2019-10-25, 00:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
P.U. Du kommer upp till P.K tidigt på morgonen den 14/6 1992 och informerar nyss nämnde om att du har skadat en tjej och att hon ligger i bagaget i en bil "en bit bort". P.K och du tar en promenad till din bil och konstaterar att tjejen som är Helena Andersson är död. P.K får panik och ni kör iväg längs Marieforsleden ut mot Snapenskogen. Någonstans i närheten av ett ödetorp ska ni ha dumpat kroppen och täckt över med allehanda ris. Efter att ha gått förbi torpet på väg till bilen kom ni på iden att där kanske fanns en spade. Ni hittade en spade, gick tillbaka och grävde en grop i vilken ni placerade den döda kroppen . Vet du varför P.K berättar sådana här uppgifter? Han har berättat det för minst en person som har polisanmält detta. Är Krämer bara en notorisk lögnare eller ligger det något i det ?

Finns också vittnen som säger sig har sett när ni kom tillbaka till erat bostadsområde på morgonen i kläder som var allt annat än rena.

Kan du reda ut detta P.U, så är jag tacksam!

K.S

Intressant minst sagt. Är det en teori eller är det fakta?
Citera
2019-10-25, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Intressant minst sagt. Är det en teori eller är det fakta?

Återger vad en person som har stått P.K ganska nära under en tid för ganska många år sedan har fått berättat för sig av P.K själv. Om det är sanning eller ej? Vet ej. P.K är inte känd för att vara den mest sanningsenlige. Men det finns en del i detta som, om det stämmer skulle kunna räta ut en del frågetecken.
Citera
2019-10-25, 02:02
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Återger vad en person som har stått P.K ganska nära under en tid för ganska många år sedan har fått berättat för sig av P.K själv. Om det är sanning eller ej? Vet ej. P.K är inte känd för att vara den mest sanningsenlige. Men det finns en del i detta som, om det stämmer skulle kunna räta ut en del frågetecken.

Okej. Tack!
Citera
2019-10-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Sorry är inte inne så mycket.
Jag gillar inte honom för att han är en totalt uppskruvad jävla idiot enligt mig .
Han gick på anabola och på min nerver.
Odräglig person!
Krä@ers springpojke.
Det är inte en specifik händelse utan hans attityd.

Tack för svar! Ungefär som jag hört och det minskar ju inte direkt min teori om PU's ev inblandning på något sätt.
Funderar lite på PU och PK..... och GW's "gubbar".
Citera
2019-10-25, 11:44
Medlem
Citat:

Om man utgår från infon ovan.

Har du och källorna någon uppfattning kring hur de fick PKs dåtida sambo att hålla tyst i alla år?
PK återger att hon bevittnade PUs status när han kom den morgonen. Enligt uppgift i tråden var hon dessutom väninna till syster U vid tiden.

Hur var det ekonomiskt ställt med PK denna period? Gav hans "affärer" stora pengar?
Hade han resurser att muta eller betala för tystnad?

Ett frågetecken som jag tagit upp många ggr är varför PR tipsade om sej själv och gäckade utredarna trots hans relation till fam? Fick han pengar? Eller skydda han någon som han själv var skyldig?

Det är mkt underligt om inte det kända buset i stan som dessutom var på plats, inte utreddes tidigt!
De fördomar och erfarenheter polis och utredare normalt triggas av är att i direkt anslutning till händelsen syna dessa.. Tänker att PU och PK är förhörda tidigt....Varför PR och inte de isfl? Långsökt.

Varför tystades BWs vittnesmål ner tidigt? Hans uppgifter har enbart nämnts en gång i den gamla artikeln du delgav.
Om man utgår efter det ovan, såg han PU gå efter Helena, för att sedan mutas att inget säga?
Spekulerar och försöker få in de stora frågetecknen kring din källas berättelse.

Man kan heller inte bortse från att PK har/haft många fiender och vänner som vill ge igen.......

De DNA som analyserats går nog att lätt kolla om det är PUs eller PKs. De kanske redan finns i register.
Citera
2019-10-25, 15:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...Vet du varför P.K berättar sådana här uppgifter? Han har berättat det för minst en person som har polisanmält detta. Är Krämer bara en notorisk lögnare eller ligger det något i det ?

Finns också vittnen som säger sig har sett när ni kom tillbaka till erat bostadsområde på morgonen i kläder som var allt annat än rena.
...

PK har alltså berättat det här för minst en person som har "polisanmält" detta. Som "för ganska många år sedan" fått det berättat för sig av PK själv. Då kan man undra om dessa uppgifter då genererade ett nytt sök. Vet du något om det?

Jag undrar också varför du berättar det här först nu. Om du kan säga något om det?
Citera
2019-10-25, 16:43
Medlem
Citat:

När fick du detta berättat för dig?
Vet du vilket år informationen lämnades till polisen?
Citera
2019-10-25, 22:09
Medlem
Citat:
P.U. Du kommer upp till P.K tidigt på morgonen den 14/6 1992 och informerar nyss nämnde om att du har skadat en tjej och att hon ligger i bagaget i en bil "en bit bort". P.K och du tar en promenad till din bil och konstaterar att tjejen som är Helena Andersson är död. P.K får panik och ni kör iväg längs Marieforsleden ut mot Snapenskogen. Någonstans i närheten av ett ödetorp ska ni ha dumpat kroppen och täckt över med allehanda ris. Efter att ha gått förbi torpet på väg till bilen kom ni på iden att där kanske fanns en spade. Ni hittade en spade, gick tillbaka och grävde en grop i vilken ni placerade den döda kroppen . Vet du varför P.K berättar sådana här uppgifter? Han har berättat det för minst en person som har polisanmält detta. Är Krämer bara en notorisk lögnare eller ligger det något i det ?

Kan du reda ut detta P.U, så är jag tacksam!

K.S

Nej, det stämmer naturligtvis inte. Var denna historia kommer ifrån låter jag vara osagt.
Fantastiskt ändå att det kan finnas vittnen på något som inte hänt. Dessutom framförde jag inte något fordon denna kväll/natt, utan åkte taxi hem från stan på natten.
Citera
2019-10-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, det stämmer naturligtvis inte. Var denna historia kommer ifrån låter jag vara osagt.
Fantastiskt ändå att det kan finnas vittnen på något som inte hänt. Dessutom framförde jag inte något fordon denna kväll/natt, utan åkte taxi hem från stan på natten.

Varför skrev PK som han gjorde? Har ni något otalt?
Citera
2019-10-26, 01:47
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Ja ha ha, det blir ju lite komiskt att du faktiskt går in o svarar på det här. Det hedrar dig faktiskt iofs men ingen hade väl trott på någon annan reaktion. "Jo men nu minns jag, det var ju,exakt så här det gick till..." Något vittne till denna påstådda händelse ska väl inte ha funnits, förutom PK då. PK's sambo till själva uppdykandet hos dom.

Att du tog taxi hem från stan, om dessa vittnesuppgifter nu stämmer, bevisar ju egentligen bara att du inte körde bil just då. Du kan ju faktiskt, rent teoretiskt, ha kört bil både tiden närmast samt före o efter taxiresan. Det man kan tycka är ju,att PK's skriverier här i tråden inte helt sömlöst stämmer med denna "nya" tredjehands uppgift, har då bl.a i åtanke att enl. PK så borde hans egen inblandning i fallet sedan länge vara preskriberad o inget att hymla med.
Citera
2019-10-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja ha ha, det blir ju lite komiskt att du faktiskt går in o svarar på det här. Det hedrar dig faktiskt iofs men ingen hade väl trott på någon annan reaktion. "Jo men nu minns jag, det var ju,exakt så här det gick till..." Något vittne till denna påstådda händelse ska väl inte ha funnits, förutom PK då. PK's sambo till själva uppdykandet hos dom.

Att du tog taxi hem från stan, om dessa vittnesuppgifter nu stämmer, bevisar ju egentligen bara att du inte körde bil just då. Du kan ju faktiskt, rent teoretiskt, ha kört bil både tiden närmast samt före o efter taxiresan. Det man kan tycka är ju,att PK's skriverier här i tråden inte helt sömlöst stämmer med denna "nya" tredjehands uppgift, har då bl.a i åtanke att enl. PK så borde hans egen inblandning i fallet sedan länge vara preskriberad o inget att hymla med.

Komiskt, självklart är saken komisk. Att taga någon av dagen i detta fall Helena och ha kroppen i sin egen bil och inte minnas det, ja det vore komiskt. Att så inte är fallet och även minnas det är kanske inte så konstigt att minnas, eller hur?
Citera
2019-10-26, 08:21
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Dessutom har PK själv pratat med polisen (om man nu skall tro vad som sägs i tråden) så då har polisen alltså ett vittne som åtminstone sett kroppen.

Varför har då inte PU åtalats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in