Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Fast kurvan syns ju tydligt, exempelvis på bilder från den där sjön i Louisiana. Dessutom mer än tydligt på bilder eoch filmer på jorden tagna från rymden, så vad du menar med 'aldrig observera' är helt obegripligt.
Varför skulle du känna av jordens rörelse? Den sker med konstant hastighet. Kroppen känner av förändring i rörelse.
Klotets rotation är ett varv per dygn och det är en tämligen långsam rotation, och rotationen runt solen är ett varv per år.
Nej, det är inte obegripligt, då jag aldrig varit i rymden. Kurvan du hänvisar till över sjön i Louisiana tycks försvinna helt då bilder tas ovanför marknivå(något som tyder på att "kurvan" du ser ej är en kurva utan någon form av optisk illusion som bara är närvarande då du observerar vid marknivån).
Jag säger inte att jag nödvändigtvis skulle känna av jordens rörelse genom kosmos, jag kan bara ärligt säga att den känns helt stilla. Om du sen drar exempel på hur jag inte känner av att jag sitter i en bil i rörelse för att "motbevisa" en stilla jord, är märkligt och helt irrelevant ärligt talat.