åklagarn" ACA var med att det fanns forensiska bevis på att endast en förövare dödade bägge barnen? ACA som förnekar med bestämdhet att hon sagt det eller ens haft kännedom om det.

Jag får nog dela Remarks analys, förtroendet för dig är försumbart.
Citera
2019-10-29, 16:03
Medlem
Citat:

Det är fakta!

Det är du som påstår det och jag som efterfrågade källa eftersom du är påkommen med andra grava lögner i detta ärende. Vi är nog många som vill veta. Se så!
Citera
2019-10-29, 16:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
I Höglunds bok. Och av personer som pratat med vissa anhöriga.

Anhöriga har inte uttryckt sig på det sättet alls. Det enda som står i höglunds bok ang. detta är hennes egna spekulationer
Citera
2019-10-29, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Anhöriga har inte uttryckt sig på det sättet alls. Det enda som står i höglunds bok ang. detta är hennes egna spekulationer

Jag kan också bekräfta det. Blev rätt upprörd när jag läste den spekulationen om de anhöriga.
Jag menar, vem fan uttrycker en sådan insinuant spekulation? Och bara för att man inte vill prata med agendadrivna EH, betyder det väl det knappast att man inte vill ha med familjen att göra?
Det är så amoraliskt att uttrycka sig så om sörjande anhöriga som avböjt medverkan att man baxnar. Hur är människan funtad egentligen?
Citera
2019-10-29, 16:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Jag kan ge dig rätt där, även om jag inte är tillfrågad.

Samtidigt både vill och kan jag notera att O "bara" framstår som död i alla publikationer på nätet. Han beskrivs inte alls, på något sätt som barnamördare. Blott död som sagt.

H, existerar inte alls, likt tidigare. Det verkar nästan vara modernt, hedersrelaterat koncept, vi fått importerat från negrien.
Citera
2019-10-29, 16:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag kan också bekräfta det. Blev rätt upprörd när jag läste den spekulationen om de anhöriga.
Jag menar, vem fan uttrycker en sådan insinuant spekulation? Och bara för att man inte vill prata med agendadrivna EH, betyder det väl det knappast att man inte vill ha med familjen att göra?
Det är så amoraliskt att uttrycka sig så om sörjande anhöriga som avböjt medverkan att man baxnar. Hur är människan funtad egentligen?

Ja precis en jäkla skillnad. De anhöriga har endast meddelat höglund att de inte vill prata med henne.
Citera
2019-10-29, 16:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Det finns många sätt att vara "elak" på. Att ge sej på de anhöriga tillhör väl bland de värsta.
Citera
2019-10-29, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns många sätt att vara "elak" på. Att ge sej på de anhöriga tillhör väl bland de värsta.

Ja och att det har lyckats undgå en knapp handfull som läst boken och hyllar dess form och innehåll, avslöjar med all önskvärd tydlighet skevheten i deras moraliska kompass.

Det är inte ok att hänga ut sörjande anhöriga som explicit ber om att slippa medverka, vare sig genom att publicera avböjande svarsbrev eller genom insinuanta spekulationer om att de skiter i barnen bara för att de inte vill bli ett verktyg till EHs plånbok.

Det är moraliskt förkastligt av EH att göra det. Det är även moraliskt förkastligt att understödja ett sådant beteende genom att tyst godkänna det eller visa sitt gillande till det.

De som dessutom använder EHs spekulationer och försöker göra dem till sanningar på internet, till er vill jag säga - låt bli! Ni skadar redan djupt belastade människor. Har ni haft någon skam i kroppen hade man inte behövt att säga det till er!
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-29 kl. 17:17.
Citera
2019-10-29, 17:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag kan ge dig rätt där, även om jag inte är tillfrågad.

Samtidigt både vill och kan jag notera att O "bara" framstår som död i alla publikationer på nätet. Han beskrivs inte alls, på något sätt som barnamördare. Blott död som sagt.

H, existerar inte alls, likt tidigare. Det verkar nästan vara modernt, hedersrelaterat koncept, vi fått importerat från negrien.

Det är inte så konstigt, givet hur media brukar hantera familjetragedier, självmord och "våld i nära relationer". Det finns en självsanering i svensk media som får den här effekten. I OH:s yrkeesroll är det likadant, akademin sorterar rätt väl i vad man bidragit med akademiskt och vad man håller på med utanför. Här kan man kanske tycka att anständigheten kräver att man låtsas som att Oskar aldrig funnits, men så fungerar det inte, i alla fall inte där.

Därefter får man ju anta att alla de som ytligt kände offren/gärningspersonerna också avstår från att (Flashback style) utfärda braskande slutsatser och påståenden. Annat skulle det varit i England, där en sådan här smaskig historia hade sålt tabloid-lösnummer i veckor.

Det närmaste vi kommit sådant tycks vara Höglundskans bok och ett antal inlägg i den här tråden.

Nu kanske det finns de som rent principiellt aldrig tror på polisen, alltid utgår från att det finns en alternativ sanning och/eller utgår från att polismyndigheten inte har förmåga att utreda brott.

Att i det läget, likt Mycroft Holmes (Sherlocks ännu smartare bror) ifrågasätta en seriös brottsplatsundersökning och bygga en alternativ sådan på information från tråden och telefonsamtal till olika befattningshavare (väl vetande att de alla lyder under sekretesslagstiftning och i de flesta fall vet hur man konstruktivt håller tyst med det man känner till) känns rätt meningslöst.

Sannolikheten att någon Kalle Blomkvist-wannabe skulle springa på Sanningen genom att gräva vidare i den här tråden är noll. Alternativet (det trovärdiga) är: Att polisutredningen (med förgreningar ut i andra myndigheter) har genomförts och saken är klar, föräldrarna dödade barnen , och sedan dödade pappa mamma, och till sist sig själv. (För den med autistisk verklighetsuppfattning och svårigheter att se det gemensamma skeendet, fundera på vad rekvisitet "gemensamt och i samförstånd" innebär när ett brott begås av flera gärningsmän.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in