Citat:
Ursprungligen postat av
jpettersson1991
Kul att det går framåt! Snart 10 kg ner efter drygt 7 veckor är en bra takt och du har sannolikt lyckats behålla en bra andel muskelmassa med tanke på tempot. Sedan är väl inte detta din första diet heller så då vet man ju mer med erfarenheten som kommer med det!

Tackar!

Ja, viktminskningen har flytit på bra. Tidigare erfarenhet har varit avgörande. Jag vet sedan tidigare vad jag ätit och vilka resultat jag fått då så jag har kunnat köra på utan att tänka på kalorier eller något egentligen. Att jag börjat träna rörlighet och motionera har också hjälpt mycket. Tack vare att jag bara tränar styrka 3ggr i veckan (Stronlifts) och rätt så korta pass så har jag tid att träna rörlighet vilket är tillfredsställande. Jag gjorde ett genombrott häromdagen i en övning så nu känns det som jag kommit in i det på allvar.
1 timme motion har varit gott också. Det är något jag aldrig testat tidigare.
10 kg har jag inte gått ner, men spegelbilden ser snygg ut!

Vi är utan kök säkert en vecka till då det renoveras. Jag trivs såpass bra att jag funderar att fortsätta 3 veckor till ifrån idag med detta upplägg. Det hade varit kul att få fram rutorna mer och sen träna utan att överäta. Eftersom jag kör Stronglifts sedan en tid så vet jag hur det ska kännas mellan passen. Så jag bör kunna justera kosten till en bra mängd samtidigt som jag jobbar upp mig till 150kg 5x5 i knäböj. Det kändes som jag skulle nå det då jag klarade 137.5kg 5x5 precis innan jag skadade axeln och började gå ner i vikt.
Jag ser fram emot allt som komma skall.
Ha det fint och lycka till med din träning !