2019-10-27, 16:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dem tviholder på hvem det var som Anne ringte til kl.9.14. Men dem avslører elektrikeren. Hvorfor er det så hemmelig dette med 9.14?

0914-personen er kilden til siste sikre livsbevis, og vil naturlig være gjenstand for stor mistanke, spesielt om det skulle være TH selv, men selv om det ikke skulle være TH så vil man kaste seg over troverdigheten til denne.

Jeg tror etter senere tids opplysninger, om at TH var en av de som ringte etter 0914 og ikke fikk svar ( https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n8ykG/mener-aa-vite-naar-anne-elisabeth-hagen-ble-tatt ), at TH ikke var mottager av samtalen.

Jeg tror samtalen var helt uskyldig og tilfeldig, men at man naturlig nok ønsker å skåne denne personen for mediepresset og mistanken som følger av at denne personen var den siste som snakket med AEH.
Citera
2019-10-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"19. april 2019. Dansk politi etterforsket dødsfallet men kom fram til at Wiborg hadde begått selvmord, hvilket en kommisjon oppnevnt av Stortinget støttet:
De mente at Wiborg var både paranoid og suicidal og at han reiste til Danmark for å begå selvmord.
"
https://www.rb.no/gardermoen/politikk/tv/falt-naken-fra-hotellvindu-na-blir-flyplass-striden-mellom-hurum-og-gardermoen-true-crime/s/5-43-1039925

Hva ga denne kommisjonen som begrunnelse for at de sa at de mente at "Wiborg var både paranoid og suicidal og at han reiste til Danmark for å begå selvmord."?

Hvem satt i denne kommisjonen?

Se Brennpunkts dokumentar fra 1999.
Citera
2019-10-27, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
0914-personen er kilden til siste sikre livsbevis, og vil naturlig være gjenstand for stor mistanke, spesielt om det skulle være TH selv, men selv om det ikke skulle være TH så vil man kaste seg over troverdigheten til denne.

Jeg tror etter senere tids opplysninger, om at TH var en av de som ringte etter 0914 og ikke fikk svar ( https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n8ykG/mener-aa-vite-naar-anne-elisabeth-hagen-ble-tatt ), at TH ikke var mottager av samtalen.

Jeg tror samtalen var helt uskyldig og tilfeldig, men at man naturlig nok ønsker å skåne denne personen for mediepresset og mistanken som følger av at denne personen var den siste som snakket med AEH.

Ja, det er sant, mediepresset ville blitt stort. Og så vet man jo ikke innholdet i 9.14-samtalen. Kanskje var det folk hun så på utsiden av huset. Man vet jo ikke om det var kidnapperne som slo til, og at Anne ringte for å høre med noen om hvorfor det kommer en bil hit nå. Syntes det er pussig at Anne ringte bare 6 minutter etter at TH hadde dratt. Er det vanlig å ringe folk så tidlig om morgenen hvis det ikke er noe som er veldig viktig? Vi får heller ikke vite hvor lenge denne samtalen varte. Alt holdes veldig hemmelig. Men det kan jo være en helt vanlig samtale som ikke har noen betydning.
Citera
2019-10-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er dette første sporet av planleggingen opprettelsen av den tidligere omtalte Monero-kontoen?

Politiet har sagt at etterforskning av trusselbrevet og kryptovalutakontoene viser at planlegging har startet et halvt år før forsvinningen, ca 1. mai 2018.

Det kan være Monero. Det kan være Bitcoin. Vet ikke. Det kan kanskje være andre spor også.

Det har tidligere vært skrevet at siste bevegelse på Monero-kontoen skal ha vært i slutten av juli, like etter reportasjen i Dagens Næringsliv.
Citera
2019-10-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan TH ha slått seg opp på en stjålet forretningside ?

At den "vennen" som fortalte TH om mulighetene på feks Robsrud i dag sitter igjen som en bitter mann ?

Ja, tenker at hvis TH ikke står bak må det være noen han har tråkket veldig på tærne. Siden løsepengene ikke var så interessante for «kidnapperne».
Men da burde det jo stå klart for han hvem det er.
Citera
2019-10-27, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Antageligvis fordi han kan cashe ut uten å måtte tappe firmakapitalen

Skulle gjerne visst måten og hvordan løsepengebrevet og den krypterte Tor e- posten var skrevet på. En oppkonstruert hedmarks- dialekt kanskje? Med utstrakt bruk av « dem»...

Citera
2019-10-27, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Ja, tenker at hvis TH ikke står bak må det være noen han har tråkket veldig på tærne. Siden løsepengene ikke var så interessante for «kidnapperne».

Det er kanskje mange som han har tråkket på tærne oppgjennom årene, så han vet ikke hvem han skal tro at det er. Man blir ikke så rik på så kort tid uten å tråkke noen på tærne underveis. Husk at han startet på bar bakke. Han fikk ikke noen arv på 100 millioner som startkapital. Han startet på 0, så jeg ser for meg at han har tatt noen snarveier her og der.
Citera
2019-10-27, 16:32
Medlem
Citat:

Takk for tips!
Citera
2019-10-27, 16:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg skal se denne nå, jeg var bare en sneip på den tiden dette foregikk, men jeg er fra Hurum, og til og med jeg husker godt hur(l)umheien rundt dette med hovedflyplassen og tullet om at det visstnok var for mye tåke på Hurum og at det ble snakket om fusk og fanteri.

Interessant sak.

Edit: Jeg har senere i voksen alder også jobbet ved Avinors kontrollsentral på Røyken, riktig nok ikke med noe som har med flytrafikk å gjøre, men der ble det fra tid til annen fremdeles snakket om Hurum-Gardermoen striden, og at det var sterke krefter i sving for å få lagt flyplassen til Gardermoen, i strid med all fornuft.
Senast redigerad av Niffy 2019-10-27 kl. 16:45.
Citera
2019-10-27, 16:40
Medlem
Citat:
Takk!
Citera
2019-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna

Ja, det er logisk, er det ikke TH selv så må det stå klart for ham hvem det er.

Så, hvis TH er uskyldig, hvorfor røper han ikke hvem som står bak?

Fordi det samtidig vil avsløre noe enda verre om han selv? Noe som er enda verre enn å ha drept sin egen kone.
Citera
2019-10-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det er logisk, er det ikke TH selv så må det stå klart for ham hvem det er.

Så, hvis TH er uskyldig, hvorfor røper han ikke hvem som står bak?

Fordi det samtidig vil avsløre noe enda verre om han selv? Noe som er enda verre enn å ha drept sin egen kone.

Eller at de truer med å drepe barn og barnebarn hvis han sier noe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in