2019-10-28, 20:22
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Att man tvingades att ändra om tidtabellen kan jag hålla med om...

Vad försöker du säga..?
Citera
2019-10-28, 20:34
Medlem
Tillssons avatar
Bra artikel om tillslaget i Expressen idag. Bl a detta

Citat:
– Byn har inte drabbats av krig sedan upproret startades i Syrien för åtta år sedan. Däremot åker det okända personer, som vi inte vet vilka de är, in och ut ur byn i skottsäkra bilar. Så det är svårt att veta vem som är vem.

Enligt uppgifter till Expressen har byn senaste åren kontrollerats av terrorstämplade gruppen al-Nusra-fronten (al-Qaida i Syrien). Det är en rivaliserande grupp till IS.

– Alla i byn är chockade över uppgiften om att al-Baghdadi ska ha gömt sig i byn senaste månaderna. Hur lyckades han ta sig hit, till området som inte kontrolleras av IS och som ligger bara några kilometer från den turkiska gränsen?

https://www.expressen.se/nyheter/vittnen-om-is-raden-gravde-upp-doda/
Samarbetar HTS och IS?
Senast redigerad av Tillsson 2019-10-28 kl. 21:27.
Citera
2019-10-28, 21:23
Medlem
Och här är hjälten som tog Bagdadi enligt Trump. Fint twitterporträtt. Verkar bli den mest retweetade ever. Likes och retweets bara rullar på. Trump vet hur man säljer en story.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1188909031403900928
Citera
2019-10-28, 21:28
Medlem
Verkar som de gjort ännu en räd idag:

"Another successful raid targeting&arresting senior ISIS members."

https://twitter.com/mustefabali/status/1188905200435781634

https://twitter.com/mohmad_rasheed/status/1188891900406833152

"Helicopters flew over the city of Jarablus in the eastern countryside of Aleppo, and carried out a landing operation without any clash for approximately 10 minutes on a residential house of an Iraqi IDP near al-Maalab."
Citera
2019-10-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och här är hjälten som tog Bagdadi enligt Trump. Fint twitterporträtt. Verkar bli den mest retweetade ever. Likes och retweets bara rullar på. Trump vet hur man säljer en story.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1188909031403900928

Den hade nog mer med det hela att göra än presidenten som tog hela äran.
Citera
2019-10-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Den hade nog mer med det hela att göra än presidenten som tog hela äran.

Presidenten är den som ger ordern så lite ära kan han allt ta.

Men varför så känsligt om Trump vill skryta lite, vi har en död terroristledare, enbart glädje i mina ögon
Citera
2019-10-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Presidenten är den som ger ordern så lite ära kan han allt ta.

Men varför så känsligt om Trump vill skryta lite, vi har en död terroristledare, enbart glädje i mina ögon

Om det endast är ett symbolvärde, om det nu är så att den här personen är död, är det inte mycket vunnet. Jag tycker Trump babblar för mycket strunt helt enkelt. Det som stör mig är att Trump faktiskt inte begriper något men det är ännu värre att han inte ens bryr sig om att försöka begripa något.

Sen om man menar att amerikanska trupper inte behövs i MÖ så varför dödade de den här personen, om de nu gjorde det? Det hela är bara yta igen. Riktiga resultatet av det här slaget är inte glädjeyra och lätthet. Det är många människor som offrar sina liv för oss andra. Och så ska galten stå där och rapa. Nä jag tycker inte om det.

Jag menar, om man tycker det är bra det som har hänt, om det har hänt, så borde väl USA fortsätta med det här? Varför sluta när man har ett vinnande team liksom?

Nä, ett bländverk är vad det är. Ett satans bländverk!
Citera
2019-10-28, 22:20
Medlem
Citat:
Om det endast är ett symbolvärde, om det nu är så att den här personen är död, är det inte mycket vunnet. Jag tycker Trump babblar för mycket strunt helt enkelt. Det som stör mig är att Trump faktiskt inte begriper något men det är ännu värre att han inte ens bryr sig om att försöka begripa något.

Sen om man menar att amerikanska trupper inte behövs i MÖ så varför dödade de den här personen, om de nu gjorde det? Det hela är bara yta igen. Riktiga resultatet av det här slaget är inte glädjeyra och lätthet. Det är många människor som offrar sina liv för oss andra. Och så ska galten stå där och rapa. Nä jag tycker inte om det.

Jag menar, om man tycker det är bra det som har hänt, om det har hänt, så borde väl USA fortsätta med det här? Varför sluta när man har ett vinnande team liksom?

Nä, ett bländverk är vad det är. Ett satans bländverk!

Varför man dödar en ledare för en terroristorganisation, känns inte så svårt att svara på direkt va?

Klart USA kommer fortsätta med detta, indikationer på att de har gjort ytterliga räder idag.

Må vara att du avskyr personen Trump, men när något bra sker så är det bra oavsett vem som leder landet för tillfället.
Citera
2019-10-28, 22:30
Medlem
Citat:
Varför man dödar en ledare för en terroristorganisation, känns inte så svårt att svara på direkt va?

Klart USA kommer fortsätta med detta, indikationer på att de har gjort ytterliga räder idag.

Må vara att du avskyr personen Trump, men när något bra sker så är det bra oavsett vem som leder landet för tillfället.

Men Trump säger ju att han ska dra sig undan med sina trupper. Hur ska man ha det? Det finns ju en ny ledare nu. Ska man inte ta den då? Vad är vunnet med att göra en kupp för att slå sig själv för bröstet? Obama ringde de två tidigare presidenterna och menade att de som land hade lyckats med något.

Och Trumps tal kring saken var så genomvidrig, snacka om att piska upp stämningen mot sitt eget land.

Trumps vi ska inte ha trupper ute i MÖ alls, men vi ska vakta oljan och vi ska ta ISIS-forlk. Det hela är ju bara för att skryta över sig själv han gör sina uttalanden. Snacka om att piska upp stämningen för att ISIS ska vilja fokusera på USA för hämnd. Självklart ska USA kunna se sig som delaktiga eller avgörande för något i det här slaget, men man får ju fan bete sig som folk. Hans småfittiga prat riskerar amerikaners liv.
Citera
2019-10-28, 22:33
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag finner det lustigt med DNA testet.
Det skulle ha funnits personer redo och utföra DNA test med kontrollprov av Abu Bakr al-Baghdadi DNA att jämföra emot.
Efter att Abu Bakr al-Baghdadi genom ett mirakel lyckats springa med sina förlamade ben till en återvändsgränd i en tunnel jagad av K9 (hundar) så sprängde han sig själv och 3st av sina barn och tunneln rasade ihop.
Därefter påstås att USA styrkorna på plats ska ha grävt fram rester av Abu Bakr al-Baghdadi lämlästade kropp från den raserade tunneln och utfört ett positivt DNA ca 15minuter (@31:34) efter att Abu Bakr al-Baghdadi sprängde sig själv och de tre barnen.
Det är inte illa att de även klarat att gräva ur den sprängda raserade tunneln och därefter hittat rester efter lemlästade Abu Bakr al-Baghdadi som det så snabbt tagit DNA test på.
Att de även lyckats skilja på köttslamsorna mellan Abu Bakr al-Baghdadi och de tre barnen som även de sprängdes i tunneln samt skilja på DNA mellan fader och söner med ett supersnabbt DNA test.
Det finns ingen information om grävmaskiner för att gräva ur den sprängda tunneln utan det måste ha skett för hand.
De amerikanska special styrkorna var i området totalt ca 2 timmar.
Jag har tittat på många bilder över platsen men inga bilder visar något som kan tolkas som en urgrävd tunnel.
Däremot finns det bilder på att det pågår en sökning bland rasrester där de nu flyttar rasmassor för att titta under.

Jag tvivlar starkt på att uppgifterna på sanningshalten av dessa påståenden.
Jag undrar även vad orsaken skulle vara att bomba platsen efteråt.

Haha, låter som en dålig amerikansk actionfilm Men det är väl sant eftersom det kommer från USA...eller hur Draken och kompani
Citera
2019-10-28, 22:34
Medlem
Citat:
Men Trump säger ju att han ska dra sig undan med sina trupper. Hur ska man ha det? Det finns ju en ny ledare nu. Ska man inte ta den då? Vad är vunnet med att göra en kupp för att slå sig själv för bröstet? Obama ringde de två tidigare presidenterna och menade att de som land hade lyckats med något.

Och Trumps tal kring saken var så genomvidrig, snacka om att piska upp stämningen mot sitt eget land.

Trumps vi ska inte ha trupper ute i MÖ alls, men vi ska vakta oljan och vi ska ta ISIS-forlk. Det hela är ju bara för att skryta över sig själv han gör sina uttalanden. Snacka om att piska upp stämningen för att ISIS ska vilja fokusera på USA för hämnd. Självklart ska USA kunna se sig som delaktiga eller avgörande för något i det här slaget, men man får ju fan bete sig som folk. Hans småfittiga prat riskerar amerikaners liv.

Jag säger inte att allt han gör och säger är bra, bara lade in att att ge order för att döda terrorister är aldrig fel i mina ögon.

Om han genom sitt tal kan reta upp några ruttna islamister så vad gör det, inte direkt så de inte redan har sikte på allt USA har att göra med. Att tro att man kan resonera och blidka dessa avarter med mjuka ord etc är bara löjligt
Citera
2019-10-28, 22:44
Medlem
Citat:
Jag säger inte att allt han gör och säger är bra, bara lade in att att ge order för att döda terrorister är aldrig fel i mina ögon.

Om han genom sitt tal kan reta upp några ruttna islamister så vad gör det, inte direkt så de inte redan har sikte på allt USA har att göra med. Att tro att man kan resonera och blidka dessa avarter med mjuka ord etc är bara löjligt

Nej det är inte alls fel att ta bort terrorister. Det är som det ska vara.

Jag tycker dock det är sunt att alltid vara ytterst skeptisk mot Trumps handlande och han uttalanden. Men det är ju en helt annan sak med att ha en inställning att terrorism bör bekämpas hårt och resolut. Därför är det bäst om man håller Trump utanför så mycket som möjligt. Nu går ju inte det helt och hållet tyvärr då han ju är president. Men det är också högst beklagligt.

Jag tycker inte att USA:s president ska vara soft i talet mot terrorism. Tvärtom. Men det där fjantandet som att karln sprang och grät och all annan skit är ju så onödigt. Vi vet ju att Trump är en mobbare men han borde fan kunna behärska sig i en sådan här situation. Finns ingen anledning att piska upp stämningen alls. Men han gillar ju att göra just det, så det är ju inte förvånande. Tyvärr. Vi förtjänar bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in