2019-10-27, 13:53
Avslutad
varför kan inte ryssarna lyckas med något liknande nån gång?

Har de inte kompetens att göra sådana här raider kanske? Eller har de så mycket sämre underrättelsetjänst?

Jag menar, vill de vara någon form av världspolis nu när USA drar sig lite tillbaka, så borde de väl sköta de här uppdragen också.
Citera
2019-10-27, 14:02
Medlem
ImTheMans avatar
kortare rapport från platsen för operationen av OGN ( AQ-närstående media)
https://www.youtube.com/watch?v=-4K2gx-PHkk
Citera
2019-10-27, 14:08
Medlem
Finns självklart olika uppgifter från olika medier men en sak som slog mig var att han påstås gömt sig på syriska sidan vid gränsen till turkiet, insanstsen ska ha beordrats för en vecka sedan.

I samma närtid har vi Trump och Erdogans samtal och turkarnas offensiv.

Kan man tänka sig ett det skedde ett byte, USA drog sig tillbaks och lät turkarna kliva på för att få veta var han befann sig, om Turkiet satt på den infon.

Väldigt lämpligt för Trump att få en fjäder i hatten med tanke på valen samt riksrätt hängandes över sig.

Kan vara så att jag behöver folie men det finns beröringspunkter.
Citera
2019-10-27, 14:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Har de inte kompetens att göra sådana här raider kanske? Eller har de så mycket sämre underrättelsetjänst?

Jag menar, vill de vara någon form av världspolis nu när USA drar sig lite tillbaka, så borde de väl sköta de här uppdragen också.
"Al-Baghdadi" kanske inte jobbar för ryssarna, spelar in vilka videos som helst som de ber om och spelar död v.b.?
Citera
2019-10-27, 14:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Bush dödade ganska många. Han ses inte som terrorist. Assad är en hjälte i jämförelse.
Orsaken till detta beror på att Bush var pro-Israel medan judemedia demoniserar folkhjälten Assad eftersom Assad ger Azraelstaten långfingret.

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Möjligt, Expressen låter inte henne uttala sig fast hon är tillbaks i Sverige.
Enligt wiki är hon Mellanösternanalytiker för Expressen. Någon utbildning finns inte i hennes CV.

De tar in henne när hon flippar ut på rätt saker, annars är det frysrummet som gäller.
Jag har för mig att hon är halvpalestinier eller något liknande. Fyfan vad ful hon är, sannerligen ett skräckexempel på att man inte bör beblanda sig med araber/muslimer.

Citat:

Det dök faktiskt upp rapporter under 2017 att Ryssland hade bombat Baghdadi till döds, och om de inte fick honom då, så var ryssarna åtminstone nära. Oavsett vilket så är det Ryssland och folkhjälten Assad (som gör skäl för hans lejonefternamn!) som till största delen är ansvariga för att ISIS besegrades, medan JEWSA/Saudi America under råttan Obama, Turkiet och Azraelstaten samt några andra muslimska skitländer, såg till att ISIS erövrade en jävla massa territorium. Vad som hände när Trump tog över, är att han mestadels lät Ryssland göra smutsjobbet, medan Obama helt fanatiskt satt och försökte donera 500 miljoner dollar till ISIS:

Obama Proposes $500 Million to Aid Syrian Rebels:
https://www.wsj.com/articles/obama-proposes-500-million-to-aid-syrian-rebels-1403813486

Team Obama has spent $500M to train ‘four or five’ Syrian rebels
https://nypost.com/2015/09/18/team-obama-has-spent-500m-to-train-four-or-five-syrian-rebels/amp/

Var tror du dessa 500 miljoner dollar gick till? Behöver verkligen en handfull efterblivna arabsoldater, så mycket pengar? Eller gick denna halv miljard dollar rakt ner i Baghdadi's ficka?

Hur som helst, sådana dumheter la Trump ner. Nu råkar Trump köra med andra dumheter som hans miljöfientlighet, sälja vapen till Saudiarabien, tjafsa över Iran å Israel's vägnar osv, men när det kommer till ISIS så är Trump mycket bättre än mulattsvinet Obama.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-27 kl. 14:20.
Citera
2019-10-27, 14:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Finns självklart olika uppgifter från olika medier men en sak som slog mig var att han påstås gömt sig på syriska sidan vid gränsen till turkiet, insanstsen ska ha beordrats för en vecka sedan.

I samma närtid har vi Trump och Erdogans samtal och turkarnas offensiv.

Kan man tänka sig ett det skedde ett byte, USA drog sig tillbaks och lät turkarna kliva på för att få veta var han befann sig, om Turkiet satt på den infon.

Väldigt lämpligt för Trump att få en fjäder i hatten med tanke på valen samt riksrätt hängandes över sig.

Kan vara så att jag behöver folie men det finns beröringspunkter.
Jag är ganska säker på att alla parter var informerade: USA, ryssarna, turkarna, SAA, kurder, Iran. Möjligtvis var inte Israel eller Belt Way Liberals & Neocons med på tåget.
Citat:

Kan ha varit en tidig julklapp från Putin till Trump.
Citera
2019-10-27, 14:21
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är ganska säker på att alla parter var informerade: USA, ryssarna, turkarna, SAA, kurder, Iran. Möjligtvis var inte Israel eller Belt Way Liberals & Neocons med på tåget.

Kan ha varit en tidig julklapp från Putin till Trump.

Och där bekräftade Trumpen döden, dödade sig själv och sina tre barn inuti en tunnel efter att varit jagad av amerikanska soldater.
Senast redigerad av stolsittaren 2019-10-27 kl. 14:24.
Citera
2019-10-27, 14:23
Medlem
arbetets avatar
Nu håller GOD EMPEROR TRUMP tal till världens nationer i amerikansk TV:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQyE4X/trump-haller-tal-efter-uppgifter-om-terrorledares-dod

Citera
2019-10-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Trump: Ge oss al-Baghdadi, Erdogan: Ok, om vi får norra syrien. Deal!

Ungefär så, ja. Plus att Ryssland får betydligt mera inflytande.

Den s k kalifen dog (enligt Trump) som en jagad hund i en mörk tunnel utan utgångar. Han sprängde sig själv i luften och tre av hans barn strök med. Hög gore-faktor, tycks det.
Citera
2019-10-27, 14:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Orsaken till detta beror på att Bush var pro-Israel medan judemedia demoniserar folkhjälten Assad eftersom Assad ger Azraelstaten långfingret.

Bush sprang Israels ärenden väl. Men han var även insyltad i Bin-Laden klanens affärer. Det är dock en historialektion det finns andra trådar för.
Citera
2019-10-27, 14:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Och där bekräftade Trumpen döden, dödade sig själv och sina tre barn inuti en tunnel efter att varit jagad av amerikanska soldater.
Och där tackade Trump samtliga som jag räknade upp inklusive ryssar OCH Syrien.

Hur ska nu MSM hantera detta?

Edit:

Trump bekräftar också att Washington inte var informerat.
Senast redigerad av arbetet 2019-10-27 kl. 14:39.
Citera
2019-10-27, 14:30
Medlem
Stämmer det borde en hämndaktion i form av en attack mot västerlänningar komma snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in