2019-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Om jag minns rätt en kille i 18 årsåldern. Kan minnas fel
Kom man inte överens i tråden att detta var ett luftslott? Qruiser-spåret. Det var en urspårning som verkligen hette duga. Vid det tillfället fanns ju inget alls att ta på - så varenda liten tråd vändes det och vreds på. Ska ni verkligen gå in i det igen?
Citera
2019-10-27, 16:49
Medlem
Jag har läst fup:en nu och det jag reagerar mest på är att hans bror inte kan beskriva hur J är som person. Han verkar heller inte bry sig speciellt mycket om vad hans lillebror har gjort och sitter inlåst. "Han kunde lika gärna vara bortrest"☹️ Hoppas verkligen han var i chock, annars är en till i familjen känslomässigt störd.
Citera
2019-10-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Usch så kan det vara! Han är så sjuk och lömsk kille.

Det kan vara kärlek, har även tänkt på ilska mot att Peter fick bättre betyg...

Var han kär i både Adam och Peter då, eller hur menar du? Avundsjuka över betygen låter märkligt, med tanke på att han hade tänkt att slå ihjäl Adam först och han var inte plugghäst och hade inga särskilda betyg från skolan.

Jag tror att det är så enkelt att han ville känna hur det kändes att döda någon. Triggat av att ha tittat på våldsfilmer och störd personlighet. Tycker att det verkar som att han har Aspergers, kan detta göra att man blir mer lättpåverkad (t.ex. av våldsfilmer) eller ha svårt att skilja fantasi från verklighet?
Citera
2019-10-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Jag har läst fup:en nu och det jag reagerar mest på är att hans bror inte kan beskriva hur J är som person. Han verkar heller inte bry sig speciellt mycket om vad hans lillebror har gjort och sitter inlåst. "Han kunde lika gärna vara bortrest"☹️ Hoppas verkligen han var i chock, annars är en till i familjen känslomässigt störd.
Det jag fetat däruppe: Jag tror det beror på att han inte fått träffa Jack. Han har inte sett honom varken på häktet eller i Huddinge och har därför inte någon bild av Jacks miljö nu. Och han hade flyttat hemifrån så det är ju inte jättetomt hemma för just Juli*s. Jag lägger inga värderingar i just den biten i alla fall.
Citera
2019-10-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag fetat däruppe: Jag tror det beror på att han inte fått träffa Jack. Han har inte sett honom varken på häktet eller i Huddinge och har därför inte någon bild av Jacks miljö nu. Och han hade flyttat hemifrån så det är ju inte jättetomt hemma för just Juli*s. Jag lägger inga värderingar i just den biten i alla fall.
Jo, jag läste det också. Hoppas att du har rätt, men tycker ändå att det är skumt. Hade nån av mina syskon gjort något liknande hade jag varit helt knäckt. Dessutom kan jag beskriva hur dem är som personer fastän vi inte bott tillsammans sen 80-talet.
Citera
2019-10-27, 17:15
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kom man inte överens i tråden att detta var ett luftslott? Qruiser-spåret. Det var en urspårning som verkligen hette duga. Vid det tillfället fanns ju inget alls att ta på - så varenda liten tråd vändes det och vreds på. Ska ni verkligen gå in i det igen?

Var någon in på qruiser och kontrollerade det kontot som då var skapat i anslutning till mordet i tid. Man talade vill jag dra mig till minnes att ingen inloggning skett på kontot efter mordet. Hette kontot sthlmsjack eller liknande? Om någon har konto vore det förnämligt om en koll gjordes. Kanske ett Screen shot där sista inloggning framgår. Tror att det ev fanns bild på kontot med.
Citera
2019-10-27, 17:16
Medlem
Citat:
Jo, jag läste det också. Hoppas att du har rätt, men tycker ändå att det är skumt. Hade nån av mina syskon gjort något liknande hade jag varit helt knäckt. Dessutom kan jag beskriva hur dem är som personer fastän vi inte bott tillsammans sen 80-talet.
Jag håller med dig - lite skumt är det. Det känns känslolöst. Å andra sidan är det nästan tre veckor sedan mordet, när han blir förhörd, så han kanske har hämtat sig en hel del.

Apropå att beskriva syskon: kan åldern vara en issue här? Killen är bara 22 år. Och det brukar väl dessutom var mer tjejer som pratar med varandra i en syskonskara än pojkar. Han beskriver också att de alla tre bröderna är och var ganska tysta i tonåren - de sa inte så mycket. Knepigt.
Citera
2019-10-27, 17:17
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:

Har själv uttryckt att jag tror på en dysfunktionell familj.
Citera
2019-10-27, 17:19
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Var han kär i både Adam och Peter då, eller hur menar du? Avundsjuka över betygen låter märkligt, med tanke på att han hade tänkt att slå ihjäl Adam först och han var inte plugghäst och hade inga särskilda betyg från skolan.

Jag tror att det är så enkelt att han ville känna hur det kändes att döda någon. Triggat av att ha tittat på våldsfilmer och störd personlighet. Tycker att det verkar som att han har Aspergers, kan detta göra att man blir mer lättpåverkad (t.ex. av våldsfilmer) eller ha svårt att skilja fantasi från verklighet?

Något som skrev att han tittat på Adam med annan blick än vänskaplig mer som om han spanade in en het sexig vältränad tonårskropp som han åtrådde.
Citera
2019-10-27, 17:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82

Det vet jag kan vara ett problem för vissa med Asperger. Lättpåverkade också. Härmar andra på gott och ont.
Citera
2019-10-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det vet jag kan vara ett problem för vissa med Asperger. Lättpåverkade också. Härmar andra på gott och ont.
Det kan ju vara en kombination av autismspektrat och psykos? Och kanske något annat. Det är ju inte direkt vanligt att en fullt normal människa begår ett sånt här grovt brott utan minsta provokation.
Citera
2019-10-27, 18:08
Medlem
Har inte själv lyckats/orkat/vågat läsa Fupen.
Men.
Av allt som kommit fram.

Nåt vajjsing från början autistartat, aspig, kontroll, korrekt, svårt kring känslor.
+ lite märkligt klimat hemma inga kompisar får komma hem, 3 bröder som knappt pratar, pappa som tränar o fotar självcentrerat, ingen mobil eller padda förrän i 8:an - händer ju inte vanliga familjer?!, fått beröm av skolprestationer och att vara behärskad och fokuserad.
+ hamnade fullkomligt fel - i bemärkelsen på totalfel sidor för någon med ett sådant psyke/sårbarhet som han hade.
+ fattat hur vidrigt intresset var, halkat djupare och djupare, blivit besatt. Kanske hittat Något som kunde beröra honom överhuvudtaget.
+ till slut nån form av psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in