Citat:
Nej det har aldrig varit fel att ifrågasätta. Det är heller ingenting som uppfattas illa generellt.
Dessutom kan inte en lärare sätta betyg utan saklig grund, vilket jag antar att ni begärt ut vid terminsslut.
Du pratar utifrån dina barns skolgång, alltså deras/dina egna erfarenheter. Du kanske tillhör den kategorin av föräldrar som tror att ens egna barn är enormt duktiga och välpresterande och när det inte ger de resultat som du hoppas på så är det någon annans fel, lärarens givetvis.
Varför lär du dina barn att de ska inbilla sig att alla ska anpassas efter dem?
Så funkar inte livet.
Du bör lusläsa både läroplanen, kursplanerna, sedan kan du ta ett snack med skolverkets generaldirektör, och så kan du tänka ett varv till och se om du fortfarande tycker det är lika rimligt att beskylla dina och dina barns tillkortakommanden på andra människor.
Forsätter ni så lär ni stöta på patrull var ni än hamnar.
Dessutom kan inte en lärare sätta betyg utan saklig grund, vilket jag antar att ni begärt ut vid terminsslut.
Du pratar utifrån dina barns skolgång, alltså deras/dina egna erfarenheter. Du kanske tillhör den kategorin av föräldrar som tror att ens egna barn är enormt duktiga och välpresterande och när det inte ger de resultat som du hoppas på så är det någon annans fel, lärarens givetvis.
Varför lär du dina barn att de ska inbilla sig att alla ska anpassas efter dem?
Så funkar inte livet.
Du bör lusläsa både läroplanen, kursplanerna, sedan kan du ta ett snack med skolverkets generaldirektör, och så kan du tänka ett varv till och se om du fortfarande tycker det är lika rimligt att beskylla dina och dina barns tillkortakommanden på andra människor.
Forsätter ni så lär ni stöta på patrull var ni än hamnar.
Har sällan stött på så många logiska felslut och halmgubbar sedan Merapi debatterade löneskillnader .
När samtliga jag diskuterat problemet med med säger sig upplevt samma sak som jag själv erfarit anser jag problemet empiriskt bevisat , sedan struntar jag blankt i läroplaner och annat trams.
När en elev med 98-100% rätt på samtliga prov och fullständig närvaro , engagerad och frågvis under lektionerna får betyget B medan en annan som haft maximalt 75-90% rätt och suttit tyst hela tiden får A anser jag att något är fel , skolan ska handla om kunskap och mätbara data , inte vara en tävling i vem som kan nicka mest instämmande .
Att du sedan inte vill se felet säger en hel del om dig och din syn på undervisning .
. Varför det är så finner vi i vårt genetiska arv.