Citat:
Oops!
Det räcker att vara tydlig så är sanningen ur värden.
Speciellt några konstiga medlemmar förstår inte att det är en krimtråd om ett mord och om LW,s kunde vara snäll ibland inte har ett skit med mordet att göra.
Om man insisterar på att framhålla dom ev, fina egenskaper vilka inte är det minsta relevant så betyder det bara att avsikten är att dölja dom mindre smickrande sidor som gav mördaren motiv åt att mörda LW. Det är lögnaktigt och provocerande.
Kanske förbjudna frukten vill slå vad om att inget om att LW,s ev, "fina egenskaper " nämns med ett enda ord i FUP?
Varför? För att det inte har inte ett skit med fallet att göra.
Det räcker att vara tydlig så är sanningen ur värden.
Speciellt några konstiga medlemmar förstår inte att det är en krimtråd om ett mord och om LW,s kunde vara snäll ibland inte har ett skit med mordet att göra.
Om man insisterar på att framhålla dom ev, fina egenskaper vilka inte är det minsta relevant så betyder det bara att avsikten är att dölja dom mindre smickrande sidor som gav mördaren motiv åt att mörda LW. Det är lögnaktigt och provocerande.
Kanske förbjudna frukten vill slå vad om att inget om att LW,s ev, "fina egenskaper " nämns med ett enda ord i FUP?
Varför? För att det inte har inte ett skit med fallet att göra.
Ta tio kvinnomord och tala om för mig vilka dåliga egenskaper de dödade kvinnorna hade som var anledningen till att de blev mördade?
Självklart kartlägger polisen offret. Men det är en kartläggning utifrån ett brett perspektiv för att identifiera riskfaktorer. Det kan vara ekonomiska faktorer, det kan vara att man umgås i kretsar där det finns knarkhandel, prostitution, missbruk. Vidare kontrollerar man konflikter och andra händelser i personens liv som kan vara orsak till att hon mördats.
Där kommer förstås en långvarig otrohetsaffär upp.
En allvarligt riskfaktor som fanns i L*enas liv var en man som hade två anmälningar på sig. Den kan man inte bortse från, vad du än tycker.
Jag kan ta upp några fall som jag har följt de två senaste åren och då var det inte de dåliga sidorna som kvinnorna/tjejerna hade som var orsaken. Du kan slå upp vilken tidning som helst, och kolla.
Det var de som mördade kvinnorna/tjejerna som hade störningar av olika slag ( Birna på Island, Joggingmordet i Ulricehamn, mordet på Tova).
Här har du några från dagens tidning:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/evas-mordare-avslojad-i-fangelset-som-vapen/
https://www.expressen.se/nyheter/krim/mamman-min-14-ariga-son-valdtog-nella-innan-mordet/
Det är INTE normalt och inte heller önskvärt i samhället att personer mördar andra för att de anser att kvinnorna har negativa sidor.
Mördarna kan ha vilket skäl som helst för att de anser att de har rätt till att mörda någon.
Du verkar anse att LWs brister är skälet till att hon dödades.
Jag tror inte ens att mördaren tyckte att det var de brister som du hävdar med bestämdhet att LW hade som var skälet till mordet.
Jag tror att det tvärtom, var hennes styrka som till sist blev hennes död.
Men det var inte hennes fel att hon blev dödad.
Det är enbart mördarens fel att hon nu är död.
De kanske inte har