Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Det som sades denna natt är i stort sett helt klart. PK säger att PU kom till PK:s lägenhet runt 05:30, att PU var "skogstokig", att PU hade rivmärken på kroppen (varav ett stort rivmärke på underläppen), att PU var lortig samt att PU bad om alibi för natten. Det enda som PU förnekar av allt detta är att han skulle ha bett om alibi. Rivmärkena bekräftar han, men han hävdar att de kom efter ett "möte med ett buskage" ...
Om han hade d tagits in direkt till polisen eller vet ju inte riktigt för snart 30 år sedan hur pass väl en undersökning av spår / bevis gick till ? Hade han då blivit undersökt så har dessa ” rivmärken direkt kunnat avskrivas som antligen skador efter buskar eller rivmärken efter naglar . DNA har direkt kunnat påvisas av Helena på hans skador .Men nu är ju inte då och tekniken har gått framåt . PU historia låter lite märklig med tanke på vad som hände den natten , men visst det kan vara som han säger ...
Har själv varit på akuten med ” skador som jag enbart fått genom att vara klumpig , men har blivit utfrågad av läkare om jag blivit misshandlad .Så konstiga saker kan hända .
Men jag reagerar forfarande på PU och PK diskuterar här inne , det känns märkligt och skumt att sitta och återberätta händelser och anklagelser varav den andra svarar på sitt vis ? Nej det känns väldigt .... utstuderat .
Tror inget och tror inte man ska ” lita 100 på någon av dessa killar PU och PK .Jag tänker gällande detta att den som gjorde det här mot Helena var en person som absolut ingen kunde tro skulle kunna göra något sånt här , ordentlig , skötsam . En sådan skulle gömma henne pga skuld och ångest . En sådan som däremot var känd för att bete sig jämt skulle lämna henne där hon blev dödad .
Hoppas PU är mer prat villig här i tråden och förklarar sig lite bättre varför PK så stark tror att han är inblandad ? Ingen rök utan eld heter det .