2019-10-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag missar ngt där. Oppvasken sammen? Ordspill?

Fina bilder ja men th ser sällan trevlig ut. Lite högtravande, trubbig och distansbefriad ovanpå att bilderna inte är tagna/valda i syfte att framställa honom i positiv dager mänskligt sett.

opp|vask m1
1 det å vaske opp
ta oppvasken etter middagen
i overført betydning: voldsomt oppgjør, scene
det ble oppvask da saken ble kjent
Citera
2019-10-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hvis det var slik: Hvis AE ble fjernet fra huset uten sine klær, kan det være nok til at GM antar at TH forstår?

Jeg kan ikke nok om denne saken. Men det lille jeg har lest er skummelt. Og innehar et mer troverdig mulig hevnmotiv enn Pareto.
Citera
2019-10-27, 13:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Minner om at dette er et tenkt scenario da. Det kommer an på hvem den personlige utsendingen til Købehavn i -94 var. Eller kanskje det var to som reiste sammen, og to som personlig møtte de kriminelle nærmest av sikkerhetshensyn.

Hvis én, eller begge fremdeles er i live, risikerer de straff og omdømmetap og gudene må vite hva. De kriminelle kan ha sikret seg lydopptak, eller bilder eller, jeg vet ikke hva kriminelle gjør for å sikre at de mottar riktig oppgjør i slike tilfeller.

De kriminelle kan ha vært storfornøyd med business-avtalen, frem til et tidspunkt der de forstår hvor mye penger bestillerne har tjent på drapet, og at de nå mener å ha fått for lite betalt.

Hvis TH skulle være en av de som reiste til Køben for å bestille drapet personlig, kan han vel ikke legge kortene på bordet. Det må sitte veldig langt inne. Og han har så mye penger at han burde ha mulighet til å betale seg ut av uføret.

Eller, om TH er nær og fortrolig venn med én eller begge utsendinger til København, har TH nok penger til å betale ut én eller begge, hvis de ikke er tilstrekkelig bemidlet selv.

Det kan også være noen som absolutt vil redde ettermælet til en avdød politiker, feks. Det er så mange forskjellige muligheter. Men altså, det forutsette at noen betalte for drap på Wiborg i -94.

Absolutt ikke noen dum teori. Politiske forgreininger og hevn.
Erindrer også at politiet har sagt at de har gjennomsøkt eiendommer i Danmark i letingen etter AEH. Nok en link til Danmark. Tror det ble sagt i en pressekonferanse.
Citera
2019-10-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg kan ikke nok om denne saken. Men det lille jeg har lest er skummelt. Og innehar et mer troverdig mulig hevnmotiv enn Pareto.
Jeg vet heller ikke mye om den saken; kun det lille jeg har lest her i tråden i går.

Om 9:14-samtalen: "25.10.19. Ifølge Brøske har politiet god grunn til å tro at det er Anne-Elisabeth Hagen selv som ringer. Samtalen skal være gjort i nærheten av milliardærekteparets hjem på Fjellhamar i Lørenskog"
https://www.dagbladet.no/nyheter/planlagt-siden-i-fjor-sommer/71749115

"VG-artikkel i dag. I trusselbrevet fremgår det informasjon som kan forstås som at forfatterne av brevet, har kunnskap om Hagen-familiens privatliv".
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Noen skrev i et annet forum, angående sitatet fra VG-artikkelen over: "Det sier selvfølgelig ikke noe om hvem som har gjort det, men det er lagt inn mye forarbeid i denne saken om det skulle være noen totalt ukjente virker det som".
Citera
2019-10-27, 13:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
opp|vask m1
1 det å vaske opp
ta oppvasken etter middagen
i overført betydning: voldsomt oppgjør, scene
det ble oppvask da saken ble kjent

Aha! Ingen aning om det. Vi har ngt åt det hållet men inget som fungerar sömlöst. Disken är väl traditionellt fredligare hos oss.

Däremot kan man kanske få sina byxor tvättade och lite sånt.
Citera
2019-10-27, 13:30
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Politiet virker å være på sporet av ektemannen. Spørsmålet er om de er på riktig spor.
Hva leser du ut av at de var sammen sosialt kvelden før? Ganske sent også. Kan forklare at TH dro sent på jobb.

De hadde en avtale med et vennepar om å gå på teater. Det virker normalt og hyggelig. Hvis MGM står bak og hadde planlagt noe, er det fasade.

Jeg håper at avhør jeg har fått referert fra kun representerer et bittelite utsnitt av helheten. Det må en ta høyde for. Men jeg forbereder meg på det verste.

Det er en aldeles grusom mistanke mot en familiefar og bestefar. En hardt arbeidende forretningsmann. Dessverre synes jeg at måten media referer politiet på taler for at de tror TH er MGM.

Jeg synes dette er kjempevanskelig.
Citera
2019-10-27, 13:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Aha! Ingen aning om det. Vi har ngt åt det hållet men inget som fungerar sömlöst. Disken är väl traditionellt fredligare hos oss.

Däremot kan man kanske få sina byxor tvättade och lite sånt.

Vi har også uttrykket "offentlig skittentøysvask", jeg vil tro det kanskje betyr noe lignende som å få sine byxor tvättade?
Citera
2019-10-27, 13:34
Medlem
Et moment til fra konspirasjonenes verden.

Om TH tok en tur til København like før 21. juni -94, kan han ha møtt leiemordermiljøet ansikt til ansikt. Selv om han oppga falsk navn, eller ikke oppga navn i det hele tatt, risikerer han at noen husker ansiktet hans.

TH skal være mediesky, leve nøktert og tilbaketrukkent. Han er beskrevet slik allerede under OL på Lillehammer. Og det var før Wiborg omkom i juni -94. Og før TH ble mangemillionær og etter hver milliardær.

Det synes allikevel klart at dersom han har møtt leiemordere ansikt til ansikt, vil han være livredd for å bli kjent igjen. Han vil unngå å bli avbildet i aviser. Han vil risikere å bli utsatt for pengeutpressing om noen i det danske miljøet kjenner ham igjen og identifiserer han.

Han vil være i en utsatt posisjon, der han ikke har samme mulighet til å slå tilbake mot det danske miljøet.

Det som syntes som en lettvint, billig og praktisk løsning på problemet med tåkemålingene på Hurum, kan ha blitt et frykt-mareritt å leve med.

Stortinget vedtok i 1988 å legge hovedflyplassen til Hurum, tåkemålingene sørget for relokalisering til Gardermoen, Stortingsvedtaket som bekreftet dette kom 8. oktober 1992. Så fikk Wiborg i oppdrag å kvalitetssjekke målingene, og to dager før han døde, varslet han to stortingsrepresentanter om at han kunne avsløre hvem som sto bak manipulerte og feil målinger. Der stoppet undersøkelsene, med Wiborgs angivelige selvmord i Køben juni -94.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-27 kl. 13:39. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-10-27, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
De hadde en avtale med et vennepar om å gå på teater. Det virker normalt og hyggelig. Hvis MGM står bak og hadde planlagt noe, er det fasade.

Jeg håper at avhør jeg har fått referert fra kun representerer et bittelite utsnitt av helheten. Det må en ta høyde for. Men jeg forbereder meg på det verste.

Det er en aldeles grusom mistanke mot en familiefar og bestefar. En hardt arbeidende forretningsmann. Dessverre synes jeg at måten media referer politiet på taler for at de tror TH er MGM.

Jeg synes dette er kjempevanskelig.
En ting er hvordan Media referer. Husker du hvor svett og forfjamset Holden ble da Kadafi Zaman fra tv2 grillet han om nye avhør?

Dette var rett etter politiet lanserte sin drapsteori. Og familien sa seg uenig i den.

Holden er en superjurist som ikke klarer å holde maska hele tiden. I motsetning til en klassisk pitbull av en forsvarsadvokat, og i det øyeblikket mener jeg han ble avslørt.

Videre har du Brøske sitt skjelmske smil, når han blir spurt av media om hvorfor han tror familien ikke vil føye seg etter politiets drapsteori.
Citera
2019-10-27, 13:47
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
En ting er hvordan Media referer. Husker du hvor svett og forfjamset Holden ble da Kadafi Zaman fra tv2 grillet han om nye avhør?

Dette var rett etter politiet lanserte sin drapsteori. Og familien sa seg uenig i den.

Holden er en superjurist som ikke klarer å holde maska hele tiden. I motsetning til en klassisk pitbull av en forsvarsadvokat, og i det øyeblikket mener jeg han ble avslørt.

Videre har du Brøske sitt skjelmske smil, når han blir spurt av media om hvorfor han tror familien ikke vil føye seg etter politiets drapsteori.

Jeg husker at Holden fremsto uforberedt på budskapet om endret hovdhypotese og på den bakgrunn strevde han med å finne de riktige formuleringene. Han virket svært utilpass. Enig i at han er en annen type advokat, enn f.eks. Elden. Kanskje er det vanskeligere for Holden å snakke overbevisende på vegne av en klient om han har en klar oppfatning av at klienten lyver?
Senast redigerad av Monsen 2019-10-27 kl. 13:54.
Citera
2019-10-27, 13:50
Medlem
Ja Monsen. Jeg tror det. Holden er ikke helt skodd for sånne klienter
Citera
2019-10-27, 13:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi har også uttrykket "offentlig skittentøysvask", jeg vil tro det kanskje betyr noe lignende som å få sine byxor tvättade?

Mycket sånt där hör en förfluten tid till i Sverige vad gäller det offentliga samtalet. Det ekar av till intet förpliktigande tomma ord. Eller av maktmissbruk — vilket förvisso inte saknats. Tvagning och byken tvättad och sånt. Fast det går väl också i perioder sånt...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-27 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in