Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Du får gärna tro det. Dock verkar du ha svårt att visa upp något som styrker dina teorier. Att LW skulle ha skickat information till sig själv ifrån SD:s enhet(er) anser jag som smått osannolikt. Är nog inte något som ens SD:s föräldrar kan tro på. Du får gärna berätta hur du tänker att ett sådant scenario skulle ha gått till. Personligen tror jag att SD är väldigt noggrann och kontrollerande och skulle inte låta någon annan använda hans enheter. Annars håller man inte ett förhållande hemligt mot sin fru, sina barn, föräldrar och alla nära vänner under sex års tid. .
Jag tror på att det förekommit något som kan tolkas som hot och trakasserier. Inget tu tal om det. Vet inte hur insatt du är i dom olika misstankegraderna men jag har opponerat mig mot att hoten sägs varit grova då det uppenbarligen inte räckte för sannolika. Det vore intressant att få ta del av kommunikationen LW versus SD gällande det. Relevanta utdrag ur kommunikationen kommer bifogas FUP. Något säger mig att det varit ett givande och tagande under långvariga bråk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Jag vet ännu inte på vilket sätt HD skall in i ekvationen men det är absolut fullt möjligt att hon var den som slutligen höll i tillhygget. Hon verkar handikappad mot att agera mot SD efter alla år utav otrohet. Finns uppgifter som pekar mot att HD hatade LW. SD själv kände sig nog trängd, sviken, lämnad samtidigt som han var oförmögen att se sin skuld i det hela. Han såg nog bara en utväg för att inte förlora allt. Även om HD tog ut skilsmässa så umgicks de ju extremt tajt för att vara ett nyligen separerat par. Jag tror det beror på att de har en mörk, kanske inte allt för hemlig längre dock, hemlighet ihop.
Håller med om att HD verkar handikappad i den vilktiga konsten att klä sina känslor i ord. Kanske hade hon lättare att utrycka sig i den våldsamma handling som berövade LW livet.
Att det finns uppgifter som pekar mot att HD hatade LW är en grov underdrift. Det finns mycket uppgifter som pekar på det.
Det mesta talar för att paret ville försonas och att USA resan var ett led i det. Försonings-present från HD,s föräldrar om jag inte missminner mig. Vad gäller SD håller jag nog med dig att han är av den sort av otrogen man som smutsar ner mäns anseende,
Mer spekulativt.
Vad som utlöste våldet bakom planket kan ha varit att LW hållits ovetande om USA resan ända tills må kväll och började tjafsa om den. Detta med att SD var svartsjuk på norgeresan tror jag inte ett skit på mer än att LW måste undrat varför SD inte ville följa med på den. Förklaringen fick LW måndagkväll iom, var USA resan. Tror det var LW som ville träffas.
Var det någon som förlorat allt vad anseende beträffar, så var det LW som stred ända in i döden för att inte förlora det sista hoppet som var SD.
inte se att hon skulle kunna bo kvar bland alla grannar och församlingmedlemmar och möta deras ögon dagligen efter vad som framkommit plus att SD försmådde henne. Kanske hon kunnat gömma sig i catchandet såsom SD och HD gjort (och gör)
Allt är sorgligt oerhört sorgligt för LW.