2019-10-27, 16:36
Medlem
Nästan direkt efter jag ätit pasta eller ris så blir jag yr i huvet som fan .. så där som när man snurrar så fort man kan och sen stannar .. Vad kan det bero på ?
Citera
2019-10-27, 16:40
Medlem
anbolicxas avatar
Kan vara diabetes, kan också vara cannabis. Du måste nog förtydliga vad du gör med din pasta.
Citera
2019-10-27, 16:41
Medlem
Turist i tidens avatar
Pissar du ovanligt ofta? Är du törstig hela tiden? Minskar du i vikt? I så fall är det diabetes.
Citera
2019-10-27, 17:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Nästan direkt efter jag ätit pasta eller ris så blir jag yr i huvet som fan .. så där som när man snurrar så fort man kan och sen stannar .. Vad kan det bero på ?
Snabba kolhydrater, vilket kan vara diabetes.
Eller, vilket jag tror efter den knapphändiga informationen, så får du blodtrycksfall.

Utveckla gärna mer. Cp-bakterier i röven eller ej.
Citera
2019-10-27, 17:44
Medlem
Låter som den där snubben som hade en jästkultur i magen som producerade alkohol. 😄

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...yggeri-i-magen

Har du blåst i alkomätare när du känner dig vimsig?
Citera
2019-10-27, 18:42
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Insulinresistens...förstadiet till diabetes..(?)...dina insulinnivåer slår i taket.

Gå över till en proteinrik variant av lchf. Det åt dina förfäder i flera 100k år. Det är du avlad att äta. Ris, pasta och socker är skit som kom med jordbruksrevolutionen som innebar mängd före kvalitet. Dyrka din kropp som ett tempel och ge den protein och fibrer. Släng kolhydraterna i papperskorgen eller skänk dem till någon du hatar.
Citera
2019-10-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Insulinresistens...förstadiet till diabetes..(?)...dina insulinnivåer slår i taket.

Gå över till en proteinrik variant av lchf. Det åt dina förfäder i flera 100k år. Det är du avlad att äta. Ris, pasta och socker är skit som kom med jordbruksrevolutionen som innebar mängd före kvalitet. Dyrka din kropp som ett tempel och ge den protein och fibrer. Släng kolhydraterna i papperskorgen eller skänk dem till någon du hatar.
Borde inte vara blodsockret som slår i taket vid insulinresistens?
Citera
2019-10-27, 19:58
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Borde inte vara blodsockret som slår i taket vid insulinresistens?

Ja det också. Men ris och pasta är insulinhöjande mat. Insulinets verkan blir mindre och mindre = insulinresistens.

Det är möjligtvis mer långt gångna t2or som har höga insulinnivåer under längre tidsperioder.
Citera
2019-10-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

testade lchf några veckor.. efter 3 dagar blev jag brutalt pissnödig en gång i kvarten ..det slutade efter några dagar .. Sen yrsel och huvudvärk som försvann när man drack buljongtärningar. Helt sjuk abstinens efter kolhydrater. Det som gjorde jag gav upp. Nån gång ställde jag mig och stirrade på chipshyllorna i en halvtimme ..Sen räknade jag kolhydrater och tänkte .."om jag bara äter 30 gram så funkar det" .vägde på köksvågen .. sen slutade med hela hela påsen.
Kunde inte gå heller längre sträckor .. kom 500 meter innan man måste vända för att inte pissa ner mig..
Ska trappa ner kolhydraterna långsamt den här gången och försöka igen.
Senast redigerad av humantoilet 2019-10-27 kl. 22:18.
Citera
2019-10-27, 22:20
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
testade lchf några veckor.. efter 3 dagar blev jag brutalt pissnödig en gång i kvarten ..det slutade efter några dagar .. Sen yrsel och huvudvärk som försvann när man drack buljongtärningar. Helt sjuk abstinens efter kolhydrater. Det som gjorde jag gav upp. Nån gång ställde jag mig och stirrade på chipshyllorna i en halvtimme ..Sen räknade jag kolhydrater och tänkte .."om jag bara äter 30 gram så funkar det" .vägde på köksvågen .. sen slutade med hela hela påsen.

Jägar-samlaren homo sapiens på norra halvklotet har i flera 100k år jagat proteinrik föda och haft brist på energirik föda som socker, kolhydrater och fett. Därför får vi starka lyckorus när vi konsumerar det. Så länge det är brist och vi får tag i det ibland råder en balans. När vi placerar en sådan homo sapiens i en miljö där denne ska sitta still i kombination med en obegränsad tillgång till energität föda med socker, fett och kolhydrater så får diabetes t2 ett kraftigt uppsving och fetmaepidemin blir ett faktum...
Citera
2019-10-28, 01:25
Bannlyst
Diabetes går ut på att kroppen förlorar förmåga att bryta ner socker. Insulin produceras normalt i bukspottskörteln.

Just pasta ock ris har inte så hög sockerhalt, även om det innehåller närmast 100 procent kolhydrater.

Är du säker på att du inte haft någon snygg tjej, som du bjudit på middag, och att det därför du blir lite snurrig i huvudet?

Citat:
Citera
2019-10-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Diabetes går ut på att kroppen förlorar förmåga att bryta ner socker. Insulin produceras normalt i bukspottskörteln.

Just pasta ock ris har inte så hög sockerhalt, även om det innehåller närmast 100 procent kolhydrater.

Är du säker på att du inte haft någon snygg tjej, som du bjudit på middag, och att det därför du blir lite snurrig i huvudet?
incel. tjejer tilltalar inte mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in