2019-10-28, 22:30
Medlem
jag hatar stapla smörgåsar till jobbet utan papper mellan varje..
..Blir kladd på botten och brödet blir blött..
Hur gör ni om ni inte pallar klippa bakplåtspapper? och inte vill använda plastpåsar.
Sen blir den understa smörgåsen äcklig .. ser oaptitligt ut när man får smulor på pålägget..
Nu får jag ha en påse till varje istället.. Och dom blir inte så bra i plastpåsar heller.. särskilt inte om man gör dom kvällen innan.
Kan beställa korvpapper från tingstad som passar .. en låda med 16000 st
Skulle räcka i 32 år för mig.

Varenda livsmedelsbutik i danmark har mellemlægspapir. Sverige brukade coop ha, och ica .. nu ingenstans.. inte i någon affär. Hjärnsläpp? Varför har folk slutat köpa skiten så det inte lönar sig att sälja? Köpt en gång på harald nyborg men dom gick i konkurs.

Var köper ni dom själva?
Citera
2019-10-28, 22:36
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Hur gör ni om ni inte pallar klippa bakplåtspapper? och inte vill använda plastpåsar.
Sen blir den understa smörgåsen äcklig .. ser oaptitligt ut när man får smulor på pålägget..
Nu får jag ha en påse till varje istället.. Och dom blir inte så bra i plastpåsar heller.. särskilt inte om man gör dom kvällen innan.

Varenda livsmedelsbutik i danmark har mellemlægspapir. Sverige brukade coop ha, och ica .. nu ingenstans.. inte i någon affär. Hjärnsläpp? Varför har folk slutat köpa skiten så det inte lönar sig att sälja? Köpt en gång på harald nyborg men dom gick i konkurs.

Var köper ni dom själva?

Klipper smörgåspapper?
Citera
2019-10-28, 22:39
Bannlyst
Om man googlar så får man upp massor med förslag på näthandlare som erbjuder mellanläggspapper. Nästa steg - KÖP.
Citera
2019-10-28, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Om man googlar så får man upp massor med förslag på näthandlare som erbjuder mellanläggspapper. Nästa steg - KÖP.

Samtliga "ej i lager""
Citera
2019-10-28, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Samtliga "ej i lager""
Nej:
https://www.harald-nyborg.se/smorgaspapper-i-ark.html?___store=hn_default&gclid=CjwKCAjwo9rtBRA dEiwA_WXcFoYlIb0UZevK9uQWK903lEWdJXshNLzyJMt7AqXiS htnKdWk3EmAGhoCTvAQAvD_BwE

Sen kan man med lite flyt handla från Ebay eller liknande. Vet inte vad det heter på engelska men det lär inte finnas bara i Skandinavien. Den som söker skall finna som det så vackert heter...
Citera
2019-10-28, 22:57
Medlem
Hur jävla meckigt kan det vara att klippa till lite papper? Känns ju som typ 10% av arbetet att göra själva smörgåsen. Dessutom kan du lägga massor av bakplåtspapper på varandra och klippa massor på en gång.
Citera
2019-10-28, 23:00
Medlem
De säljs väl inte för att ingen jäkel tar med sig en stapel med mackor till jobbet.
Citera
2019-10-29, 00:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Beställ från Norge. Finns i massor.
Citera
2019-10-29, 12:47
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Var köper ni dom själva?
Gör dubbelmackor istället. Gärna skurna i trekanter.
Citera
2019-10-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Hur jävla meckigt kan det vara att klippa till lite papper? Känns ju som typ 10% av arbetet att göra själva smörgåsen. Dessutom kan du lägga massor av bakplåtspapper på varandra och klippa massor på en gång.
många på mitt jobb, men alla använder fryspåsar.. stör mig på det nu när jag har en rostfri låda..
Citera
2019-10-29, 17:35
Medlem
Kefalonias avatar
Citat:

Var köper ni dom själva?

Jag har exakt samma problem. 😆 Har letat men inte funnit.
Det var väldigt behändigt med de färdigstansade.
Men det är väl bara att ta fram saxen.
Citera
2019-10-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Gör dubbelmackor istället. Gärna skurna i trekanter.

Ja, eller åtminstone lägg och stapla dem som dubbelmackor. Sen är det bara att ta isär dem när du ska äta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in