2019-10-28, 16:38
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag gick in på allabolag.se och tog fram exekutiva befattningar. Jag får intrycket att han tillträdde 2019-08-06.

Jo, det kan nog stämma.
Citera
2019-10-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxaria
Nej självklart kommer inte Skattemyndigheten låta sig påverkas av Isabellas försök till övertygelse om att han hon har ekonomiska problem, har de en undersökning på gång på henne så kommer de självklart att fortsätta med det.

Dock känns det som att Isabella agerar i försvar i och med dessa utspel. Och det är uppenbart ingenting som hon kommit fram till själv. Någon i hennes närhet (hennes nya VD, Erik eller någon av hennes revisorer eller liknande) har kanske påtalat till henne att "Nu jävlar är det allvar, dom är dig på spåren, du kommer råka illa ut om det kommer fram att du använt dina företags pengar till privata utgifter, nu är det slut på alla lyxinlägg i dina sociala medier på ett tag så tagga ner för fan!"

Och som en följd av detta så har Isabella gripits lite av panik och dragit i nödbromsen, och istället för att bara bromsa upp och stanna och sluta med lyxinläggen så har hon istället börjat att backa och försöker förbrilt att övertyga om hur kärvt hon har det numera.

Det kanske hade varit mindre uppenbart om hon bara slutat med alla lyxinlägg, men då hon kan ha gripits lite av panik och agerat panikartat så har dessa snyftinlägg publicerats ett efter ett och vilket har framstått som en aning överdrivet.

Ja det är ju som alltid när folk ljuger. Man tar i för mycket för att verkligen försöka övertala. Hon har absolut panik!
Citera
2019-10-28, 16:43
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Varför skrivs det om en ny VD? Karlsson, Gustav Freddy Sture har varit extern VD sedan 2017-06-13. Det är över två år.

Den uppgiften stämmer inte. Var har du fått den uppgiften ifrån?
Han började i början av augusti i år.

Däremot så bytte de revisor 2017!
Senast redigerad av Charta.12 2019-10-28 kl. 16:55.
Citera
2019-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan skrev ju att det var VD:n på Invest som drog i handbromsen, stämmer inte det menar du?

Jag menar att bara för att Isabella skrivit att det är Gustav som dragit i handbromsen så behöver det nödvändigtvis inte vara han.

Isabella har ju förvridit sanningen förr om man säger så...
Citera
2019-10-28, 17:01
Medlem
EndastJag01s avatar
När jag ändå var inne på allabolag.se såg jag att verksamheten beskrivs som bokutgivning.
Lite udda....
Citera
2019-10-28, 17:07
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxaria
Jag menar att bara för att Isabella skrivit att det är Gustav som dragit i handbromsen så behöver det nödvändigtvis inte vara han.

Isabella har ju förvridit sanningen förr om man säger så...
Det stämmer . Bellsan ljuger som en häst travar.
Oavsett vem det är så lyssnar hon uppenbarligen på den personen och är tvungen - eller känner dig tvungen - att lyda.
Det är svårt att få grepp om Löwengrip Invest AB:s verksamhet. Vet du vad som genererar intäkter i bolaget?
Citera
2019-10-28, 17:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det stämmer . Bellsan ljuger som en häst travar.
Oavsett vem det är så lyssnar hon uppenbarligen på den personen och är tvungen - eller känner dig tvungen - att lyda.
Det är svårt att få grepp om Löwengrip Invest AB:s verksamhet. Vet du vad som genererar intäkter i bolaget?

Intäkterna från bloggen och de bolag hon äger minoritetsposter i.
Citera
2019-10-28, 17:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Intäkterna från bloggen och de bolag hon äger minoritetsposter i.
Tack!
Då tror jag att det sviktar på intäktssidan i bolaget... med tanke både på de konstiga saker hon marknadsfört på senare tid och att inga uppdrag verkar vara återkommande. Förutom ett längre avtal med Ellos, men det borde väl snart löpa ut.
Citera
2019-10-28, 17:33
Medlem
Charta.12s avatar
Än har det inte dykt upp någon artikel i SvD med kopplingar till Isabella och hennes sk imperium som håller på att haverera!
Citera
2019-10-28, 17:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Tack!
Då tror jag att det sviktar på intäktssidan i bolaget... med tanke både på de konstiga saker hon marknadsfört på senare tid och att inga uppdrag verkar vara återkommande. Förutom ett längre avtal med Ellos, men det borde väl snart löpa ut.

Dendär preventivappen till exempel! Ger den några pengar tro?
Citera
2019-10-28, 17:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Än har det inte dykt upp någon artikel i SvD med kopplingar till Isabella och hennes sk imperium som håller på att haverera!

Nä det har ju inte det! Och deras av andra påstått stundande avslöjande blir ju allt mindre värt för var dag som går och varje avslöjande som kommer angående baksidan av Blondinbellas fasad.
Citera
2019-10-28, 17:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Dendär preventivappen till exempel! Ger den några pengar tro?
Det tror jag inte.
Om Bellsan ens har kvar sin post. Det vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Citat:
Nä det har ju inte det! Och deras av andra påstått stundande avslöjande blir ju allt mindre värt för var dag som går och varje avslöjande som kommer angående baksidan av Blondinbellas fasad.
Undrar också vad som hänt med artikeln. Den kanske bara fanns i någons fantasi?

Bellsans ex Hajen verkar väldigt glad på IG. Man kan undra varför. Tror att det handlar om annat än trivial skadeglädje.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-28 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in