2019-10-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxaria
Det är någonting som skaver med allt det här som Isabella håller på med just nu.

Hon har ju aldrig tidigare ens kunnat antyda att något av hennes företag (som hon är aktiv i) gått dåligt eller att hon inte skulle ha en oändlig tillgång till pengar, hon har snarare varit noga med att visa hur bra det går och hur lyxigt hon lever – tom överdrivit att det går bättre än det egentligen gör.

Om det egentligen ”bara” var så att det gick dåligt för företaget/en så tror jag att hon kanske skulle nämna det lite smått och inte gjort en sådan stor grej av det som hon gjort nu.
Hon skulle ändå försöka bevisa att hon, trots det, har möjlighet att leva i lyx och flärd.
Hon skulle komma på andra orsaker till varför New York ställdes in och varför hon blir tvunget att sälja huset – precis som hon skyllde på säkerhetsrisken när hon inte kunde ta kontoret i Gallerian.

Men nu gör hon helt tvärt om. Nu verkar hon vara väldigt mån om att VERKLIGEN få folk att tro att det går dåligt nu, nästan sämre än det kanske egentligen gör tillochmed.

Jag tror att alla dessa inlägg hon väller ur sig i sociala medier om hur dåligt det går nu är ett försök att övertyga/bevisa/meddela den eller de myndigheter som nu förmodligen granskar henne att hon inte har/har haft så mycket tillgångar ändå. Att hon absoluuut inte spenderar företagens pengar privat.
Det är en skarp observation, men jag tror Det har andra orsaker. Tvivlar starkt på att skatteverket lägger ned en eventuell granskning för att man gnäller om hur dåligt det går. Myndigheterna är ju inte emot att man tjänst massa pengar, bara man följer reglerna. Så det är ju en helt annan fråga. Om något så tenderar nog folk att skattefuska MER när affärerna går dåligt.

Nej jag tror mer på en kombination av:

1. Skifta uppmärksamheten från alla avslöjanden om hennes lögner. Bättre att folk pratar om hur klantig hon är, eller ännu hellre hur synd det är om henne.

2. Öka chansen att Erik hjälper henne på något sätt, om inte annat genom att investera i något av hennes projekt.

3. Att öka trafiken till hennes blogg, genom att skapa ett nytt dramatiskt samtalsämne. Allt tjat om ”nu går vi in i vecka 5” av krisen tyder ju på att allt är uppstyrt och planlagt.

Normalt i en ekonomisk kris så sätter man sig ju bara ned och jobbar på att vända skutan, man håller inte reda på vilken vecka det är.
Citera
2019-10-28, 12:03
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Det är någonting som skaver med allt det här som Isabella håller på med just nu.

Hon har ju aldrig tidigare ens kunnat antyda att något av hennes företag (som hon är aktiv i) gått dåligt eller att hon inte skulle ha en oändlig tillgång till pengar, hon har snarare varit noga med att visa hur bra det går och hur lyxigt hon lever – tom överdrivit att det går bättre än det egentligen gör.

Om det egentligen ”bara” var så att det gick dåligt för företaget/en så tror jag att hon kanske skulle nämna det lite smått och inte gjort en sådan stor grej av det som hon gjort nu.
Hon skulle ändå försöka bevisa att hon, trots det, har möjlighet att leva i lyx och flärd.
Hon skulle komma på andra orsaker till varför New York ställdes in och varför hon blir tvunget att sälja huset – precis som hon skyllde på säkerhetsrisken när hon inte kunde ta kontoret i Gallerian.

Men nu gör hon helt tvärt om. Nu verkar hon vara väldigt mån om att VERKLIGEN få folk att tro att det går dåligt nu, nästan sämre än det kanske egentligen gör tillochmed.

Jag tror att alla dessa inlägg hon väller ur sig i sociala medier om hur dåligt det går nu är ett försök att övertyga/bevisa/meddela den eller de myndigheter som nu förmodligen granskar henne att hon inte har/har haft så mycket tillgångar ändå. Att hon absoluuut inte spenderar företagens pengar privat.

Hon vill ju få det att framstå som att hon verkligen försökt driva företagen, men att det överraskande nog inte blev lyckosamt. Huset i St Tropez har väl LGI betalat eftersom det skapade content, osv. I själva verket har allt bara varit ett upplägg för att hon ska kunna skära emellan och utnyttja företagen för att själv leva ett lyxliv. Skatteverket har förstått det, så nu kommer hon att förmånsbeskattas vilket hon inte hade räknat med. Stiftelsen var det ultimata upplägget för att sno åt sig pengar av andra, utan att behöva redovisa för något. Tack och lov (för henne) blev det handbromsen i innan dess. Jag undrar mest vad som kommer att hända med resan till isbjörnarna som hon ropade in på auktionen hos kungligheterna.
Citera
2019-10-28, 12:35
Medlem
Citat:

Jag tror precis som du! Det är något som inte stämmer i den här soppan. Jag tror definitivt att hon har Skatteverket och Ekobrott efter sig och nu vill hon precis som du säger måla upp en bild av att det bara har varit en fasad av glamour hon visat upp. Att hon ljugit om privatjet och annan lyyyyx.
Citera
2019-10-28, 12:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Hon vill ju få det att framstå som att hon verkligen försökt driva företagen, men att det överraskande nog inte blev lyckosamt. Huset i St Tropez har väl LGI betalat eftersom det skapade content, osv. I själva verket har allt bara varit ett upplägg för att hon ska kunna skära emellan och utnyttja företagen för att själv leva ett lyxliv. Skatteverket har förstått det, så nu kommer hon att förmånsbeskattas vilket hon inte hade räknat med. Stiftelsen var det ultimata upplägget för att sno åt sig pengar av andra, utan att behöva redovisa för något. Tack och lov (för henne) blev det handbromsen i innan dess. Jag undrar mest vad som kommer att hända med resan till isbjörnarna som hon ropade in på auktionen hos kungligheterna.

Exakt! Hela hennes liv och företagande har bara haft som syfte att hon ska kunna vältra sig i lyx och på så vis attrahera följare som ger intäkter som kan användas till ännu mer lyx osv osv.

Det finns inte någon framgångsrik self made entreprenör/miljardär som byggt långvariga företagsstrukturer som haft den strategin.

Det är helt enkelt inte en genomförbar affärsidé att bygga företag som bara kretsar kring företagsgrundarens framgångar med företagen! En ren metaverksamhet!

Det är därför det krashar nu!
Citera
2019-10-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped

Hur snor man pengar via en stiftelse? Hur fungerar detta? Är ej insatt alls kring hur detta fungerar.
Citera
2019-10-28, 13:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Intressanta reflektioner!
Det är mycket möjligt att du har rätt när det gäller hur Bellsan tänker.
Hon har hela tiden fokuserat på bilden av henne och det har varit underordnat om bilden stämmer överens med verkligheten eller inte. Ja, hon erkänner ju tom att hon ljuger om allt.
Förmodligen är den bild av kris som hon nu förmedlar inte helt sanningsenlig. Hon tar ju i och dramatiserar så att hon nästan spricker. Vem vet, hon kanske inte alls är tvungen att sälja huset?!?

Jag tror inte att några myndigheter låter sig övertygas. Tillvägagångssättet är ju klassiskt; t ex brukade finansmannen Hans Thulin spatsera runt på NK i trasiga kläder efter att ha försatts i personlig konkurs. Detta var långt innan sociala medier fanns. Jag tror att beteendet tvärtom kan trigga myndigheterna att vända extra noga på alla stenar.
Bellsan kommer att bli upptaxerad och det kommer att bli skattetillägg.
Citera
2019-10-28, 13:41
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Jag tror precis som du! Det är något som inte stämmer i den här soppan. Jag tror definitivt att hon har Skatteverket och Ekobrott efter sig och nu vill hon precis som du säger måla upp en bild av att det bara har varit en fasad av glamour hon visat upp. Att hon ljugit om privatjet och annan lyyyyx.
Skatteverket bryr sig inte om några rökridåer på sociala media, de tittar i bokföringen, vem har betalat vad, har det som bolagen betalat varit av privat natur?
Citera
2019-10-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Intressanta reflektioner!
Det är mycket möjligt att du har rätt när det gäller hur Bellsan tänker.
Hon har hela tiden fokuserat på bilden av henne och det har varit underordnat om bilden stämmer överens med verkligheten eller inte. Ja, hon erkänner ju tom att hon ljuger om allt.
Förmodligen är den bild av kris som hon nu förmedlar inte helt sanningsenlig. Hon tar ju i och dramatiserar så att hon nästan spricker. Vem vet, hon kanske inte alls är tvungen att sälja huset?!?

Jag tror inte att några myndigheter låter sig övertygas. Tillvägagångssättet är ju klassiskt; t ex brukade finansmannen Hans Thulin spatsera runt på NK i trasiga kläder efter att ha försatts i personlig konkurs. Detta var långt innan sociala medier fanns. Jag tror att beteendet tvärtom kan trigga myndigheterna att vända extra noga på alla stenar.
Bellsan kommer att bli upptaxerad och det kommer att bli skattetillägg.

Nej självklart kommer inte Skattemyndigheten låta sig påverkas av Isabellas försök till övertygelse om att han hon har ekonomiska problem, har de en undersökning på gång på henne så kommer de självklart att fortsätta med det.

Dock känns det som att Isabella agerar i försvar i och med dessa utspel. Och det är uppenbart ingenting som hon kommit fram till själv. Någon i hennes närhet (hennes nya VD, Erik eller någon av hennes revisorer eller liknande) har kanske påtalat till henne att "Nu jävlar är det allvar, dom är dig på spåren, du kommer råka illa ut om det kommer fram att du använt dina företags pengar till privata utgifter, nu är det slut på alla lyxinlägg i dina sociala medier på ett tag så tagga ner för fan!"

Och som en följd av detta så har Isabella gripits lite av panik och dragit i nödbromsen, och istället för att bara bromsa upp och stanna och sluta med lyxinläggen så har hon istället börjat att backa och försöker förbrilt att övertyga om hur kärvt hon har det numera.

Det kanske hade varit mindre uppenbart om hon bara slutat med alla lyxinlägg, men då hon kan ha gripits lite av panik och agerat panikartat så har dessa snyftinlägg publicerats ett efter ett och vilket har framstått som en aning överdrivet.
Citera
2019-10-28, 14:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nej självklart kommer inte Skattemyndigheten låta sig påverkas av Isabellas försök till övertygelse om att han hon har ekonomiska problem, har de en undersökning på gång på henne så kommer de självklart att fortsätta med det.

Dock känns det som att Isabella agerar i försvar i och med dessa utspel. Och det är uppenbart ingenting som hon kommit fram till själv. Någon i hennes närhet (hennes nya VD, Erik eller någon av hennes revisorer eller liknande) har kanske påtalat till henne att "Nu jävlar är det allvar, dom är dig på spåren, du kommer råka illa ut om det kommer fram att du använt dina företags pengar till privata utgifter, nu är det slut på alla lyxinlägg i dina sociala medier på ett tag så tagga ner för fan!"

Och som en följd av detta så har Isabella gripits lite av panik och dragit i nödbromsen, och istället för att bara bromsa upp och stanna och sluta med lyxinläggen så har hon istället börjat att backa och försöker förbrilt att övertyga om hur kärvt hon har det numera.

Det kanske hade varit mindre uppenbart om hon bara slutat med alla lyxinlägg, men då hon kan ha gripits lite av panik och agerat panikartat så har dessa snyftinlägg publicerats ett efter ett och vilket har framstått som en aning överdrivet.
Bellsan skrev ju att det var VD:n på Invest som drog i handbromsen, stämmer inte det menar du?

Mitt i krisen visade hon upp nya smycken för över 200 000 DDK, så lyxinläggen fortsätter. Någon hittade att Invest nyss begåvats med ytterligare en Porsche. Så Bellsan snyftar i inlägg efter inlägg men budskapet är motstridigt.

Min gissning är att Bellsan håller på att skifta persona. Det är rätt uppenbart.
Den nya Bellsan har fötterna på jorden, hon är som folk är mest och engagerad i andra människor (läs kundevent och välgörenhet)
Senast redigerad av DoraF 2019-10-28 kl. 14:28.
Citera
2019-10-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Nu är ju det faktiskt motsatsen till vad hon gör. Hon pratar enbart om hur dåligt affärerna går, hon har mig veterligen inte någon gång ens antytt att något skulle vara en fasad, hon har inte betonat att bilarna är leasade, hon har inte klargjort något om huset i St Maxime eller sagt någonting relaterat till vad du skriver om.
Citera
2019-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Någon i hennes närhet (hennes nya VD, Erik eller någon av hennes revisorer eller liknande) har kanske påtalat till henne att "Nu jävlar är det allvar, dom är dig på spåren, du kommer råka illa ut om det kommer fram att du använt dina företags pengar till privata utgifter, nu är det slut på alla lyxinlägg i dina sociala medier på ett tag så tagga ner för fan!"
Känns väl litet närmare till hands att någon bara sagt åt henne att sluta slösa pengar? Vi vet ju att det är problemet. Ingen vet något om vad myndigheterna tänker om Bella, varken vi, hon eller Erik. Varför krångla till teorierna?
Citera
2019-10-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan skrev ju att det var VD:n på Invest som drog i handbromsen, stämmer inte det menar du?

Mitt i krisen visade hon upp nya smycken för över 200 000 DDK, så lyxinläggen fortsätter. Någon hittade att Invest nyss begåvats med ytterligare en Porsche. Så Bellsan snyftar i inlägg efter inlägg men budskapet är motstridigt.

Min gissning är att Bellsan håller på att skifta persona. Det är rätt uppenbart.
Den nya Bellsan har fötterna på jorden, hon är som folk är mest och engagerad i andra människor (läs kundevent och välgörenhet)

Budskapen är inte motstridiga - Löwengrip Invest går bra, har bra resultat och kan där med teckna nya leasing avtal för exempelvis en ny Porsche. Det finns också möjlighet att någon har gått i personlig borgen för åtagandet men för ett nioårigt bolag som det ändå handlar om ska det inte behövas.

Att det går dåligt och att man agerar på det i tid är snarare sunt än att vänta för länge. Allt för många företagare kör allt för hårt rakt fram tills det är på tok för sent. Jag tror att de allra flesta är överens om att ett sånt här hus exempelvis inte säljs över en natt utan det kan säkert ta några månader. Bättre att börja i tid och ha uthålligheten att hitta en köpare som vill betala vad hon vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in