2019-10-29, 11:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han är verkligen oblyg i sina kommentarer, särskilt med tanke på att han har egen familj.

Är väldigt nyfiken på hur du listade ut pseudonym D*vid K*rlsson!
Känner igen initialerna...DK.
Betr. DK:

Det är ju konstigt att den allvise ska behöva byta namn för att våga ställa de enklaste frågor:
https://www.dykarna.nu/forum/dykning-efter-graviditet-79787/

Här har Yoda förläst sig på IKEA-katalogen:
https://www.dykarna.nu/forum/dykning-efter-graviditet-79787/79822.html

Sök visdom samlat på samma ställe - av samme guru:
https://www.dykarna.nu/forum/searchByWriter.asp?userId=4193

Nypremiär på romantisk undervattensstriptease, rekommenderad av WC-expert (juni 2004):
https://web.archive.org/web/20040616112935/http://www.moork.se/diving/film/kissnodig_1mbps.wmv
Citera
2019-10-29, 11:45
Medlem
Honan6s avatar
HD - ett mysterium
Jag har tidigare nämnt att jag inte blir klok på HD och det gäller fortfarande. För mig är det ett mysterium hur HD kan uppträda precis som om ingenting har hänt. Är hon färgad av SD eller har de båda en störning som gör att de inte förstår att de är misstänkta för mord? Jag blir inte heller klok på de s k vännerna som umgås med HD och som även kände LW. Den senaste i raden som visat upp sig med HD och trivselflinat är Ann* "Karm*nsbo" Hamm*r (a) - en frenetisk cachare som jagar cacher worldwide. www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/hon-letar-burkar-i-hela-varlden

HD är lycklig med Karm*nsbo som hon har ägnat senaste helg ihop med för en mängdjakt. HD skriver bl a: Wow vilken helg
När vi inte varit ute och lekt så har vi ätit gott och skrattat massor. En helg fylld med allt som behövs för att göra livet lite lättare!
http://coord.info/GL104M8A0

Coc*_c och Karj*r ränner också runt med HD. De gillar varandra så mycket att HD följde dem på en Europaresa utan SD i somras. På vägen hem stannade de i Östergötland och HD sammanstrålade med Sill*en (JS) på ett event. JS har åtminstone den goda smaken att låta bli att flina upp sig på bild med HD. De få bilder hans syns på är gruppbilder och frågan är om det ens finns någon bild där hans ansikte syns rakt framifrån. När man läser JS loggtexter framgår det att han ser fram emot att umgås mera med HD, att han uppskattar vänskapen och man får nästan en känsla av att han är lite ledsen. När LW mördades låg Sill*en (JS) i skilsmässa och efter mordet såldes huset som han och hans då blivande exfru ägde. Vad orsakade hans skilsmässa? Hade han och HD inlett en opassande vänskap? Jag tänker att HD kan ha fått lusta att hämnas på sin otrogne make och nyttjat JS för att ge igen? När sen LW mördas måste HD välja att stå vid SD:s sida för att hon känner sig skyldig? Någon i tråden som vet något mer om HD:s relation med Sill*en?

Vad hos dessa människor gör att de gärna är med på bild för gallerispelen?

Om man jämför ovan nämndas cachande med JG så framstår han som normal - de andra framstår som nästintill GC-besatta. Han verkar inte ha umgåtts med HD efter att SD anhölls och häktades. Betyder det att relationen till henne var "på köpet" i hans vänskap med SD? Han är mer vän med HD:s pappa eller cachade han med honom för att vara en stödjande vän i en svår situation? Någon som känner JG som kan berätta hur det ligger till? Har JG tagit avstånd från sina vänner? Är han övertygad om att de är oskyldiga eller har han fått reda på något som gör att han tvingats omvärdera sin vänskap till de misstänkta vännerna?

532 dagar sen L*na berövades livet

-------
Länk till sammanfattande info
www.flashback.org/sp69098534
Citera
2019-10-29, 12:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo det betvivlar jag inte. Men han har hållit på att småragga redan 2003-2006 på dykforumet. Som småbarnspappa. Och hon har stannat. Hur döv och blind får man vara? Vad han hittat på därefter (2007-2011) vet vi ju inte. Förutom rapporter här om att han småraggat på barnens kamraters mammor. Och sen dök LW upp...Han verkar väldigt bekräftelsekåt.

Det är väl iofs inte säkert att HD haft så bra koll på det där beteendet. Och om hon hade det, så tyckte hon kanske att det var bagatellartat. Mer intressant och som har beröring med mordet tycker jag nog är hur tajta de blev efter mordet på LW, trots skilsmässa.
Citera
2019-10-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fråga 2: ) Om du tänker efter ytterst noggrant innan du svarar, så ! .... vad tror du att osämjan egentligen berodde på när SD👤 och LW👤 blev rejält osams i bilen, vad var orsaken ?

Fråga 3: ) Efter som polisen inte vid det då aktuell tillfället kände till att LW👤 var mördad, sökte man givit vis inte efter något mordvapen inom HD's👤 bostadsrätt, utan polisen sökte då efter någonting helt annat, och då undrar jag vad du själv tror att polisen då sökte efter ? / det vill säga, då man misstänkte att LW👤 inte hade försvunnit frivilligt under natten från sin bostadsrätt.

Sökte efter LW?
Citera
2019-10-29, 13:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du får gärna tro det. Dock verkar du ha svårt att visa upp något som styrker dina teorier. Att LW skulle ha skickat information till sig själv ifrån SD:s enhet(er) anser jag som smått osannolikt. Är nog inte något som ens SD:s föräldrar kan tro på. Du får gärna berätta hur du tänker att ett sådant scenario skulle ha gått till. Personligen tror jag att SD är väldigt noggrann och kontrollerande och skulle inte låta någon annan använda hans enheter. Annars håller man inte ett förhållande hemligt mot sin fru, sina barn, föräldrar och alla nära vänner under sex års tid. .

Jag tror på att det förekommit något som kan tolkas som hot och trakasserier. Inget tu tal om det. Vet inte hur insatt du är i dom olika misstankegraderna men jag har opponerat mig mot att hoten sägs varit grova då det uppenbarligen inte räckte för sannolika. Det vore intressant att få ta del av kommunikationen LW versus SD gällande det. Relevanta utdrag ur kommunikationen kommer bifogas FUP. Något säger mig att det varit ett givande och tagande under långvariga bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag vet ännu inte på vilket sätt HD skall in i ekvationen men det är absolut fullt möjligt att hon var den som slutligen höll i tillhygget. Hon verkar handikappad mot att agera mot SD efter alla år utav otrohet. Finns uppgifter som pekar mot att HD hatade LW. SD själv kände sig nog trängd, sviken, lämnad samtidigt som han var oförmögen att se sin skuld i det hela. Han såg nog bara en utväg för att inte förlora allt. Även om HD tog ut skilsmässa så umgicks de ju extremt tajt för att vara ett nyligen separerat par. Jag tror det beror på att de har en mörk, kanske inte allt för hemlig längre dock, hemlighet ihop.

Håller med om att HD verkar handikappad i den vilktiga konsten att klä sina känslor i ord. Kanske hade hon lättare att utrycka sig i den våldsamma handling som berövade LW livet.
Att det finns uppgifter som pekar mot att HD hatade LW är en grov underdrift. Det finns mycket uppgifter som pekar på det.
Det mesta talar för att paret ville försonas och att USA resan var ett led i det. Försonings-present från HD,s föräldrar om jag inte missminner mig. Vad gäller SD håller jag nog med dig att han är av den sort av otrogen man som smutsar ner mäns anseende,

Mer spekulativt.
Vad som utlöste våldet bakom planket kan ha varit att LW hållits ovetande om USA resan ända tills må kväll och började tjafsa om den. Detta med att SD var svartsjuk på norgeresan tror jag inte ett skit på mer än att LW måste undrat varför SD inte ville följa med på den. Förklaringen fick LW måndagkväll iom, var USA resan. Tror det var LW som ville träffas.

Var det någon som förlorat allt vad anseende beträffar, så var det LW som stred ända in i döden för att inte förlora det sista hoppet som var SD.

inte se att hon skulle kunna bo kvar bland alla grannar och församlingmedlemmar och möta deras ögon dagligen efter vad som framkommit plus att SD försmådde henne. Kanske hon kunnat gömma sig i catchandet såsom SD och HD gjort (och gör)

Allt är sorgligt oerhört sorgligt för LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-29 kl. 13:38.
Citera
2019-10-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag tror på att det förekommit något som kan tolkas som hot och trakasserier. Inget tu tal om det. Vet inte hur insatt du är i dom olika misstankegraderna men jag har opponerat mig mot att hoten sägs varit grova då det uppenbarligen inte räckte för sannolika. Det vore intressant att få ta del av kommunikationen LW versus SD gällande det. Relevanta utdrag ur kommunikationen kommer bifogas FUP. Något säger mig att det varit ett givande och tagande under långvariga bråk.

Håller med om att HD verkar handikappad i den vilktiga konsten att klä sina känslor i ord. Kanske hade hon lättare att utrycka sig i den våldsamma handling som berövade LW livet.
Att det finns uppgifter som pekar mot att HD hatade LW är en grov underdrift. Det finns mycket uppgifter som pekar på det.
Det mesta talar för att paret ville försonas och att USA resan var ett led i det. Försonings-present från HD,s föräldrar om jag inte missminner mig. Vad gäller SD håller jag nog med dig att han är av den sort av otrogen man som smutsar ner mäns anseende,

Mer spekulativt.
Vad som utlöste våldet bakom planket kan ha varit att LW hållits ovetande om USA resan ända tills må kväll och började tjafsa om den. Detta med att SD var svartsjuk på norgeresan tror jag inte ett skit på mer än att LW måste undrat varför SD inte ville följa med på den. Förklaringen fick LW måndagkväll iom, var USA resan. Tror det var LW som ville träffas.

Var det någon som förlorat allt vad anseende beträffar, så var det LW som stred ända in i döden för att inte förlora det sista hoppet som var SD.

inte se att hon skulle kunna bo kvar bland alla grannar och församlingmedlemmar och möta deras ögon dagligen efter vad som framkommit plus att SD försmådde henne. Kanske hon kunnat gömma sig i catchandet såsom SD och HD gjort (och gör)

Allt är sorgligt oerhört sorgligt för LW.

När jag säger grova så är det inte baserat på misstankegrad utan på vad ordet i sig betyder. Det är nog svårt att hota och trakassera någon värre för sig självt än vad SD gjort med tanke på vad som hände LW om man vill framstå som oskyldig.

Vad jag tycker ditt resonemang faller lite på är att det framställer det hela som att LW fortsatt skulle vara ute och jaga SD. Jag finner inget stöd för detta. Absolut tror jag på Medinsyn som påstår att de haft kontakt hela vägen in i slutet. Jag tror dock inte att LW var särskilt intresserad utav SD och hans tomma löften längre. Exakt hur långt bak i tiden det varit så är svårt att avgöra även om jag vet om en del omständigheter som skulle kunna peka på vissa saker.

Enligt uppgift bestämde sig LW ganska sent och spontant att åka iväg till Norge. Mig veterligen finns det absolut inget som pekar på någon slags inblandning ifrån SD:s sida där. Hur det verkar ligga till med USA-resan egentligen verkar vara svårt att få något grepp om. Många uppgifter som spretar lite. Tror inte LW var påtänkt för den resan liksom SD inte var påtänkt att få åka med henne till Norge.

LW hade redan berättat för sina närmaste om affären. Det var SD som förnekat den och ljög in i det sista. För mig är det rätt talande.

Jag håller med dig om att det är sorgligt. Viktigast att få ett korrekt avslut på mordet. Det är det enda vi kan begära nu.
Citera
2019-10-29, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. DK:

Det är ju konstigt att den allvise ska behöva byta namn för att våga ställa de enklaste frågor:
https://www.dykarna.nu/forum/dykning-efter-graviditet-79787/

Här har Yoda förläst sig på IKEA-katalogen:
https://www.dykarna.nu/forum/dykning-efter-graviditet-79787/79822.html

Sök visdom samlat på samma ställe - av samme guru:
https://www.dykarna.nu/forum/searchByWriter.asp?userId=4193

Nypremiär på romantisk undervattensstriptease, rekommenderad av WC-expert (juni 2004):
https://web.archive.org/web/20040616112935/http://www.moork.se/diving/film/kissnodig_1mbps.wmv

Mycket bra jobbat!
Tack!

Haha, nu är det inte "bara" EGT i tråden som har sett "Yoda´s"!

Och som sagt, intitialerna DK är hans signum. Inte bara då verkar det som.
Citera
2019-10-29, 14:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Mycket bra jobbat!
Tack!

Haha, nu är det inte "bara" EGT i tråden som har sett "Yoda´s"!

Och som sagt, intitialerna DK är hans signum. Inte bara då verkar det som.

Alla dessa saker som han hållit på med
måste väl LW ha varit medveten om?
Det är väl det första man gör innan man
inleder en relation med någon - kollar upp
dem på nätet?
Ändå valde hon honom, trots att han var
gift och hon hade fått förtroendet av
honom och hans fru att viga dem. Det
måste väl ändå säga en hel del om henne?
Citera
2019-10-29, 14:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD - ett mysterium
Jag har tidigare nämnt att jag inte blir klok på HD och det gäller fortfarande. För mig är det ett mysterium hur HD kan uppträda precis som om ingenting har hänt. Är hon färgad av SD eller har de båda en störning som gör att de inte förstår att de är misstänkta för mord? Jag blir inte heller klok på de s k vännerna som umgås med HD och som även kände LW. Den senaste i raden som visat upp sig med HD och trivselflinat är Ann* "Karm*nsbo" Hamm*r (a) - en frenetisk cachare som jagar cacher worldwide. www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/hon-letar-burkar-i-hela-varlden

HD är lycklig med Karm*nsbo som hon har ägnat senaste helg ihop med för en mängdjakt. HD skriver bl a: Wow vilken helg
När vi inte varit ute och lekt så har vi ätit gott och skrattat massor. En helg fylld med allt som behövs för att göra livet lite lättare!
http://coord.info/GL104M8A0

Coc*_c och Karj*r ränner också runt med HD. De gillar varandra så mycket att HD följde dem på en Europaresa utan SD i somras. På vägen hem stannade de i Östergötland och HD sammanstrålade med Sill*en (JS) på ett event. JS har åtminstone den goda smaken att låta bli att flina upp sig på bild med HD. De få bilder hans syns på är gruppbilder och frågan är om det ens finns någon bild där hans ansikte syns rakt framifrån. När man läser JS loggtexter framgår det att han ser fram emot att umgås mera med HD, att han uppskattar vänskapen och man får nästan en känsla av att han är lite ledsen. När LW mördades låg Sill*en (JS) i skilsmässa och efter mordet såldes huset som han och hans då blivande exfru ägde. Vad orsakade hans skilsmässa? Hade han och HD inlett en opassande vänskap? Jag tänker att HD kan ha fått lusta att hämnas på sin otrogne make och nyttjat JS för att ge igen? När sen LW mördas måste HD välja att stå vid SD:s sida för att hon känner sig skyldig? Någon i tråden som vet något mer om HD:s relation med Sill*en?

Vad hos dessa människor gör att de gärna är med på bild för gallerispelen?

Om man jämför ovan nämndas cachande med JG så framstår han som normal - de andra framstår som nästintill GC-besatta. Han verkar inte ha umgåtts med HD efter att SD anhölls och häktades. Betyder det att relationen till henne var "på köpet" i hans vänskap med SD? Han är mer vän med HD:s pappa eller cachade han med honom för att vara en stödjande vän i en svår situation? Någon som känner JG som kan berätta hur det ligger till? Har JG tagit avstånd från sina vänner? Är han övertygad om att de är oskyldiga eller har han fått reda på något som gör att han tvingats omvärdera sin vänskap till de misstänkta vännerna?

532 dagar sen L*na berövades livet

-------
Länk till sammanfattande info
www.flashback.org/sp69098534

Tack för ditt jobb också!
Jag kan verkligen inte begripa hur det funkar, att umgås med personer på det sättet när de är misstänkta för mordet och dessutom har känt LW.

Självklart kan man inte vara säker innan någon är dämd. Och från början var HD inte med i bilden alls.
SD har säkert berättat sin version för alla som har velat inom geocachingen också.

Jag vet inte hur jag själv skulle vilja göra, om jag var i sits. Men helt klart är att man kan låta bli att offentligt gå ut för att deklarera.

Och jag blir inte klok på HD heller...
Citera
2019-10-29, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla dessa saker som han hållit på med
måste väl LW ha varit medveten om?
Det är väl det första man gör innan man
inleder en relation med någon - kollar upp
dem på nätet?

Ändå valde hon honom, trots att han var
gift och hon hade fått förtroendet av
honom och hans fru att viga dem. Det
måste väl ändå säga en hel del om henne?

Det fetade, det vet jag inte om jag håller med om?
Mycket skulle nog bero på var och hur man träffas.

Samtidigt visste LW att SD var gift.
Det i sig borde ge henne en varningssignal.

Men med det som vi har sett och läst om SD, tror jag att hon har blivit fångad av hans krokar och förmodligen haft svårt att stå emot. Som utomstående är det alltid lätt att säga till någon hur de ska göra.

Jag har sett det själv, när någon inte vill höra, inte vill se. Trots att vi var flera som varnade och såg. Vi kunde verkligen inte begripa det. Personen jag pratar om var varken dum eller annars lättlurad. Hade haft många möjligheter till något helt annat.

Det är mycket komplext.
Människor är komplexa.
Ibland vet man själv inte varför man exakt gör som man gör, väljer det man gör.

Man kan inte bara säga att det säger allt om LW.
Citera
2019-10-29, 15:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det fetade, det vet jag inte om jag håller med om?
Mycket skulle nog bero på var och hur man träffas.

Samtidigt visste LW att SD var gift.
Det i sig borde ge henne en varningssignal.

Men med det som vi har sett och läst om SD, tror jag att hon har blivit fångad av hans krokar och förmodligen haft svårt att stå emot. Som utomstående är det alltid lätt att säga till någon hur de ska göra.

Jag har sett det själv, när någon inte vill höra, inte vill se. Trots att vi var flera som varnade och såg. Vi kunde verkligen inte begripa det. Personen jag pratar om var varken dum eller annars lättlurad. Hade haft många möjligheter till något helt annat.

Det är mycket komplext.
Människor är komplexa.
Ibland vet man själv inte varför man exakt gör som man gör, väljer det man gör.

Man kan inte bara säga att det säger allt om LW.

Jo, om hon hade haft någon etik och
moral så hade hon avstått oberoende av
vad hon kände.
Citera
2019-10-29, 15:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
När du säger att LW har ”byggt upp en bild” av sin relation med SD, vad menar du då? Har jag förstått dig rätt om jag tolkar dig så att L*na ville ge sken av att SD var en elaking, när det i själva verket var så att L*na var förövare och den som hade en elakartad dagordning? Eller övertolkar jag då?

Jag skulle i så fall vilja veta hur du kommer fram till den slutsatsen? Är det innehållet i allt hon skriver på nätet som du tolkar så?

Menar du i så fall att t ex jag är en av många pusselbitar i hennes spel och där hon genom åren byggde upp en fasad i syfte att genomföra en plan långt senare där det ingick att trakassera SD, men att hon oturligt nog råkade bli ihjälslagen innan hon hann fullborda planen? Eller hur såg planen ut och varför blev hon ihjälslagen?

Att SD är hin håle själv är väl den bild som presenterats av några som säger sig stått nära LW. Och följdakligen den bild som delgavs vid första förhöret i LW,s bostad och ur vilken utredningen tog sin avstamp.

Är övertygad om att det vore välgörande för sanningen om också SD,s syn på saken delgavs oss. Demoniseringen av honom har flera orsaker varav den viktigaste är att den passar dom bäst som inte vill veta något om LW,s roll i triangeldramat. En annan är att avhumaniseringen felaktigt tros legitimera dom som spenderar tid i krimtrådar för att ha någon ösa hån över och att skymfa och smäda. Ingen nämd ingen glömd.

Inte är LW förövare för att hon väckt det våldsamma raseri som berövade henne livet. Det fanns ingen plan. LW var som så många andra fången i sin sociala oförmåga och kan bara illvilligt ses som förövare. Om du så vill var båda "elakingar".

Fasader har vi väl alla i viss mån (knappast jag) men LW,s var särdeles viktig då hon enligt uppgift var fullkomligt felfri i sina egna ögon.
Relationen med SD har varit lite av jojo karaktär som alla destruktiva relationer är. LW har försökt sluta träffat SD men ändå träffat honom i smyg tills SD i sin tur ville sluta och försöka reparera den trasiga familjen.

Har aldrig föreställt mig att LWs vägran att släppa taget berodde på att hon gillade SD. Har undantagslöst utgått från att det inte hade med någon åtrå till pajasen SD att göra utan att det berodde på LW s tokvägran att bli avvisad. Men är numer osäker på om det bara är det eller en blandning av dom båda.

Blessedfruit.

Efter jag läst några av dina tidigare dina poster framträder du som en ovanligt sympatiskt person. Ångrar jag var onödigt tuff mot dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-29 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in