2019-10-28, 08:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Otroligt att ge van Dijk skulden! TAA ska kunna hänga med i dragningen och blockera Sons skott. Sedan att bollen träffar Lovren och sedan stolpen vilken gör att bollen ändrar riktning är snabbt uppfattat av Kane som är på rätt plats.
vanDijk är en mycket bra back men han är inte övernaturlig och kan inte vara överallt.

Nyckelordet är "lite".

Henderson ska ha lite skit för bolltappet. TAA skulle kanske kunnat göra det bättre för att blockera skottet. VvD har helt stannat av och står och är åskådare medan Kane fortsätter vara vaken.

Jag älskar också van Dijk men han är inte ofelbar. Ibland lite loj, här hade han kunnat fortsätta jobba. Inget stort misstag men ändå ett misstag.

Sen är det ju ett köp-en-lott-mål oavsett.
Citera
2019-10-28, 08:57
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
van Dijk ska ha lite skit på 0-1 igår för övrigt.

När bollen studsar på först Lovren och sen i stolpen har han blivit bolltittare och slutat springa. Kane däremot är vaken och rör på sig. Hade VvD hängt med hade han kunnat störa eller skjuta undan.

Är du på riktigt?

Om några ska ha skit för 0-1 så är det i tur och ordning Hendo, Wijnaldum, TAA, Hendo igen och Lovren.

Hendo som tappar bollen för enkelt, Wijnaldum som inte jobbar ikapp, TAA och Hendo som ligger för långt ifrån bollhållaren och Lovren som står som en staty med händerna på ryggen istället för att attackera bollhållaren.

F.ö. så gör Reds förutom de första 15-20 minutrarna sin bästa match så här långt i PL denna säsong. Reds har om jag förstått det rätt dessutom satt ett nytt rekord i att komma tillbaka från 1-0 underläge och vinna/ta poäng. Efter VvD inträde i laget har man hamnat i 1-0 underläge sex gånger och kommit tillbaka och vunnit fem av de matcherna och fixat oavgjort en match.
Citera
2019-10-28, 09:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Är du på riktigt?

Om några ska ha skit för 0-1 så är det i tur och ordning Hendo, Wijnaldum, TAA, Hendo igen och Lovren.

Hendo som tappar bollen för enkelt, Wijnaldum som inte jobbar ikapp, TAA och Hendo som ligger för långt ifrån bollhållaren och Lovren som står som en staty med händerna på ryggen istället för att attackera bollhållaren.

F.ö. så gör Reds förutom de första 15-20 minutrarna sin bästa match så här långt i PL denna säsong. Reds har om jag förstått det rätt dessutom satt ett nytt rekord i att komma tillbaka från 1-0 underläge och vinna/ta poäng. Efter VvD inträde i laget har man hamnat i 1-0 underläge sex gånger och kommit tillbaka och vunnit fem av de matcherna och fixat oavgjort en match.

Oj, wow. VvD är verkligen en helig ko, kritik mot honom så är man dum i huvudet.

Hendo och TAA har jag redan avhandlat. Wijnaldum missar sin brytning på mittplan och är överspelad, han hinner inte hem även om han går fullt. Lovren försöker blockera skottet utan att orsaka straff och lyckas få en touch, men har ohygglig otur hur den går. Han ska definitivt inte ha någon skit. Och då älskar jag lassa skit på Lovren.

van Dijk däremot - från det att skottet går så är han stillastående och bolltittare. Han har gett upp och slutat spela. Det har inte Kane. Därför gör Kane mål, och van Dijk är inte ens nära att stoppa honom.

Bara kolla själv:

https://www.goalsarena.tv/en/video/england-barclays-premier-league/27-10-2019-liverpool-2-1-tottenham-hotspur.html
Citera
2019-10-28, 09:40
Medlem
Citat:
Oj, wow. VvD är verkligen en helig ko, kritik mot honom så är man dum i huvudet.

Hendo och TAA har jag redan avhandlat. Wijnaldum missar sin brytning på mittplan och är överspelad, han hinner inte hem även om han går fullt. Lovren försöker blockera skottet utan att orsaka straff och lyckas få en touch, men har ohygglig otur hur den går. Han ska definitivt inte ha någon skit. Och då älskar jag lassa skit på Lovren.

van Dijk däremot - från det att skottet går så är han stillastående och bolltittare. Han har gett upp och slutat spela. Det har inte Kane. Därför gör Kane mål, och van Dijk är inte ens nära att stoppa honom.

Bara kolla själv:

https://www.goalsarena.tv/en/video/england-barclays-premier-league/27-10-2019-liverpool-2-1-tottenham-hotspur.html

Att du är dum i huvudet är ett uttryck som är malplacerat!

Däremot att leta fel på Van Dijk är bara ett konstaterande på vilken fantastisk spelare han är. Så mycket han har betytt för Liverpool kan inte nog beskrivas.
En spelare som också är viktig för laget är Fabinho som inte får det omnämnandet han borde få.

Tottenham visade igår att de är ett bättre lag än vad som framgår av tabellpositionen. Jag har inte sett alla matcher i PL denna säsong. Gårdagens match var det bästa jag sett hittills.
Citera
2019-10-28, 14:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
VAR fortsätter att inte övertyga.

Arsenal får ett mål bortdömt för att Chambers kanske sparkar på killen framför (men blev själv sparkad på bakifrån av Palace-spelare). United får en väldigt billig straff med sig efter VAR-bedömning mot Norwich.

Jag tycker ingen av situationerna är klockrena - det är svårbedömt åt vilket håll beslutet ska gå - just därför blir jag less på VAR. Domarnas initiala bedömning var INTE ett "clear and obvious error".

VAR sväljer mygg och silar kameler på ett sätt som är helt otroligt. Precis som jag sa före det infördes så bråkar vi nu om när VAR används och inte, hur det kan bli fel även med videobedömning i slowmo med 74 repriser.
Citera
2019-10-28, 17:00
Avstängd
ms18s avatar
Lustigt.

Bara för att VVD är grymt bra så får han absolut inte kritiseras? Haha somliga liverpool fans runkar så hårt till honom att det är pinsamt.

Titta runt och läs på internet så kan man ju se vem som mest får skulden för målet. Och kom inte och säg att det enbart är folk som hatar liverpool som skriver/säger det.
Citera
2019-10-28, 18:22
Medlem
Citat:

Bara kolla själv:

Håller med om att van Dijks insats vid målet är bedrövlig, han springer först efter och förbi Kane (upphäver på så vis offsiden), sedan vänder han ryggen helt mot Kane och bara slutar spela och antar att bollen går över eller utanför.
Tycker också att Robertson skall ha skit för att han kommer ju lite efter Kane men slår själv av på kontakten och mer eller mindre slutar spela också han, bägge backarna borde åtminstone ha gjort det svårare för Kane att måla där.
Citera
2019-10-28, 19:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Har aldrig förstått all denna hyp kring van Dijk, visst är han en bra försvare men tycker att han gör bort sig lite för ofta. Och har hört/läst många jämföra van Dijk mot spelare som Maldini.. LOL, jag anser inte van Dijk att vara ngt bättre än vad spelare som Sol Campbell eller Jaap Stam var.
Citera
2019-10-29, 00:29
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har aldrig förstått all denna hyp kring van Dijk, visst är han en bra försvare men tycker att han gör bort sig lite för ofta. Och har hört/läst många jämföra van Dijk mot spelare som Maldini.. LOL, jag anser inte van Dijk att vara ngt bättre än vad spelare som Sol Campbell eller Jaap Stam var.

Halva internet är fast vid att ingen har lyckats *dribbla* honom på år och dar typ..

Kommer ihåg för inte så längesedan då han jämfördes med maldini för ett årsen. Det är bara att titta på vad Maldini hade gjort vid 27års ålder så kan man skratta gott.

Detta är inget hat inlägg på liverpool eller VVD men att han ens jämförs med de som är sagda (ramos tex brukar vara populärt att ta upp) är riktigt roligt.
Citera
2019-10-29, 00:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Halva internet är fast vid att ingen har lyckats *dribbla* honom på år och dar typ..

Kommer ihåg för inte så längesedan då han jämfördes med maldini för ett årsen. Det är bara att titta på vad Maldini hade gjort vid 27års ålder så kan man skratta gott.

Detta är inget hat inlägg på liverpool eller VVD men att han ens jämförs med de som är sagda (ramos tex brukar vara populärt att ta upp) är riktigt roligt.

....å andra sidan är van Dijk en mil bättre fotbollsspelare än Maldini var i sin prime. Sportens utveckling osv. Ett medelmåttigt lag i PL idag skulle blåsa det legendariska Milan av banan.

VvD är fenomenal, det går liksom inte att säga annat. Exakt den sortens mittback alla vill ha. Stor, stark, trygg, snabb, bra i luften. Men han gör misstag även han och att påpeka när han kunde gjort det bättre är inga konstigheter.
Citera
2019-10-29, 01:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18

Exakt, spelare som Maldini, Thuram eller Tony Adams hade ätit van Dijk till frukost. Ingen respektlöshet mot van Dijk han är en fantastisk försvare, men han är troligen också den mest överskattade fotbollsspelaren i världen just nu. Att VVD anses att vara så överlägsen andra spelare i hans position är bara ett tecken på att det inte finns särskilt många bra försvare i dagens fotboll.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-29 kl. 01:43.
Citera
2019-10-29, 01:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
....å andra sidan är van Dijk en mil bättre fotbollsspelare än Maldini var i sin prime. Sportens utveckling osv. Ett medelmåttigt lag i PL idag skulle blåsa det legendariska Milan av banan.

VvD är fenomenal, det går liksom inte att säga annat. Exakt den sortens mittback alla vill ha. Stor, stark, trygg, snabb, bra i luften. Men han gör misstag även han och att påpeka när han kunde gjort det bättre är inga konstigheter.
van Dijk har aldrig ens varit i närheten av att vara lika bra som Maldini var under hans prime, håller inte med att fotbollsspelare är bättre i dag än för 10,20 eller 30 år sedan dock så har spelarna bättre fysik i dag men kvaliteten på spelarna har inte gått upp (om vi bortser från Messi och Ronaldo). Att du jämför Milan-laget för nästan 30 år sedan mot ett PL lag i dag är bara löjligt, Milan under Arrigo Sacchi hade vunnit över Klopp`s Liverpool i 9 av 10 matcher om de hade samma fysiska förutsätningar. Milan på slutet av 80 och i början av 90-talet ansågs länge att vara världens bästa klubblag ngnsin, de var ungefär lika överlägsna som Pep`s Barcelona var emellan 2008-11.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-29 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in